O szkoleniu
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych. Na szkoleniu zostaną omówione oraz zilustrowane przykładami newralgiczne problemy rzutujące na praktykę pracy osób zajmujących się udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie prowadzone w oparciu o aktualne zmiany w prawie pzp.
Kto powinien wziąć udział?
zamawiający i wykonawcy
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE :
a) Rozwój systemu udzielania zamówień oraz systemu środków ochrony prawnej,
b) Obecna sytuacja zamawiających i wykonawców w ramach podstawowych zasad zamówień publicznych
c) Rekomendacje odnośnie podejścia do udzielania zamówień – czy da się pogodzić ekonomikę zamawiającego z legalizmem (koniecznością zastosowania się do przepisów).
2. ROZPORZĄDZENIE WS. DOKUMENTÓW Z DNIA 19 LUTEGO 2013R., NOWELIZACJA USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Z DNIA 12 PAŹDZIERNIKA 2012 R. .
a) Opis zmian w wyniku wprowadzenia rozporządzenia – konieczność dostosowania się Zamawiających.
b) Opis zmian w wyniku nowelizacji,
c) Szczegółowe omówienie nowej przesłanki wykluczenia – udział wykonawców z jednej grupy kapitałowej w postępowaniu,
d) Szczegółowe omówienie nowej regulacji - dialogu technicznego,
3. PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ W 2013R.
a) Wszczęcie postępowania dotyczącego dostaw i usług, szacowanie przedmiotu zamówienia,
b) Rozpoczęcie i prowadzenie protokołu postępowania w dostawach i usługach,
c) Przekazywanie ogłoszeń,
d) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w 2013r. – ważne zmiany, elementy istotne.
e) Opisywanie przedmiotu zamówienia w po nowelizacji, zastosowanie dialogu technicznego.
f) Ustalanie warunków udziału w postępowaniu po nowelizacji – zastosowanie nowego rozporządzenia ws. dokumentów w praktyce.
g) Badanie i ocena ofert :
- wadium – prawidłowe wniesienie,
- obiektywizm przy badaniu ofert,
- jawność ofert, udostępnianie dokumentacji,
- tłumaczenie dokumentów obcojęzycznych, uzupełnianie dokumentów,
- badanie uprawnień i zdolności prawnej,
h) wybór oferty najkorzystniejszej,
i) prawidłowe unieważnienie postępowania.
4. NOWELIZACJE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W 2013R. – NOWELIZACJA DOTYCZĄCA PODWYKONAWSTWA ORAZ NOWELIZACJA PROGÓW I RAŻĄCO NISKIEJ CENY.
a) zmiany w zakresie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
b) zmiany w zakresie umów o udzielenie zamówienia publicznego,
c) zmiana – podniesienie progu stosowania ustawy Pzp ,
d) zmiany w zakresie rażąco niskiej ceny.
5. BADANIE I OCENA OFERT DOTYCZĄCE DOSTAW, USŁUG I ROBÓT BUDOWLANYCH – NAJCZĘSTSZE PROBLEMY.
a) Badanie ofert składanych przez konsorcja – pełnomocnictwa, potencjał, wadium,
b) Badanie ofert w kontekście występowania i roli podwykonawcy,
c) Rażąco niska cena w dostawach i usługach – najlepsze praktyki,
d) Tajemnica przedsiębiorstwa i problemy Zamawiającego dotyczące zastrzegania ofert,
e) Poprawianie omyłek na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 Pzp,
f) Terminy na poprawianie kwestionowanie decyzji Zamawiającego.
6. NOWE ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
a) Odpowiedzialność pracowników Zamawiającego.
b) Odpowiedzialność biegłych i specjalistów wykonujących czynności w postępowaniu.
c) Odpowiedzialność kierownika zamawiającego oraz osób wykonujących czynności w imieniu
kierownika Zamawiającego.
7. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ W 2013R.
a) Informacja dla Zamawiającego o naruszeniu prawa ,
b) Postępowanie odwoławcze w 2013r.
c) Skarga do Sądu Okręgowego i inne środki wykonawców.
8. UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO W 2013R.
a) Właściwe określenie etapowego odbierania umowy,
b) Właściwe określenie zasad wypowiadania umowy i odstępowania od umowy,
c) Dopuszczalne zmiany umowy,
d) Klauzule zmian umownych i ich stosowanie w praktyce,
e) Kary umowne i ich egzekucja, miarkowanie kar umownych.
9. WYKONYWANIE UMÓW I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ W 2013R.
a) Podstawowe elementy decydujące o sprawnej realizacji zamówienia,
b) Sposoby rozwiązywania konfliktów na linii Zamawiający – Wykonawca,
c) Prawidłowe wypowiedzenie umowy, naliczanie kar umownych.
d) Postępowania sądowe w zakresie wykonywania umów i ich konsekwencje.
