O szkoleniu
Podczas szkolenia ekspert omówi najważniejsze bieżące problemy występujące w tej branży i pokaże sposoby ich rozwiązywania.
Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się min. o:
- zamówieniach wyłączonych ze stosowania ustawy,
- czynnościach związanych z przygotowaniem postępowania od A do Z,
- wyborze trybu przy udzielaniu zamówień w Instytucjach Kultury,
- zasadach udostępniania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu
i wiele więcej.
Zapraszamy na szkolenie przeznaczone dla pracowników instytucji związanych z działalnością kulturową.
Program szkolenia
Zamówienia wyłączone ze stosowania ustawy
Zamówienia o wartości mniejszej niż 130.000 zł:
- Wymagania wynikające z obowiązujących przepisów;
- Rejestr umów:
- Na czy polega obowiązek ujawniania informacji w rejestrze umów?
- Jakich umów dotyczy obowiązek?
- Forma i wartość umowy warunkująca obowiązek rejestracji;
- Wyjątki;
- Odpowiedzialność karna związana z rejestrem.
Dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej związanej z organizacją wystaw, koncertów, konkursów, festiwali, widowisk, spektakli teatralnych, przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej lub z gromadzeniem materiałów bibliotecznych przez biblioteki lub muzealiów, a także z zakresu działalności archiwalnej związanej z gromadzeniem materiałów archiwalnych, jeżeli zamówienia te nie służą wyposażaniu zamawiającego w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi jego działalności.
- Jak należy rozumieć pojęcie „działalność kulturalna” i „działalność archiwalna”?
- Kiedy zamówienia nie służą wyposażaniu zamawiającego w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi jego działalności?
- Dodatkowe wymagania narzucone ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej:
- Ogłoszenie o udzielanym zamówieniu;
- Zasady obowiązujące przy udzielaniu tego rodzaju zamówień;
- Zastrzeżenie udostępniania informacji związanych z zamówieniem;
- Informacja o udzieleniu zamówienia.
Czynności związane z przygotowaniem postępowania.
Zamieszczenie zamówienia w planie postępowań o udzielenie zamówienia – kto musi sporządzić plan i czy można wszcząć postępowanie na zamówienie nieuwzględnione w planie?
Ustalenie wartości zamówienia
- Co to są podobne dostawy?
- Zasady agregowania zamówienia na usługi i roboty budowlane;
- Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości;
- Prawo opcji, zamówienie podlegające wznowieniu, powtórzenie podobnych usług lub robót budowlanych i dodatkowe dostawy – różnice, warunki i zastosowanie w praktyce.
Sporządzenie dokumentów zamówienia:
- Specyfikacja Warunków Zamówienia, jej zawartość i sposób podania m.in.:
- terminu wykonania zamówienia;
- terminu związania ofertą;
- uzasadnienia braku podziału zamówienia na części;
- Opis Potrzeb i Wymagań:
- zawartość dokumentu;
- przypadki kiedy należy sporządzić OPiW.
- Wyjaśnienia i zmiany SWZ i OPiW – wymagania, terminy, zagrożenia.
Strona internetowa prowadzonego postępowania:
- Czym jest?
- Dokumenty i informacje zamieszczane na niej;
- Dostępność cyfrowa – na czym polega i jak ją zapewnić.
Wybór trybu przy udzielaniu zamówień w Instytucjach Kultury
Tryb podstawowy w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości niższej niż progi unijne:
- Przebieg postępowania w każdym wariancie, wady i zalety;
- Zamówienie bez negocjacji;
- Zamówienie z możliwymi negocjacjami;
- Zamówienie z obligatoryjnymi negocjacjami.
Przetarg nieograniczony:
- Terminy ustawowe;
- Procedura odwrócona;
- „pułapki” procedury, które mogą wyjść podczas kontroli.
Zamówienie z wolnej ręki:
- Omówienie wybranych przesłanek stosowania wolnej ręki mogących mieć zastosowanie w instytucjach kultury;
- Przebieg postępowania krok po kroku;
- Wymagane dokumenty i sposób ich przekazania.
Udzielenie zamówienia i realizacja umowy
- Obowiązki informacyjne Zamawiającego dotyczące wyboru oferty najkorzystniejszej i czynności odrzucenia ofert;
- Termin zawarcia umowy;
- Ogłoszenie o wynikach postępowania;
- Dopuszczalność zmiany umowy – przypadki umożliwiające zawarcie aneksu do umowy i ogłoszenie o zmianie umowy;
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy – kto zamieszcza ogłoszenie, w jakim terminie, cel dokonywania tej czynności.
Dokumentowanie postępowania
- Protokół postępowania i załączniki do protokołu – zawartość i forma ich sporządzenia;
- Zasady udostępniania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu – czy Zamawiający musi udostępniać oferty na stronie internetowej?
- Oświadczenia o konflikcie interesu i niekaralności - czy osoby przygotowujące postępowanie o udzielenie zamówienia muszą składać oświadczenia o niekaralności?
- Kto i jak musi podpisać protokół postępowania?
- Sposób przechowywania dokumentacji postępowania.
Czas trwania
Prelegenci
Łukasz Czaban
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
W przypadku, gdy szkolenie finansowane jest w całości lub w co najmniej 70% ze środków publicznych opłata jest zwolniona z podatku VAT. W pozostałych przypadkach do wszystkich cen należy doliczyć 23% podatek VAT.
Masz pytania? Napisz do nas
