Szkolenie

Zakupy nie tylko dla kupców

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w organizacji i zarządzaniu zakupami: od zdefiniowania funkcji, poprzez organizację i zarządzanie zakupami, relacje z dostawcami, aby mogli optymalizować procesy i osiągać z tego tytułu znaczące oszczędności w kosztach zakupów.

Cele szczegółowe:
- przedstawienie najnowszych kierunków zmian w zakresie patrzenia na znaczenie i funkcję zakupów czy zaopatrzenia w nowoczesnych przedsiębiorstwach,
- podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
- przedstawienie narzędzi optymalnego wyboru i oceny dostawców, ograniczających do minimum ryzyka dla strony zakupowej,
- podanie zasad współpracy z dostawcami towarów i usług, umożliwiających redukcje wolumenów koniecznych zapasów, przy zagwarantowaniu ciągłości dostaw.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Zapoznanie się z najlepszymi praktykami w sferze zakupów, szczególnie budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
  • Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych zależnie od kategorii produktów,
  • Poznanie narzędzi budowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy i wprowadzania struktur organizacyjnych, optymalizujących współpracę zakupowo-logistyczną,
  • Określenie i szacowanie różnego ryzyka, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych
Kto powinien wziąć udział?
  • Właściciele i dyrektorzy firm
  • Managerowie i specjaliści działów: rozwoju, produkcji, marketingu, sprzedaży, finansów i logistyki, odpowiadający za dział zakupów/zaopatrzenia lub bezpośrednio z nim współpracujących,
  • Managerowie i specjaliści działów zakupów/zaopatrzenia

Program szkolenia

Współczesna rola zakupów dla przedsiębiorstwa – strategiczna czy tylko operacyjna?

  • Produkować czy kupować – poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców, materiałów, produktów i usług,
  • Analiza danych zakupowych – przejrzystość informacji,
  • Systemy strategicznego planowania zakupów i zaopatrzenia.

Jak powinna być rola współczesnego Dział Zakupów/Zaopatrzenia w nowoczesnej firmie?

  • Zadania, funkcje i struktura organizacyjna integrującego Działu Zakupów/Zaopatrzenia,
  • Zasady współpracy Działu Zakupów/Zaopatrzenia z innych komórkami organizacyjnymi firmy,
  • Optymalny proces decyzyjny w zakupach/zaopatrzeniu,
  • Wartość dodana Działu Zakupów/Zaopatrzenia dla przedsiębiorstwa,
  • Dział Zakupów/Zaopatrzenia w sytuacji globalizacji i recesji gospodarki światowej.

Jak budować wiedzę o rynku i kupowanych produktach i usługach?

  • Źródła wiedzy o rynku i potencjalnych dostawcach,
  • Wielokryterialne narzędzia kategoryzacji produktów z punktu widzenia zakupów/zapatrzenia,
  • Strategie zakupowe dostosowane do kategorii produktowych.

Jakie kryteria stosować przy wyboru i ocenie dostawców?

  • Kryteria wyboru i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Narzędzia analizy stabilności finansowej potencjalnych i aktualnych dostawców,
  • Metody KPI okresowej oceny dostawców.

Jak redukować ryzyka we współpracy z dostawcami?

  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Mechanizmy kontroli jakości,
  • Optymalizacja i standaryzacja zakupów,
  • Zabezpieczenie interesów w kontraktach zakupowych,
  • Global Sourcing – walidacja korzyści i ryzyka w zakupach międzynarodowych

Jak współpracować i budować relacje z dostawcami?

  • Etapy budowania relacji z dostawcami,
  • Transakcje a budowanie relacji z dostawcą,
  • Podstawowe elementy partnerstwa strategicznego z dostawą,
  • Dostawy zasobem firmy,
  • Systemy komunikacji w budowaniu relacji, zasad współpracy i oceny dostawców,
  • Współpraca z trudnymi dostawcami: monopolistą, dostawcą narzuconym przez odbiorcę.

Jak optymalizować procesy zakupowe?

  • Optymalne strategie zakupowe dostosowane do rodzaju towaru oraz specyfiki kupującego,
  • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
  • Ogólne warunki sprzedaży a ogólne warunki zakupów sprzedawanych towarów,
  • Optymalne systemy planowania dostaw CPFR i sposoby realizacji zamówień VMI,
  • Zamówienia jednorazowe a długoterminowe kontrakty ramowe.

Czas trwania

10:00 – 17:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Wrocław 26 maja 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
za osobę
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!