O szkoleniu
ZAKUPY, SPRZEDAŻ, NEGOCJACJE
Profesjonalne zarządzanie wiedzą zakupową staje się obecnie bronią strategiczną, która daje przewagę nad innymi uczestnikami gry rynkowej w szczególnie trudnych czasach zmian geopolitycznych.
Zapraszamy Cię do udziału w Letniej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.
To jedyne takie wydarzenie w roku, na którym nie może Cię zabraknąć!
Korzyści
Dowiesz się m.in.
- jak wiele dla firmy wnosi dział zakupów – jak to policzyć, rozliczyć a przede wszystkim sprzedać Zarządowi,
- jakie strategie przyjąć w czasach niepewności geopolitycznej i zerwanych łańcuchów dostaw,
- jak stworzyć model zintegrowanego planowania biznesu, gdzie zakupy są jednym z elementów i wcale nie marginalnym,
- jak działa rynek surowców, jakie są dla niego perspektywy i w końcu… gdzie podziały się kontenery,
- co zrobić, żeby zakupy były postrzegane jako partner a nie „uprzykrzający życie firmowe”,
- jak stworzyć i wspierać zespół zakupowy w trudnych i nieprzewidywalnych czasach,
- jak mówić o zakupach w przestrzeni online, by były atrakcyjne.
Uczestnicy
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy działów logistyki
Program szkolenia
Program
DZIEŃ 1 / 25 SIERPNIA 2022 SOPOT
09.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
REALIZACJA WARTOŚCI DODANEJ W ZAKUPACH BIZNESOWYCH – TWORZENIE STRATEGII DLA DZIAŁU ZAKUPÓW Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN GEOPOLITYCZNYCH
WYZWANIA DZIAŁÓW ZAKUPÓW W CZASACH ZAKŁÓCEŃ ŚWIATOWEGO HANDLU
- Zaburzenia dostaw surowców i towarów przemysłowych – wyzwania w światowej logistyce
- Konflikt zbrojny Rosji z Ukrainą a ciągłość łańcucha dostaw
- Szukanie nowych dostawców w odpowiedzi na sankcje blokujące większość handlu z Rosją
- Twarda polityka Chin wobec COVID 19 a zakłócenia w branży technologicznej i motoryzacyjnej
- Wzrost stawek transportu – czy wreszcie będzie taniej?
- Przyśpieszenie automatyzacji i redukcja kosztów – czy to wciąż możliwe?
- Koniec Just in Time? Odporność łańcucha dostaw jako kluczowy priorytet strategiczny
JAKĄ WARTOŚĆ DODANĄ W BIZNESIE REALIZUJE DZIAŁ ZAKUPÓW?
- Dla kogo pracuje dział zakupów? Komu praca Twojego działu przynosi wartość?
- KPI – jakie wskaźniki efektywności, ale i wartości dodanej z działu zakupów.
- Przykłady wskaźników efektywności zakupowej w zależności od rodzaju biznesu, dla którego pracują
- Zasady rozliczania oszczędności – kilkanaście dobrych praktyk w jaki sposób liczyć oszczędności w tym i unikanie kosztów
- Wskaźniki płynności finansowej – termin płatności to tylko jeden a potrafisz policzyć jak wpływa na wynik firmy?
- Wskaźniki innowacyjności, pracochłonności, ryzyka etc… – co możemy mierzyć w zakupach biznesowych przynosząc wartość firmie?
- Zintegrowane planowanie biznesu – czyli wychodzimy z naszego silosu i tworzymy prawdziwie multi-dyscyplinarne zespoły – trwale – pracujące nad rozwojem biznesu.
ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI W OBLICZU ZERWANYCH ŁAŃCUCHÓW I NIEPOKOJÓW GEOPLITYCZNYCH
- Narzędzia oceny i analizy ryzyka w łańcuchu dostaw – prezentacja praktycznego narzędzia dla działu zakupów
- Tworzenie Planów Kontynuacji Dostaw (Contingency Plan – Plan ciągłości dostaw)
- Zarządzanie bazą dostawców – jaką bazę dostawców teraz i za dwa lata? Czy zarządzam moją bazą dostawców czy wyłącznie administruję wpływające zapotrzebowania?
- Narzędzia analizy surowców, popytu i podaży w zakresie tworzenia strategii zakupowej.
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 26 SIERPNIA 2022 SOPOT
8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
ROLA ZAKUPÓW WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE…OFFLINE I ONLINE – STRATEGIA BUDOWY SILNEGO ZESPOŁU ZAKUPOWEGO POSIADAJĄCEGO NAJWAŻNIEJSZE KOMPETENCJE XXI WIEKU
GLOBALNY KRYZYS LOGISTYCZNY A ROLA ZAKUPÓW
- Jak zmieniła się rola zakupów w firmie oraz ich postrzeganie przez partnerów w ciągu ostatnich 2 lat w kontekście zmiany sił na świecie, pandemii, wojny?
