O szkoleniu
Warsztaty Zakupów Strategicznych (Strategic Procurement Management) obejmują najważniejsze zagadnienia zarządzania strategiczną częścią zakupów. Koncentrują się na definiowaniu strategii działania zakupów, analizie rynku dostawców oraz strategii działania dla kupowanych produktów i grup materiałowych. Szczegółowo omawiają zasady doboru i weryfikacji dostawców, w tym audyty dostawców i analizę ryzyka, potrzebę i kryteria okresowej oceny dostawców, a także definiują niezbędne procesy, dokumenty czy narzędzia pomocne w realizacji zadań zakupów strategicznych.
CELE SZKOLENIA:
- Zrozumienie zakresu działań zakupów strategicznych i podziału odpowiedzialności
- Określenie obiektywnych kryteriów selekcji i wyboru dostawcy oraz zakresu okresowej oceny dostawcy
- Zdefiniowanie prawidłowego procesu ofertowego oraz kryteriów wyboru ofert
- Zaprojektowanie narzędzi do wyboru dostawców strategicznych bądź krytycznych dla procesu
- Umiejętność określania kryteriów audytu
- Zdefiniowanie niezbędnych zapisów kontraktowych oraz załączników do umowy
Kupcy strategiczni oraz osoby z działu sourcingu, czy Supplier Quality Assurance. Osoby z doświadczeniem w zakupach, chcące pogłębić swoją wiedzę, jak również Ci którzy od podstaw chcą zbudować swoją wiedzę w aspekcie strategicznych zakupów.
Program szkolenia
- Poszukiwania dostawców / Budowanie bazy dostawców
- Analiza środowiska biznesowego – 5 sił Portera
- Macierz Kraljica – definiowanie strategii działania dla kupowanych produktów
- Zapytania ofertowe (RFI, RFQ). Analiza ofert i ich podsumowanie
- Wstępna ocena Dostawcy (Wywiadownia gospodarcza, plik wstępnej oceny, wstępny audyt)
- Analiza ryzyka wyboru dostawcy
- Audyt właściwy, audyty sprawdzające – zakres audytu
- Wybór dostawcy strategicznego / krytycznego dla procesu – Narzędzie klasyfikacyjne: Supplier Ranking Tool
- Jakie procesy zakupowe powinny być pod nadzorem Zakupów?
- Ocena dostawcy – kryteria oceny, wyniki, konsekwencje ocen. Tworzenie Supplier Rating System. Zarządzanie relacjami z dostawcami
- Negocjacje z dostawcami – zakres i uprawnienia zakupów w tym zakresie
- Zapisy kontraktów (zabezpieczenia należności, kary umowne, gwarancja wykonania umowy). Prawa i obowiązki stron w zakresie transportu, zdefiniowanie przedmiotu umowy
- Załączniki do umowy
- Supplier Quality Assurance , nadzór nad reklamacjami i procesami działań korygujących
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-110 Wrocław
Kiełbaśnicza 20
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
- Nazwa firmy: MPM Productivity Management Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Śląska 2a
- Kod pocztowy: 60-614
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792011571
Masz pytania? Napisz do nas
