O szkoleniu
Cel szkolenia
Uzyskanie wiedzy praktycznej w zakresie elementów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które budzą największe wątpliwości interpretacyjne oraz charakteryzują się częstym występowaniem nieprawidłowości.
Metody szkolenia
• studium przypadku
• mini wykład
• dyskusja
• prezentacja
• ćwiczenia warsztatowe
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• nabycie wiedzy o najnowszych trendach interpretacyjnych w zakresie zamówień publicznych
• nabycie wiedzy o stanowiskach organów kontroli
• wzrost wiedzy na temat elementów postępowania o zamówienie publiczne, które charakteryzują się częstym występowaniem nieprawidłowości
• zapoznanie się ze sposobami eliminowania nieprawidłowości
• nabycie umiejętności zastosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w złożonych i trudnych do oceny stanach faktycznych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Uzyskanie wiedzy praktycznej w zakresie elementów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które budzą największe wątpliwości interpretacyjne oraz charakteryzują się częstym występowaniem nieprawidłowości.
Metody szkolenia
• studium przypadku
• mini wykład
• dyskusja
• prezentacja
• ćwiczenia warsztatowe
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• nabycie wiedzy o najnowszych trendach interpretacyjnych w zakresie zamówień publicznych
• nabycie wiedzy o stanowiskach organów kontroli
• wzrost wiedzy na temat elementów postępowania o zamówienie publiczne, które charakteryzują się częstym występowaniem nieprawidłowości
• zapoznanie się ze sposobami eliminowania nieprawidłowości
• nabycie umiejętności zastosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w złożonych i trudnych do oceny stanach faktycznych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Kto powinien wziąć udział?
Adresaci szkolenia
• osoby/pracownicy firm przeprowadzających zamówienia - zamawiających
• członkowie komisji przetargowych
• osoby zarządzające i kierujące firmami
• osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu zamówień publicznych
• osoby/pracownicy firm przeprowadzających zamówienia - zamawiających
• członkowie komisji przetargowych
• osoby zarządzające i kierujące firmami
• osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu zamówień publicznych
Program szkolenia
Program szkolenia oparty na najnowszych orzeczeniach Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Powszechnych oraz stanowiskach i wynikach kontroli Urzędu Zamówień Publicznych oraz Regionalnych Izb Obrachunkowych.
1. Nieprawidłowości w zakresie wyboru trybu postępowania
• zapytanie o cenę
• zamówienie z wolnej ręki
2. Nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia
• jak szacować wartość zamówienia na roboty budowlane?
• jak szacować wartość zamówienia na na usługi i dostawy powtarzające się okresowo?
• jak zachować należytą staranność przy szacowaniu wartości zamówienia?
• jak szacować wartość zamówienia na zamówienia finansowane ze środków UE?
• jak szacować wartość zamówienia na na usługi finansowe?
3. Nieprawidłowości w zakresie ogłoszeń
4. Nieprawidłowości w zakresie konkretyzacji warunków udziału w postępowaniu
5. Nieprawidłowości w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania
• funkcja przesłanek wykluczenia z udziału w postępowaniu
• przesłanki wykluczenia nie związane z prowadzonym postępowaniem
• przesłanki związane z danym postępowaniem
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu
• wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania
• zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
• wykonawcy wspólnie ubiegający się o wykonanie zamówienia
6. Nieprawidłowości w zakresie oceny ofert
• oferta jako oświadczenie woli
• treść i forma oferty z punktu widzenia wymagań specyfikacji
• jak zapewnić i ocenić właściwą reprezentację wykonawcy?
• kiedy można zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?
• jak ocenić czy zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest zasadne?
7. Nieprawidłowości w zakresie umów o zamówienie publiczne
• forma umowy
• jak przygotować treść umowy aby zagwarantować realizację interesów zamawiającego?
• jak zmienić umowę o zamówienie publiczne?
• jak egzekwować roszczenia?
• zabezpieczenie należytego wykonania umowy
• nieważność umowy
• rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy
© Copyright Krzysztof Puchacz
1. Nieprawidłowości w zakresie wyboru trybu postępowania
• zapytanie o cenę
• zamówienie z wolnej ręki
2. Nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia
• jak szacować wartość zamówienia na roboty budowlane?
• jak szacować wartość zamówienia na na usługi i dostawy powtarzające się okresowo?
• jak zachować należytą staranność przy szacowaniu wartości zamówienia?
• jak szacować wartość zamówienia na zamówienia finansowane ze środków UE?
• jak szacować wartość zamówienia na na usługi finansowe?
3. Nieprawidłowości w zakresie ogłoszeń
4. Nieprawidłowości w zakresie konkretyzacji warunków udziału w postępowaniu
5. Nieprawidłowości w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania
• funkcja przesłanek wykluczenia z udziału w postępowaniu
• przesłanki wykluczenia nie związane z prowadzonym postępowaniem
• przesłanki związane z danym postępowaniem
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu
• wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania
• zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
• wykonawcy wspólnie ubiegający się o wykonanie zamówienia
6. Nieprawidłowości w zakresie oceny ofert
• oferta jako oświadczenie woli
• treść i forma oferty z punktu widzenia wymagań specyfikacji
• jak zapewnić i ocenić właściwą reprezentację wykonawcy?
• kiedy można zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?
• jak ocenić czy zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest zasadne?
7. Nieprawidłowości w zakresie umów o zamówienie publiczne
• forma umowy
• jak przygotować treść umowy aby zagwarantować realizację interesów zamawiającego?
• jak zmienić umowę o zamówienie publiczne?
• jak egzekwować roszczenia?
• zabezpieczenie należytego wykonania umowy
• nieważność umowy
• rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy
© Copyright Krzysztof Puchacz
Czas trwania
Program szkolenia obejmuje 7 godzin dydaktycznych
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
Prelegenci

KRZYSZTOF PUCHACZ - Ekspert w dziedzinie prawa zamówień publicznych, finansów publicznych i kontroli zarządczej. Specjalista z zakresu prawa zobowiązań, zamówień publicznych i finansów publicznych. Pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej. Z racji wykonywanej funkcji zajmuje się kontrolą zamówień publicznych. W prowadzonych szkoleniach największy nacisk kładzie na praktyczne strony stosowania prawa zamówień publicznych wraz z uwzględnieniem dyrektyw WE. Szkolenia opiera na przepisach ustawy, aktach wykonawczych, aktualnym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej i sądów powszechnych, uwzględniając wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych i regionalnych izb obrachunkowych. Stały współpracownik wydawcy miesięcznika Przetargi publiczne. Ekspert i trener Szkoły Zamówień Publicznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Warszawa
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
W przypadku, gdy szkolenie ma charakter usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane w całości lub w co najmniej 70 % ze środków publicznych, to koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT
700
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; lunch oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; profesjonalizm trenera; możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
woj. lubelskie
O NAS
Jesteśmy rzetelną i profesjonalną firmą realizującą szkolenia biznesowe, ukierunkowaną na rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego organizacji.
WIZJA
Chcemy wykorzystywać nasze wspólne doświadczenie i wiedzę, aby nadać nowy wymiar szkoleni...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego zgłoszenia oraz dokonanie płatności przed rozpoczęciem zajęć. W momencie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu należy dokonać płatności najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Istnieje możliwość płatności w innym terminie po uzgodnieniu z organizatorem.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
Powiadomienia o nowych terminach