Szkolenie
ZADANIA GMINY W WYBORACH DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
O szkoleniu
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na 9 października 2011 r. są pierwszymi wyborami, które będą przeprowadzone zgodnie z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.). Z pewnością warto jest w gronie pracowników samorządowych omówić zadania, które w związku z tym czekają samorządy, szczególnie pod kątem wytworzenia niezbędnej dokumentacji.
Kto powinien wziąć udział?
Pracownicy samorządowi gmin odpowiedzialni za przygotowanie wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na 9 października 2011 r.
Program szkolenia
1. Obowiązki wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy wobec wyborców niepełnosprawnych.
2. Powołanie obwodowych komisji wyborczych:
a. przyjmowanie zgłoszeń;
b. losowanie i uzupełnianie składów;
c. zwołanie i przeprowadzenie pierwszych posiedzeń obwodowych komisji wyborczych.
3. Głosowanie przy pomocy urny pomocniczej.
4. Zadania gminy w przeddzień i w dniu wyborów.
5. Omówienie stanu prawnego regulujące w/w procedury.
6. Prezentacja i omówienie wzorów dokumentów (ok. 40, zarządzeń wójta, protokołów z posiedzeń komisji, uchwał komisji, upoważnień, informacji, powiadomień, pokwitowań itd.) wytwarzanych przy realizacji w/w zadań gminy w procesie przygotowania i organizacji wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na 9 października 2011 r.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet przepisów oraz komplet (ok. 40) uniwersalnych wzorów dokumentów niezbędnych do realizacji zadań omówionych na szkoleniu.
2. Powołanie obwodowych komisji wyborczych:
a. przyjmowanie zgłoszeń;
b. losowanie i uzupełnianie składów;
c. zwołanie i przeprowadzenie pierwszych posiedzeń obwodowych komisji wyborczych.
3. Głosowanie przy pomocy urny pomocniczej.
4. Zadania gminy w przeddzień i w dniu wyborów.
5. Omówienie stanu prawnego regulujące w/w procedury.
6. Prezentacja i omówienie wzorów dokumentów (ok. 40, zarządzeń wójta, protokołów z posiedzeń komisji, uchwał komisji, upoważnień, informacji, powiadomień, pokwitowań itd.) wytwarzanych przy realizacji w/w zadań gminy w procesie przygotowania i organizacji wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na 9 października 2011 r.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet przepisów oraz komplet (ok. 40) uniwersalnych wzorów dokumentów niezbędnych do realizacji zadań omówionych na szkoleniu.
Czas trwania
10:00-15:00
Prelegenci


Prowadzący: Wykształcenie: Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji, staż we Francji zorganizowany przez Fundację Polska - Francja, prowadzony przez CENTRE-NATIONAL DE LA FONCTION PUBLIQUE TERRITORIALE (CNFPT) (1995). Przez 19 lat pełnił funkcję sekretarza gminy. Autor ponad 220 publikacji prawniczych i samorządowych: na portalu samorządowym Wolters Kluwer www.samorzad.lex.pl, w dzienniku "Rzeczpospolita", „Gazecie Prawnej”, tygodniku „Wspólnota" oraz prasie regionalnej i lokalnej. Najważniejsze opracowania książkowe: „Technika redagowania uchwał w jednostkach samorządu terytorialnego z przykładami” – ODDK Gdańsk 2008 r. oraz „Działalność Uchwałodawcza Rady Gminy” – współautor, wydawnictwo MUNICIPIUM SA, I (2005)
i II (2007) wydanie.
i II (2007) wydanie.
Weź udział
Cena 1
cena brutto
400
PLN
Cena zawiera:
- W cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe.
Weź udział
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
01-552 Warszawa
Plac Inwalidów 10
woj. mazowieckie
Fundacja jest organizacją sieciową, dysponującą 16 ośrodkami regionalnymi na terenie całego kraju wraz z filiami, Polskim Instytutem Demokracji Lokalnej, Biurem Krajowym FRDL oraz 3 Wyższymi Szkołami Administracji Publicznej, prowadzącymi studia lice...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Weź udział, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem lub e-mailem do 5 września 2011 r. fax. (22) 322 84 10,
e-mail: szkolenia@frdl.org.pl lub wybrać opcje zapisu przez stronę www.frdl.mazowsze.pl
e-mail: szkolenia@frdl.org.pl lub wybrać opcje zapisu przez stronę www.frdl.mazowsze.pl
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
01-552 Warszawa
Plac Inwalidów 10