O szkoleniu
Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia o znaczeniu praktycznym, m.in. nowe zasady opisywania przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w tym ryzyka wynikające z możliwych wyjątków od zasady pisemności postępowania, a także zmiany dotyczące formułowania warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia. Omówione będą zagadnienia takie jak: przygotowanie i planowanie postępowań, zmiany dotyczące procedury, w tym okres związania ofertą i wadium, przesłanki wykluczenia i odrzucenia oferty, rodzaje środków komunikacji elektronicznej stosowane w zamówieniach o różnej wartości. Osobnym zagadnieniem będą zmiany w zakresie umów o roboty budowlane i o podwykonawstwo robót, w tym znaczenie klauzul nakazanych i zakazanych oraz zasad ich stosowania. W końcu szeroko omówione będą zmienione zasady kognicji Krajowej Izby Odwoławczej w zakresie umów, co wcześniej budziło kontrowersje w orzecznictwie, a także szereg zagadnień mających znaczenie praktyczne.
Prowadzący uporządkuje wiedzę na temat nowych przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane i wskaże na praktyczne znaczenie poszczególnych instytucji prawnych.
Zagadnienia omawiane będą poprzez wskazanie czynności podejmowanych na etapie przygotowania postępowania, procedowania w celu wyłonienia wykonawcy oraz realizacji umowy o roboty budowalne zawartej w reżimie zamówień publicznych.
Cele szkolenia:
- omówienie faktycznego i praktycznego znaczenia (a nie odtworzenie) instytucji prawnych ustawy z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do niej,
- porównanie ww. przepisów z poprzednio obowiązującymi przepisami i wykazanie znaczenia różnic,
- zwrócenie uwagi na faktyczne skutki nowych regulacji i ich znacznie dla procesu budowlanego,
- przedstawienie praktycznych aspektów nowych postanowień klauzul umownych,
- wskazanie na dobre praktyki w zakresie formułowania postanowień umownych umów na roboty budowlane: rozkład ryzyk, harmonogramowanie, przepływy finansowe, odbiory, itp.
Korzyści dla uczestników:
- Praktyczny wymiar szkolenia pozwoli zrozumieć faktyczne znaczenie i sens nowych instytucji prawnych, a nie jedynie przytoczyć brzmienie przepisów i wskazać ich umiejscowienie w aktach prawnych.
- Uporządkowana zostanie wiedza co do znanych już z poprzedniej regulacji i nowych instytucji prawnych i omówione zostaną praktyczne aspekty ich stosowania.
- Przedstawiona zostanie siatka pojęciowa nowej regulacji. Wiele znanych instytucji prawnych zmieniło swoje faktyczne znaczenie. Są także nowe pojęcia i terminy, które obydwie strony postępowania winny rozumieć zgodnie z intencją prawodawcy.
- Obydwie strony postępowania będą miały możliwość zwrócenia uwagi na korzystne i niekorzystne dla nich rozwiązania, co pozwoli następnie na wypracowanie rozwiązań systemowych, organizacyjnych uczestnictwa w systemie zamówień publicznych.
- Obydwie strony postępowania będą mogły zaplanować i przygotować wewnętrzne procedury udzielania lub ubiegania się o zamówienia.
- Omówione zostaną skutki czynności związanych z planowaniem i przygotowaniem postępowań oraz ich przeprowadzeniem dla realizacji zawartych umów o roboty budowlane i możliwych sporów powstających w wyniku wadliwości postępowania.
Osoby uczestniczące w systemie zamówień publicznych na roboty budowlane po każdej stronie, tj. zamawiający, projektanci, inżynierowie kontraktów, wykonawcy, podwykonawcy, usługodawcy i dostawy systemu zamówień publicznych na roboty budowlane.
Program szkolenia
DZIEŃ I
- Omówienie regulacji ustawowej w oparciu o uzasadnienie projektu ustawy i przepisy wprowadzające.
- Progi stosowania ustawy, akty wykonawcze i siatka pojęciowa.
- Zasady udzielania zamówień – zwrócenie uwagi na zmienione i nowe zasady oraz przepisy, które je realizują i ich praktyczne znaczenie i skutki.