10. PODSUMOWANIE
a) Rozwój systemu udzielania zamówień oraz systemu środków ochrony prawnej,
b) Obecna sytuacja zamawiających i wykonawców w ramach podstawowych zasad zamówień publicznych
c) Rekomendacje odnośnie podejścia do udzielania zamówień – czy da się pogodzić ekonomikę zamawiającego z legalizmem (koniecznością zastosowania się do przepisów).
2. ROZPORZĄDZENIE WS. DOKUMENTÓW Z DNIA 19 LUTEGO 2013R., NOWELIZACJA USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Z DNIA 12 PAŹDZIERNIKA 2012 R. .
a) Opis zmian w wyniku wprowadzenia rozporządzenia – konieczność dostosowania się Zamawiających.
b) Opis zmian w wyniku nowelizacji,
c) Szczegółowe omówienie nowej przesłanki wykluczenia – udział wykonawców z jednej grupy kapitałowej w postępowaniu,
d) Szczegółowe omówienie nowej regulacji - dialogu technicznego,
3. PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ W 2013R.
a) Wszczęcie postępowania dotyczącego dostaw i usług, szacowanie przedmiotu zamówienia,
b) Rozpoczęcie i prowadzenie protokołu postępowania w dostawach i usługach,
c) Przekazywanie ogłoszeń,
d) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w 2013r. – ważne zmiany, elementy istotne.
e) Opisywanie przedmiotu zamówienia w po nowelizacji, zastosowanie dialogu technicznego.
f) Ustalanie warunków udziału w postępowaniu po nowelizacji – zastosowanie nowego rozporządzenia ws. dokumentów w praktyce.
g) Badanie i ocena ofert :
- wadium – prawidłowe wniesienie,
- obiektywizm przy badaniu ofert,
- jawność ofert, udostępnianie dokumentacji,
- tłumaczenie dokumentów obcojęzycznych, uzupełnianie dokumentów,
- badanie uprawnień i zdolności prawnej,
h) wybór oferty najkorzystniejszej,
i) prawidłowe unieważnienie postępowania.
4. NOWELIZACJE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W 2013R. – NOWELIZACJA DOTYCZĄCA PODWYKONAWSTWA ORAZ NOWELIZACJA PROGÓW I RAŻĄCO NISKIEJ CENY.
a) zmiany w zakresie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
b) zmiany w zakresie umów o udzielenie zamówienia publicznego,
c) zmiana – podniesienie progu stosowania ustawy Pzp ,
d) zmiany w zakresie rażąco niskiej ceny.
5. BADANIE I OCENA OFERT DOTYCZĄCE DOSTAW, USŁUG I ROBÓT BUDOWLANYCH – NAJCZĘSTSZE PROBLEMY.
a) Badanie ofert składanych przez konsorcja – pełnomocnictwa, potencjał, wadium,
b) Badanie ofert w kontekście występowania i roli podwykonawcy,
c) Rażąco niska cena w dostawach i usługach – najlepsze praktyki,
d) Tajemnica przedsiębiorstwa i problemy Zamawiającego dotyczące zastrzegania ofert,
e) Poprawianie omyłek na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 Pzp,
f) Terminy na poprawianie kwestionowanie decyzji Zamawiającego.
6. NOWE ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
a) Odpowiedzialność pracowników Zamawiającego.
b) Odpowiedzialność biegłych i specjalistów wykonujących czynności w postępowaniu.
c) Odpowiedzialność kierownika zamawiającego oraz osób wykonujących czynności w imieniu
kierownika Zamawiającego.
7. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ W 2013R.
a) Informacja dla Zamawiającego o naruszeniu prawa ,
b) Postępowanie odwoławcze w 2013r.
c) Skarga do Sądu Okręgowego i inne środki wykonawców.
8. UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO W 2013R.
a) Właściwe określenie etapowego odbierania umowy,
b) Właściwe określenie zasad wypowiadania umowy i odstępowania od umowy,
c) Dopuszczalne zmiany umowy,
d) Klauzule zmian umownych i ich stosowanie w praktyce,
e) Kary umowne i ich egzekucja, miarkowanie kar umownych.
9. WYKONYWANIE UMÓW I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ W 2013R.
a) Podstawowe elementy decydujące o sprawnej realizacji zamówienia,
b) Sposoby rozwiązywania konfliktów na linii Zamawiający – Wykonawca,
c) Prawidłowe wypowiedzenie umowy, naliczanie kar umownych.
d) Postępowania sądowe w zakresie wykonywania umów i ich konsekwencje.
10. PODSUMOWANIE
Czas trwania
20 h, 3 dni
Prelegenci

adwokat, Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej od 2007 do III 2009r, doktorant w Katedrze Prawa Administracyjnego i Finansowego Przedsiębiorstw w SGH, arbiter z listy prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007, obserwator postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z ramienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w okresie 2004 – 2006. Obecnie prowadzi kancelarię adwokacką specjalizującą się w zamówieniach publicznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
hotel 3*
34-500 Zakopane
.
woj. małopolskie
hotel Wersal***/Czarny Potok***
34-500 Zakopane
centrum
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
p
1 870
zł
Cena zawiera:
- – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Doświadczenie ...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
przesłanie karty zgłoszenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach