O szkoleniu
Szkolenie wywieranie wpływu rozpoczyna samoocena umiejętności komunikacyjnych dotyczących wywierania wpływu społecznego. Następnie rozwijamy i ćwiczymy te elementy, które są najtrudniejsze dla Uczestników. Kurs wywieranie wpływu przewiduje trening w zakresie ekspresywnego i receptywnego wywierania wpływu.
W ramach wywierania wpływu ekspresywnego Uczestnicy wykonują ćwiczenia na precyzyjne mówienie, przekonywanie do swoich racji, negocjowanie, zjednywanie, inspirowanie. W ramach receptywnego wywierania wpływu koncentrujemy się na rozwijaniu umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, dociekanie, dostrajanie, ukierunkowywanie - motywowanie.
Uczestnicy szkolenia wywieranie wpływu dowiadują się również po czym poznać manipulację, jakie są jej najczęstsze przejawy i jak się przed nią bronić.
Uzyskane umiejętności
- Podejmowanie decyzji w oparciu o korzyści i wartości związane z kulturą organizacyjną firmy/instytucji
- Przedstawianie precyzyjnie i przejrzyście własnego punktu widzenia
- Umiejętne stosowanie argumentacji racjonalnej i emocjonalnej
- Świadomość roli dobrych relacji ze współpracownikami oraz komunikacja temu sprzyjająca; budowanie zaufania
- Świadome posługiwanie się komunikacją niewerbalną (kontakt wzrokowy, mimika, postawa ciała, ruch, głos)
- Znajomość reguł przekonywania i trików perswazyjnych
- Świadomość własnych mocnych stron będących podstawą do tworzenia własnego pozytywnego wizerunku i autorytetu
- Umiejętność uzyskiwania ustępstw i kompromisów
- Świadomość roli własnego zaangażowania w procesie długotrwałego wypracowywania dobrych rozwiązań
- Znajomość technik manipulacji w kontekście skutecznej obrony przed nimi
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które chciałyby nauczyć się sztuki skutecznej perswazji i wywierania wpływu.
Program szkolenia
I. Autodiagnoza umiejętności związanych z wywieraniem wpływu – praca z kwestionariuszem oceny
II. Ekspresywne wywieranie wpływu
- Precyzyjne i skuteczne prezentowanie swojego punktu widzenia
- Wyrażanie potrzeb/oczekiwań w sposób bezpośredni
- Zasady przekonywania/perswazji/argumentacji
- Jak mówić do tzw. trudnych odbiorców – radzenie sobie z następującymi typami postaw: roszczeniowa, sceptyczna, wycofana, konfrontacyjna, dominująca, wyniosła,
- Negocjowanie, czyli sztuka prezentowania konsekwencji/korzyści z podejmowania określonych działań
- Ćwiczenie umiejętności zjednywania/inspirowania/motywowania innych
- Egzekwowanie umów
- Feedback w codziennych sytuacjach zawodowych
III. Receptywne wywieranie wpływu
- Aktywne słuchanie, zbieranie informacji
- Umiejętność wyłączania monologu wewnętrznego w rozmowie
- Rozumienie emocji i mechanizmów działania drugiego człowieka tzw. II pozycja percepcyjna oraz technika zakładania pozytywnych intencji
- Świadome parafrazowanie by kontrolować przebieg rozmowy
- Umiejętność zadawania pytań zachęcających do działania
- Uważność i logiczne wnioskowanie z wypowiedzi drugiej osoby
- Odzwierciedlanie jako sposób na budowanie zaufania
- Kształtowanie w sobie postawy nieoceniającej
- Sztuka obserwowania zachowań drugiej osoby koncentracja na faktach bez interpretacji
- Ukierunkowywanie drugiej osoby z szacunkiem dla jej własnych wartości
- Różnica między wywieraniem wpływu a manipulacją
- Najczęstsze sposoby i techniki manipulacji
- Świadomość własnych wartości, potrzeb, światopoglądu jako metoda ochrony przez manipulacją
Podczas warsztatu przy każdym ćwiczeniu pracujemy zarówno nad aspektem werbalnych jak i niewerbalnych umiejętności wywierania wpływu przez Uczestników.
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
- Nazwa firmy: KM Studio
- Ulica i nr: Piotrkowska 125
- Kod pocztowy: 90-430
- Miejscowość: Łódź
- Numer NIP: 7721563286