Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zamowienia-publiczne-w-praktyce-2-dniowe-szkolenie-z-uwzglednieniem-elektronizacji-i-koncepcji-nowej-ustawy-pzp-73795-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Grupa docelowa:
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Cel szkolenia

Zapraszamy na warsztaty, których celem jest przedstawienie najbardziej problematycznych tematów dotyczących przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie to będzie także okazją do zapoznania się z nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych.
 

Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie elektronizacji zamówień publicznych.
Ponadto omówiona zostanie koncepcja nowego prawa zamówień publicznych.

Korzyści dla uczestników

Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem w dziedzinie zamówień publicznych.
Ciekawe materiały szkoleniowe.
Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie nowelizacji Prawa zamówień publicznych.
Nauka praktycznych umiejętności stosowania przepisów.
Zaletą szkolenia jest możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych instytucji realizującymi projekty w bliskim dla uczestników środowisku.
 

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM  W DNIU SZKOLENIA  STANEM PRAWNYM.


Powitanie, omówienie harmonogramu, rozpoczęcie szkolenia
I. OMÓWIENIE I INTERPRETACJA ZMIENIONYCH LUB NOWYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH:
1. przesłanki odstąpienia od stosowania przepisów Pzp,
2. nowe definicje ustawowe
3. przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
4. Warunki udziału w postępowaniu ,
5. odpowiedzialności wykonawcy i podmiotu trzeciego za realizację zamówienia publicznego,
6. zamieszczenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących zatrudnienia pracowników wykonawcy, podwykonawcy na podstawie umowy o pracę,
7. kryteriów oceny ofert odnoszących się do aspektów społecznych, środowiskowych, oraz innowacyjnych,
8. zasad stosowania ceny lub kosztu jako jedynego kryterium oceny ofert,
9. rola Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
10. partnerstwo innowacyjne
11. zamówienia na usługi społeczne.
II. WERYFIKACJA RAŻĄCO NISKIEJ CENY.
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny
a. zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
b. konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
c. analiza przepisów i opinii prawnych,
d. pojęcie rażąco niskiej ceny:
rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną;
a. opis przedmiotu zamówienia,
b. warunki udziału w postępowaniu,
c. dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
d. konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
e. kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy Pzp.
a. uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
b. wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień ( zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
c. złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
d. ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
e. rozstrzygnięcie postępowania,
f. reakcje Wykonawców.
4. Zmiany w art. 90 ustawy Pzp. szczegółowa analiza zmian w weryfikacji rażąco niskiej ceny !
5. Procedura odwoławcza:
a. Odwołania na etapie postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny, wezwania do
b. Odwołania na etapie oceny wyjaśnień postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny
c. Analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej z uwzględnieniem najciekawszych orzeczeń.
6. Analiza zmian w postępowaniu odwoławczym i skargowych w zakresie ciężaru dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.
III. NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW:
W tej części szkolenia doświadczony trener - audytor pokaże jak wygląda redukcja, likwidacja, tolerancja, bądź unikanie ryzyka przy realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Wybrane zagadnienia w świetle orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej związane z:
1. opisem przedmiotu zamówienia
a. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
b. Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
c. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
2. szacowaniem wartości zamówienia
a. szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane,
b. szacowanie wartości zamówienia na usługi i dostawy,
c. specyfika szacowania wartości zamówień realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
3. opisem sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacją dokumentów podmiotowych i przedmiotowych
a. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu.
b. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
c. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Analiza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
d. Potencjał innych podmiotów.
e. Ocena dokumentów podmiotów użyczających potencjał
f. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od Wykonawców.
g. Ocena gwarancji wadialnych
h. Grupa kapitałowa zasady weryfikacji po nowelizacji
i. Ocena ofert wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
j. Uzupełnienia dokumentów,
k. Wyjaśnienia treści dokumentów.
l. Wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
4. Oceną ofert:
a. Ocena formalna a ocena merytoryczna,
b. Ocena pełnomocnictw,
c. Przedłużanie terminu do składania ofert,
d. Przedłużanie terminu związania ofertą.
e. Wyjaśnienia treści ofert,
f. Oferty częściowe, oferty wariantowe,
g. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
h. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
i. Poprawa innych omyłek.
j. Opis techniczny sposobu prawidłowej oceny ofert przez komisję przetargową wzór arkusza oceny ofert,
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
5. Odrzuceniem oferty:
a. Przesłanki odrzucenia.
b. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
6. Wyborem oferty najkorzystniejszej:
a. Oferty o takiej samej cenie.
b. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
7. Unieważnieniem postępowania:
a. Lista przesłanek unieważnienia.
b. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
c. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego.
d. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
8. Elektronizacja zamówień publicznych i koncepcja nowej ustawy PZP.
9. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
10. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje o prelegentach:

Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 990 zł netto

Cena zawiera:

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Zamówienia publiczne w praktyce - 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem elektronizacji i koncepcji nowej ustawy PZP.