O szkoleniu
Cel szkolenia
Uzyskanie wiedzy praktycznej w zakresie elementów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które budzą największe wątpliwości interpretacyjne, mające wpływ na prawa wykonawców i obowiązki zamawiających.
Metody szkolenia
• studium przypadku
• mini wykład
• dyskusja
• prezentacja
• ćwiczenia warsztatowe
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• nabycie praktycznej wiedzy w zakresie planowania, przygotowania i realizacji zamówienia
• nabycie wiedzy o najnowszych trendach interpretacyjnych w zakresie zamówień publicznych
• nabycie wiedzy o stanowiskach organów kontroli
• nabycie umiejętności zastosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w złożonych i trudnych do oceny stanach faktycznych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Uzyskanie wiedzy praktycznej w zakresie elementów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które budzą największe wątpliwości interpretacyjne, mające wpływ na prawa wykonawców i obowiązki zamawiających.
Metody szkolenia
• studium przypadku
• mini wykład
• dyskusja
• prezentacja
• ćwiczenia warsztatowe
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• nabycie praktycznej wiedzy w zakresie planowania, przygotowania i realizacji zamówienia
• nabycie wiedzy o najnowszych trendach interpretacyjnych w zakresie zamówień publicznych
• nabycie wiedzy o stanowiskach organów kontroli
• nabycie umiejętności zastosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w złożonych i trudnych do oceny stanach faktycznych
• możliwość skonsultowania własnych problemów w trakcie zajęć
Kto powinien wziąć udział?
Adresaci szkolenia
• osoby/pracownicy firm przeprowadzających zamówienia - zamawiających
• osoby/pracownicy firm wykonujących zamówienia - wykonawców
• członkowie komisji przetargowych
• osoby zarządzające i kierujące firmami
• osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu zamówień publicznych
• osoby/pracownicy firm przeprowadzających zamówienia - zamawiających
• osoby/pracownicy firm wykonujących zamówienia - wykonawców
• członkowie komisji przetargowych
• osoby zarządzające i kierujące firmami
• osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu zamówień publicznych
Program szkolenia
Program szkolenia oparty na najnowszych orzeczeniach Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Powszechnych oraz stanowiskach i wynikach kontroli Urzędu Zamówień Publicznych oraz Regionalnych Izb Obrachunkowych.
1. Siatka pojęciowa
• zamówienie publiczne
• postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego – ramy czasowe, konsekwencje określenia ram czasowych
• przedmiot zamówienia – dostawy, usługi, roboty budowlane (zamówienia mieszane)
• zamawiający i wykonawca
2. Jak właściwie wybrać tryb postępowania?
• tryby otwarte (konkurencyjne): przetarg nieograniczony i przetarg ograniczony
• negocjacje z ogłoszeniem
• negocjacje bez ogłoszenia
• dialog konkurencyjny
• licytacja elektroniczna
• zapytanie o cenę
• zamówienie z wolnej ręki
3. Szacowanie wartości zamówienia
• jak szacować wartość zamówienia na roboty budowlane?
• jak szacować wartość zamówienia na usługi i dostawy powtarzające się okresowo?
• jak szacować wartość zamówienia na pozostałe dostawy i usługi?
• jak zachować należytą staranność przy szacowaniu wartości zamówienia?
• jak szacować wartość zamówienia na zamówienia finansowane z środków UE?
• jak szacować wartość zamówienia na usługi finansowe?
4. Ogłoszenia związane z postępowaniem
• ogłoszenie o zamówieniu
• ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy w trybie niekonkurencyjnym
• ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
5.Zasada bezstronności osób wykonujących czynności w postępowaniu
6. Jak skonkretyzować warunki udziału w postępowaniu (pozytywne) oraz ocenić ich spełnianie przez wykonawców?
Jak wykazać warunki udziału w postępowaniu w ofercie?
• funkcja warunków udziału w postępowaniu
• zasady wskazywania warunków udziału w postępowaniu w specyfikacji i ogłoszeniu
• jak konkretyzować warunki udziału w postępowaniu (opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu)
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
• weryfikacja spełniania warunków udziału w postępowaniu
• wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
• zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
• korzystanie z zasobów innych podmiotów
• wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
7. Jak stosować przesłanki wykluczenia z postępowania?
Jak wykazać brak przesłanek do wykluczenia z postępowania?
• funkcja przesłanek wykluczenia z udziału w postępowaniu
• przesłanki wykluczenia nie związane z prowadzonym postępowaniem
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu
8.Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – z punktu widzenia zamawiających i wykonawców
• jak poprawnie przygotować treść specyfikacji?
• specyfikacja jako instrument zabezpieczenia interesów zamawiającego oraz zapewnienia uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
9. Jak przygotować ofertę oraz jak ocenić ofertę?
• oferta jako oświadczenie woli
• treść i forma oferty z punktu widzenia wymagań specyfikacji
• jak zapewnić i ocenić właściwą reprezentację wykonawcy? (pełnomocnictwo; uzupełnianie pełnomocnictw)
• kiedy można zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?
• jak ocenić czy zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest zasadne?
• wyjaśnianie treści oferty
• jak dokonać poprawienia omyłek w ofercie?
• jak ocenić przesłanki odrzucenia oferty?
• dokumenty potwierdzające że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania zamawiającego (tzw. dokumenty przedmiotowe)
10.Umowy o zamówienie publiczne
• forma umowy
• jak przygotować treść umowy aby zagwarantować realizację interesów zamawiającego?
