Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zakupy-nie-tylko-dla-kupcow-73527-id453

Informacje o szkoleniu

Effect Group Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w organizacji i zarządzaniu zakupami: od zdefiniowania funkcji, poprzez organizację i zarządzanie zakupami, relacje z dostawcami, aby mogli optymalizować procesy i osiągać z tego tytułu znaczące oszczędności w kosztach zakupów.

Cele szczegółowe:

-Przedstawienie najnowszych kierunków zmian w zakresie patrzenia na znaczenie i funkcję zakupów czy zaopatrzenia w nowoczesnych przedsiębiorstwach,
-Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
-Przedstawienie narzędzi optymalnego wyboru i oceny dostawców, ograniczających do minimum ryzyka dla strony zakupowej,
-Podanie zasad współpracy z dostawcami towarów i usług, umożliwiających redukcje wolumenów koniecznych zapasów, przy zagwarantowaniu ciągłości dostaw.

Korzyści dla uczestników:

-Zapoznanie się z najlepszymi praktykami w sferze zakupów, szczególnie budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
-Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych zależnie od kategorii produktów,
-Poznanie narzędzi budowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy i wprowadzania struktur organizacyjnych, optymalizujących współpracę zakupowo-logistyczną,
-Określenie i szacowanie różnego ryzyka, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,

Szkolenie skierowane jest do:

  • Właściciele i dyrektorzy firm
  • Managerowie i specjaliści działów: rozwoju, produkcji, marketingu, sprzedaży, finansów i logistyki, odpowiadający za dział zakupów/zaopatrzenia lub bezpośrednio z nim współpracujących,
  • Managerowie i specjaliści działów zakupów/zaopatrzenia.

Program szkolenia:

Współczesna rola zakupów dla przedsiębiorstwa – strategiczna czy tylko operacyjna?

  • Produkować czy kupować – poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców, materiałów, produktów i usług,
  • Analiza danych zakupowych – przejrzystość informacji,
  • Systemy strategicznego planowania zakupów i zaopatrzenia.

Jak powinna być rola współczesnego Dział Zakupów/Zaopatrzenia w nowoczesnej firmie?

  • Zadania, funkcje i struktura organizacyjna integrującego Działu Zakupów/Zaopatrzenia,
  • Zasady współpracy Działu Zakupów/Zaopatrzenia z innych komórkami organizacyjnymi firmy,
  • Optymalny proces decyzyjny w zakupach/zaopatrzeniu,
  • Wartość dodana Działu Zakupów/Zaopatrzenia dla przedsiębiorstwa,
  • Dział Zakupów/Zaopatrzenia w sytuacji globalizacji i recesji gospodarki światowej.

Jak budować wiedzę o rynku i kupowanych produktach i usługach?

  • Źródła wiedzy o rynku i potencjalnych dostawcach,
  • Wielokryterialne narzędzia kategoryzacji produktów z punktu widzenia zakupów/zapatrzenia,
  • Strategie zakupowe dostosowane do kategorii produktowych.

Jakie kryteria stosować przy wyboru i ocenie dostawców?

  • Kryteria wyboru i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Narzędzia analizy stabilności finansowej potencjalnych i aktualnych dostawców,
  • Metody KPI okresowej oceny dostawców.

Jak redukować ryzyka we współpracy z dostawcami?

  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Mechanizmy kontroli jakości,
  • Optymalizacja i standaryzacja zakupów,
  • Zabezpieczenie interesów w kontraktach zakupowych,
  • Global Sourcing – walidacja korzyści i ryzyka w zakupach międzynarodowych

Jak współpracować i budować relacje z dostawcami?

  • Etapy budowania relacji z dostawcami,
  • Transakcje a budowanie relacji z dostawcą,
  • Podstawowe elementy partnerstwa strategicznego z dostawą,
  • Dostawy zasobem firmy,
  • Systemy komunikacji w budowaniu relacji, zasad współpracy i oceny dostawców,
  • Współpraca z trudnymi dostawcami: monopolistą, dostawcą narzuconym przez odbiorcę.

Jak optymalizować procesy zakupowe?

  • Optymalne strategie zakupowe dostosowane do rodzaju towaru oraz specyfiki kupującego,
  • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
  • Ogólne warunki sprzedaży a ogólne warunki zakupów sprzedawanych towarów,
  • Optymalne systemy planowania dostaw CPFR i sposoby realizacji zamówień VMI,
  • Zamówienia jednorazowe a długoterminowe kontrakty ramowe.

Informacje o prelegentach:

trener Effect Group

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1450 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Wydarzenie: Zakupy nie tylko dla kupców.