Zamówienia publiczne do 130 tysięcy zł oraz Tryb podstawowy w Nowym Prawie Zamówień Publicznych – 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

• Omówienie specyfiki udzielania tzw. „małych zamówień do 130 tysięcy złotych” w rozumieniu art. 2 ust 1 pkt 1 NPzp tj. zamówień o wartości mniejszej 130 000 zł w tym m.in. szacowaniu wartości zamówienia, tworzeniu regulaminu udzielania małych zamówień, przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania, wyboru procedury a także odpowiedzialności za błędy związane z udzielaniem małych zamówień.
• W toku szkolenia omówione będą również zasady i procedury udzielania zamówień o wartości poniżej progu unijnego przy zastosowaniu tzw. „Trybu podstawowego” – Art. 275 i nast. NPzp w tym m.in. komunikacji pomiędzy uczestnikami postępowania, przygotowania postępowania, opracowania dokumentów przetargowych, warianty wyboru oferty najkorzystniejszej. Na zakończenie postępowania przewidziany jest Panel Dyskusyjny z uczestnikami szkolenia, na którym będą mieli możliwość zadawania pytań Prowadzącemu.

Korzyści dla uczestników

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

Zapoznanie się z zasadami i zdobyci umiejętności w zakresie małych zamówień oraz postępowań klasycznych prowadzonych w Trybie podstawowym które nie funkcjonowały w dotychczasowych przepisach.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Przedmiotem zajęć są zagadnienia, które w nowej Ustawie Prawo zamówień publicznych zostały uregulowane w odmienny niż dotychczas sposób, dlatego do udziału w szkoleniu zapraszamy:
• pracowników wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
• specjalistów ds. zamówień publicznych w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy
• przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego;
• przedstawicieli administracji rządowej;
• wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Program szkolenia

I. Cele i zadania Nowego Pzp
II. Omówienie aktualnego stanu prawnego oraz dokumentów pozaprawnych
1. Nowe Prawo zamówień publicznych
2. Ustawa o finansach publicznych.
3. Ustawa Kodeks Cywilny
4. Wyjaśnienia i zalecenia Urzędu Zamówień Publicznych
III. Formy komunikacji między zamawiającym a wykonawcami.
1. Środki komunikacji elektronicznej.
2. Postać dokumentów: forma elektroniczna a elektroniczna kopia dokumentu.
3. Kwalifikowany podpis elektroniczny – walidacja podpisu
4. Narzędzia do składania ofert – mini portal e-Zamówień, platformy komercyjne.
IV. Przygotowanie postępowania klasycznego
1. Zasady udzielania zamówień
2. Planowanie zamówień publicznych – Plan finansowy a plan zamówień publicznych.
3. Ustalanie szacunkowej wartości zamówienia.
4. Opis przedmiotu zamówienia – konsultacje rynkowe
5. Przedmiotowe środki dowodowe
6. Warunki udziału w postępowaniu.
a) Podmiotowe środki dowodowe
b) Sposób opisywania warunków podmiotowych i ocena ich spełnienia.
c) Dokumenty i oświadczenia żądane w celu wykazania spełniania warunków.
7. Kryteria oceny ofert
8. Opis przedmiotu zamówienia
V. Zamówienia do 130 tysięcy złotych – tzw.” małe zamówienia”.
1) Małe zamówienia – jakie przepisy stosujemy?
2)Udzielenie małych zamówień - nieplanowanych – ustalanie ich wartości.
3)Zakaz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy - stosowanie dyspozycji art. 30 ust 4 ustawy Pzp.
4) Procedury udzielania zamówień– obowiązek czy „dobra praktyka”.
5) Obligatoryjne i fakultatywne zapisy w treści procedur udzielania zamówień.
6) Wewnętrzne procedury udzielania małych zamówień
a) zapytanie ofertowe do wybranych wykonawców
b) negocjacje z jednym wykonawcą
7) Sposób komunikacji w małych zamówieniach.
8) Rejestr małych zamówień na potrzeby sprawozdania rocznego.
9) Możliwe naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu małych zamówień.
VI. Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż progi unijne – „Tryb podstawowy” – art. 275 ustawy Pzp
1) Dokumenty zamówienia:
a) Specyfikacja Warunków Zamówienia
b) Opis potrzeb i wymagań
2) Sposoby prowadzenia postępowania w trybie podstawowym.
a) postępowanie bez negocjacji
b) postępowanie z możliwymi negocjacjami w celu ulepszenia treści oferty
c) postępowanie z obowiązkowymi negocjacjami.
3) Wyjaśnienia dokumentów przetargowych – termin składania zapytań
4)Zmiana treści SWZ lub OPW
5) Terminy składania ofert, otwarcie ofert, badanie i ocena ofert, termin związania ofertą.
6) Wybór oferty najkorzystniejszej
VII Panel dyskusyjny – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwaga:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przed szkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Od 1998 r. zajmuje się dziedziną zamówień publicznych w jednostkach samorządowych. Bogate doświadczenie zdobyte w trakcie obsługi podmiotów zarówno ze strony zamawiających jak i wykonawców. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Członek : Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych.
 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Kraków

Kraków

woj. małopolskie

-
-
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

szkolenie stacjonarne
zł netto
1 154
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
szkolenie online
zł netto
1 057
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 090 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!