Szkolenie: Zamówienia publiczne w praktyce – 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zamowienia-publiczne-w-praktyce-2-dniowe-szkolenie-z-uwzglednieniem-nowelizacji-przepisow-68044

Informacje o szkoleniu

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cel szkolenia:
Zapraszamy na warsztaty, których celem jest przedstawienie najbardziej problematycznych tematów dotyczących przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie to będzie także okazją do zapoznania się z nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Zaletą organizowanych przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST szkoleń w formie otwartej jest możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych firm i instytucji realizujących podobne projekty w bliskim dla uczestników środowisku. Szkolenia otwarte to szansa, by spojrzeć na własny styl pracy z odmiennej perspektywy, by doskonalić się przez pryzmat osób pracujących w innych organizacjach.

Aby zadbać o najwyższą efektywność naszych szkoleń, grupy liczą maksymalnie do 16 osób.

Szkolenie skierowane jest do:

Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Grupa docelowa:
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Program szkolenia:

Program szkolenia:

Główną zasadą Międzynarodowego Instytutu Szkoleń Specjalistycznych IIST jest zrozumienie i audyt potrzeb szkoleniowych Uczestników naszych warsztatów. Przed każdym szkoleniem otwartym kontaktujemy się z Państwem aby poznać Państwa oczekiwania i dotychczasowe doświadczenia w zakresie obejmującym program zajęć. Z tego względu zależy nam na tym, by przedstawiony przez nas poniżej program szkolenia traktowali Państwo jedynie poglądowo i informacyjnie. Na podstawie zebranych od Uczestników informacji każdy program szkolenia otwartego zostaje zmodyfikowany aby szkolenie było dla Państwa jak najbardziej efektywne oraz spełniło Państwa oczekiwania.

Powitanie, omówienie harmonogramu, rozpoczęcie szkolenia
I. OMÓWIENIE I INTERPRETACJA ZMIENIONYCH LUB NOWYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH:
1. przesłanki odstąpienia od stosowania przepisów Pzp,
2. przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
3. zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa,
4. odpowiedzialności wykonawcy i podmiotu trzeciego za realizację zamówienia publicznego,
5. zamieszczenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących zatrudnienia pracowników wykonawcy, podwykonawcy na podstawie umowy o pracę,
6. kryteriów oceny ofert odnoszących się do aspektów społecznych, środowiskowych, oraz innowacyjnych,
7. zasad stosowania ceny, jako jedynego kryterium oceny ofert,
8. obowiązku uwzględnienia w niektórych umowach określonych zapisów dotyczących m.in. zasad zmian wysokości wynagrodzenia.

II. WERYFIKACJA RAŻĄCO NIKIEJ CENY – ZMIANA PRZEPISÓW
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny:
- zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
- konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
- analiza przepisów i opinii prawnych,
- pojęcie rażąco niskiej ceny:
rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną;
- opis przedmiotu zamówienia,
- warunki udziału w postępowaniu,
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
- konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
- kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy Pzp.
- uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
- wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień ( zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
- złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
- ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
- rozstrzygnięcie postępowania,
- reakcje Wykonawców.
4. Zmiany w art. 90 ustawy Pzp. – szczegółowa analiza zmian w weryfikacji rażąco niskiej ceny !
5. Procedura odwoławcza:
a. Odwołania na etapie postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny, wezwania do
b. Odwołania na etapie oceny wyjaśnień postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny
c. Analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej z uwzględnieniem najciekawszych orzeczeń.
6. Analiza zmian w postępowaniu odwoławczym i skargowych w zakresie ciężaru dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.

III. NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW:
W tej części szkolenia doświadczony trener - audytor pokaże jak wygląda redukcja, likwidacja, tolerancja, bądź unikanie ryzyka przy realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Wybrane zagadnienia w świetle orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej związane z:
1. opisem przedmiotu zamówienia
a. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
b. Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
c. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
2. szacowaniem wartości zamówienia
a. szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane,
b. szacowanie wartości zamówienia na usługi i dostawy,
c. specyfika szacowania wartości zamówień realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
3. opisem sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacją dokumentów podmiotowych i przedmiotowych
a. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu.
b. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
c. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
d. Potencjał innych podmiotów.
e. Ocena dokumentów innych podmiotów o których mowa w art. 26 ust.2b Pzp.
f. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od Wykonawców.
g. Ocena gwarancji wadialnych
h. Grupa kapitałowa – i problemy związane z tym tematem,
i. Ocena ofert wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
j. Uzupełnienia dokumentów,
k. Wyjaśnienia treści dokumentów.
l. Wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
4. Oceną ofert:
a. Ocena formalna a ocena merytoryczna,
b. Ocena pełnomocnictw,
c. Przedłużanie terminu do składania ofert,
d. Przedłużanie terminu związania ofertą.
e. Wyjaśnienia treści ofert,
f. Oferty częściowe, oferty wariantowe,
g. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
h. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
i. Poprawa innych omyłek.
j. Opis techniczny sposobu prawidłowej oceny ofert przez komisję przetargową – wzór arkusza oceny ofert,
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
5. Odrzuceniem oferty:
a. Przesłanki odrzucenia.
b. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
6. Wyborem oferty najkorzystniejszej:
a. Oferty o takiej samej cenie.
b. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
7. Unieważnieniem postępowania:
a. Lista podstaw unieważnienia.
b. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
c. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego.
d. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
8. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
9. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Metody pracy:
Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia to przede wszystkim aktywny warsztat pozwalający na zdobycie praktycznych umiejętności, case study oraz elementy wykładu. Dzięki takiej formie dodatkowo wzbogaconej o pracę indywidualną i w małych grupach przekazujemy uczestnikom wiedzę pozwalającą na kompetentą realizację zadań, z którymi spotykają się w swojej pracy zawodowej.

Wykładowcy:
Zespół Międzynarodowego Instytutu Szkoleń Specjalistycznych IIST to nasza największa wartość. Jako eksperci traktujemy nasze cele bardzo poważnie i dokładamy wszelkich starań, aby je realizować na najwyższym poziomie. Dysponujemy międzynarodową kadrą wybitnych specjalistów, trenerów biznesu, prawników, inżynierów i techników, którzy pozostając do Państwa dyspozycji pracują z pasją i pełnym zaangażowaniem wykorzystując światowe standardy i rozwiązania.

Dedykowany trener:
Ekspert Międzynarodowego Instytutu Szkoleń Specjalistycznych IIST, ceniony specjalista w zakresie Prawa Zamówień Publicznych, systemów kontroli zarządczej oraz audytu wewnętrznego. Członek Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych, wykładowca studiów podyplomowych na uczelniach wyższych. Trener i prelegent podczas wielu autorskich szkoleń z zakresu prawa zamówień publicznych dla wykonawców i zamawiających.

Zasady uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa: 990zł netto (+ 23% Vat)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem ( biuro@iist.pl)
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne.

Kontakt:
Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych
ul. Grottgera 16/1
60-758 Poznań
tel.(061) 307 01 49
fax. (061) 666 15 66
e-mail biuro@iist.pl

Informacje o prelegentach:

Ekspert Międzynarodowego Instytutu Szkoleń Specjalistycznych IIST, ceniony specjalista w zakresie Prawa Zamówień Publicznych, systemów kontroli zarządczej oraz audytu wewnętrznego. Członek Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych, wykładowca studiów podyplomowych na uczelniach wyższych. Trener i prelegent podczas wielu autorskich szkoleń z zakresu prawa zamówień publicznych dla wykonawców i zamawiających.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 990 - zł netto

Cena zawiera:

udział w profesjonalnym szkoleniu prowadzonym przez eksperta IIST; - komplet materiałów szkoleniowych; - dyplom ukończenia szkolenia; - przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad; - pomoc trenera w ramach konsultacji poszkoleniowych.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem ( biuro@iist.pl)

Wydarzenie: Zamówienia publiczne w praktyce – 2-dniowe szkolenie z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.