- Planowanie i przygotowane postępowania. Udział wykonawców w czynnościach przygotowania postępowania. Plany zamówień publicznych. Komisja przetargowa i udział osób w postępowaniu a zasada bezstronności i obiektywizmu (konflikt interesów).
- Tryby i procedury krajowe i unijne. Przybliżenie regulacji, zależnie od wartości zamówienia. Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz Opis Potrzeb i Wymagań w trybie poogłoszeniowym, negocjacyjnym.
- Zmienione zasady dotyczące zamieszczania ogłoszeń w toku postępowania.
- Dokumentowanie postępowania. Protokół postępowania.
- Konkursy na twórcze prace projektowe – istotne różnice procedowania.
- Komunikacja w toku postępowania. Elektronizacja i różne rodzaje składanych podpisów w zależności od wartości zamówienia, w ujęciu praktycznym.
- Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w tym znaczenie i skutki wizji lokalnej oraz przeglądania dokumentów dla fazy wykonywania zamówienia. Umowa o pracę.
- Przedmiotowe środki dowodowe, w tym stosowanie norm, certyfikacja, etykietowanie, oferta równoważna, itp.
- Przesłanki odrzucenia oferty.
- Przesłanki unieważnienia postępowania.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz przesłanki wykluczenia z postępowania. Dokumenty podmiotowe – zmiany.
- Zasady korzystania z zasobów podmiotów trzecich.
- Dyskusja, bieżące pytania, wyjaśniania, wątpliwości, wymiana doświadczeń, itp.
DZIEŃ II
- Praktyczne aspekty opisu w Specyfikacji Warunków Zamówienia sposobu przygotowania i przygotowania: ofert, Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia, dokumentów przedmiotowych, dokumentów podmiotowych, wyjaśnień i uzupełnień oświadczeń i dokumentów.
- Wadium i okres związania ofertą.
- Zasady wnioskowania o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia – w zależności od wartości postępowania. Zasady obliczania terminów, zgodnie z kodeksem cywilnym i przepisami o zamówieniach publicznych.
- Umowa o roboty budowlane.
- Obligatoryjne klauzule umowne w umowach o roboty budowlane – zaliczkowanie, zasady waloryzowania wynagrodzenia, podwykonawstwo, płatności częściowe i końcowe, itp.
- Zakazane klauzule umowne w umowach o roboty budowlane – zasady formułowania umów, przykłady praktyczne, znaczenie i skutki regulacji.
- Zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zmiana umowy – zasady opisywania przesłanek zmiany umowy oraz praktyczne skutki danych regulacji w kontekście zamówień finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
- Obligatoryjna ewaluacja umów zakończonych niezgodnie z założeniami.
- Ryzyka i zagrożenia procesu inwestycyjnego. Zgłaszanie roszczeń i ich dochodzenie. Zmiany terminu i wynagrodzenia.
- Kary umowne, potrącenia, odstąpienie od umowy, wypowiedzenie umowy, rozwiązanie umowy.
- Harmonogramowanie robót.
- Płatności spornych należności.
- Koncyliacja i mediacja jako metody pozasądowego rozwiązywania sporów. Aspekty praktyczne. Przykłady powództw i spraw z roszczeń wykonawców.
- Dyskusja, bieżące pytania, wyjaśniania, wątpliwości, wymiana doświadczeń, itp.
Czas trwania
II dzień 09:00-15:00
Prelegenci

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, od 2002 roku zajmuje się tematyką PZP po stronie zamawiających i wykonawców. Przez kilka lat dyrektor wydziału w urzędzie marszałkowskim, odpowiedzialny za zamówienia publiczne w województwie. Były arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, aktualnie pełnomocnik w postępowaniach arbitrażowych. Główny Specjalista ds. Zamówień Publicznych w projekcie ogólnopolskim: „e-Urząd Wojewódzki”, a także w Projekcie „PESEL 2”, realizowanym przez MSWiA. Jest współautorem podręcznika: Podręcznik dla Beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 w zakresie udzielania zamówień. Prowadzi szkolenia w charakterystyczny sposób - żywy i dynamiczny, w oparciu o liczne przykłady, analizę kazusów, wymianę doświadczeń.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