- Dlaczego zakupom tak trudno jest osiągnąć strategiczną pozycję w firmie?
- Co zrobić, żeby zakupy były postrzegane jako partner a nie „uprzykrzający życie firmowe”?
- Dlaczego marketing zakupów jest istotny w procesie zakupowym, dlaczego nie istnieje w większości firm i jak o niego zadbać?
- „Siedź w kącie a znajdą Cię”, „To nie moja rola, żeby…” oraz „Zawsze tak to robiliśmy…” – jako blokada kupców przed rozwojem
- Sami sobie to robimy – zmiana mentalności kupców, jako kluczowy element we wzmacnianiu pozycji zakupów w firmie
- Warsztat – jaką pozycję mają zakupy w Twojej firmie? Co chcesz zmienić? Jak chcesz to zmienić? Co będzie Ci do tego potrzebne?
LEADERSHIP W ZAKUPACH, CZYLI JAK STWORZYĆ PROCURMENT DREAM TEAM W CZASACH ZAKŁÓCONYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW
- Dobry start – jak zbudować doskonały zespół zakupowy?
- Kompetencje dające przewagę w zakupach – dlaczego empatia i inteligencja emocjonalna są tak ważne?
- Rozmowy rozwojowe z pracownikami zakupów – co jest ważne, co jest potrzebne i na co uważać?
- Wyjście ze strefy komfortu, czyli przejście zespołu przez zmianę
- Wsparcie zespołu zakupowego w trudnych i nieprzewidywalnych momentach
- Warsztat – rozmawiaj z kupcem po ludzku
ZAKUPOWY MARKETING I PUBLIC RELATIONS W ZAKUPACH
- Działy zakupów w mediach społecznościowych – dlaczego ich tam nie ma?
- Jak mówić o zakupach w przestrzeni online, by były atrakcyjne?
- „Przecież zakupy nic nie sprzedają…” – to może czas zacząć?
- Eksperci sprzedaży są w mediach społecznościowych obecni na każdym kroku. Dlaczego nie ma tam ekspertów zakupów?
- Co, jak i kiedy publikować, by chciano czytać o działach zakupów?
- Warsztat – Zakupy tworzą wartościowy content w social media. Zmieniamy social selling na social procurement.
16.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.
Czas trwania
Prelegenci

Jacek Jarmuszczak, Nextbuy
Wiceprezes Nextbuy, ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką, w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji. Posiada doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę̨ (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych).
Łączna wartość zakupów, które negocjował przekracza 3,5 miliarda Euro i wciąż̇ rośnie. Karierę̨ zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów. Później dla firmy Philips, jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji kosztów, budował bazę̨ dostawców, prowadził kluczowe projekty oszczędnościowe, m.in. wdrażał lean supply chain w zakładach Europejskich i Azjatyckich.
Jako kierownik działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem, który przeprowadzał ok. 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Grupy Carlsberg na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Danfoss, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami.
Łukasz Jędraszkiewicz
M O T T O :Największy sukces to sukces zespołu oraz możliwość motywacji współpracowników i wsparcia ich w poszukiwaniu własnych sposobów na osiągnięcie więcej, niż są sobie w stanie wyobrazić
Dyrektor Departamentu Zakupów w wiodącej spółce energetycznej.
Manager posiadający 16-letnie doświadczenie w zarządzaniu zakupami, które zdobywał w branżach produkcyjnych przemysłu górniczego, kolejowego i energetycznego.
Największy sukces to dla niego sukces jego zespołu oraz możliwość motywacji współpracowników i wsparcia ich w poszukiwaniu własnych sposobów na osiągnięcie więcej, niż są sobie w stanie wyobrazić.
Skuteczne negocjacje oraz podnoszenie efektywności procesów funkcjonujących w obszarze zakupów oraz efektywna współpraca z wszystkimi jednostkami organizacji to zdecydowanie jego najmocniejsze strony.
Trener metody Insights Discovery, którego fascynuje praca z ludźmi. Potrafi zbudować, przemodelować i zmotywować zespół zakupowy tak, aby stał się dojrzały kompetencyjnie i samodzielny. Autor serii artykułów na Linkedin na temat zakupów, a także twórca #PiątekBrzmiDobrze – jedynej na tej platformie społeczności skupionej wokół pasji do muzyki.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
81-715 Sopot
ul. J.J. Haffnera 88
woj. pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