• jak zmienić umowę o zamówienie publiczne?
• okres na jaki może zostać zawarta umowa
• nieważność umowy (nieważność względna i bezwzględna, procedura, konsekwencje, kary finansowe nakładane przez KIO)
• rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy
© Copyright Krzysztof Puchacz
1. Siatka pojęciowa
• zamówienie publiczne
• postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego – ramy czasowe, konsekwencje określenia ram czasowych
• przedmiot zamówienia – dostawy, usługi, roboty budowlane (zamówienia mieszane)
• zamawiający i wykonawca
2. Jak właściwie wybrać tryb postępowania?
• tryby otwarte (konkurencyjne): przetarg nieograniczony i przetarg ograniczony
• negocjacje z ogłoszeniem
• negocjacje bez ogłoszenia
• dialog konkurencyjny
• licytacja elektroniczna
• zapytanie o cenę
• zamówienie z wolnej ręki
3. Szacowanie wartości zamówienia
• jak szacować wartość zamówienia na roboty budowlane?
• jak szacować wartość zamówienia na usługi i dostawy powtarzające się okresowo?
• jak szacować wartość zamówienia na pozostałe dostawy i usługi?
• jak zachować należytą staranność przy szacowaniu wartości zamówienia?
• jak szacować wartość zamówienia na zamówienia finansowane z środków UE?
• jak szacować wartość zamówienia na usługi finansowe?
4. Ogłoszenia związane z postępowaniem
• ogłoszenie o zamówieniu
• ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy w trybie niekonkurencyjnym
• ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
5.Zasada bezstronności osób wykonujących czynności w postępowaniu
6. Jak skonkretyzować warunki udziału w postępowaniu (pozytywne) oraz ocenić ich spełnianie przez wykonawców?
Jak wykazać warunki udziału w postępowaniu w ofercie?
• funkcja warunków udziału w postępowaniu
• zasady wskazywania warunków udziału w postępowaniu w specyfikacji i ogłoszeniu
• jak konkretyzować warunki udziału w postępowaniu (opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu)
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
• weryfikacja spełniania warunków udziału w postępowaniu
• wzywanie do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
• zatrzymywanie wadium na skutek nieuzupełnienia dokumentów
• korzystanie z zasobów innych podmiotów
• wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
7. Jak stosować przesłanki wykluczenia z postępowania?
Jak wykazać brak przesłanek do wykluczenia z postępowania?
• funkcja przesłanek wykluczenia z udziału w postępowaniu
• przesłanki wykluczenia nie związane z prowadzonym postępowaniem
• wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu
8.Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – z punktu widzenia zamawiających i wykonawców
• jak poprawnie przygotować treść specyfikacji?
• specyfikacja jako instrument zabezpieczenia interesów zamawiającego oraz zapewnienia uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
9. Jak przygotować ofertę oraz jak ocenić ofertę?
• oferta jako oświadczenie woli
• treść i forma oferty z punktu widzenia wymagań specyfikacji
• jak zapewnić i ocenić właściwą reprezentację wykonawcy? (pełnomocnictwo; uzupełnianie pełnomocnictw)
• kiedy można zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?
• jak ocenić czy zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest zasadne?
• wyjaśnianie treści oferty
• jak dokonać poprawienia omyłek w ofercie?
• jak ocenić przesłanki odrzucenia oferty?
• dokumenty potwierdzające że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania zamawiającego (tzw. dokumenty przedmiotowe)
10.Umowy o zamówienie publiczne
• forma umowy
• jak przygotować treść umowy aby zagwarantować realizację interesów zamawiającego?
• jak zmienić umowę o zamówienie publiczne?
• okres na jaki może zostać zawarta umowa
• nieważność umowy (nieważność względna i bezwzględna, procedura, konsekwencje, kary finansowe nakładane przez KIO)
• rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy
© Copyright Krzysztof Puchacz
Czas trwania
Program szkolenia obejmuje 16 godzin dydaktycznych
Przyjazd uczestników w dniu poprzedzającym szkolenie (zakwaterowanie od godz. 15.00)
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 16.15 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 16.15 z przerwami na kawę i obiad
Wyjazd uczestników następnego dnia po śniadaniu (zakwaterowanie do godz. 12.00)
Przyjazd uczestników w dniu poprzedzającym szkolenie (zakwaterowanie od godz. 15.00)
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 16.15 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 16.15 z przerwami na kawę i obiad
Wyjazd uczestników następnego dnia po śniadaniu (zakwaterowanie do godz. 12.00)
Prelegenci

KRZYSZTOF PUCHACZ - Ekspert w dziedzinie prawa zamówień publicznych, finansów publicznych i kontroli zarządczej. Specjalista z zakresu prawa zobowiązań, zamówień publicznych i finansów publicznych. Pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej. Z racji wykonywanej funkcji zajmuje się kontrolą zamówień publicznych. W prowadzonych szkoleniach największy nacisk kładzie na praktyczne strony stosowania prawa zamówień publicznych wraz z uwzględnieniem dyrektyw WE. Szkolenia opiera na przepisach ustawy, aktach wykonawczych, aktualnym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej i sądów powszechnych, uwzględniając wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych i regionalnych izb obrachunkowych. Stały współpracownik wydawcy miesięcznika Przetargi publiczne. Ekspert i trener Szkoły Zamówień Publicznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Zakopane
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. małopolskie
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Zakopane
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
W przypadku, gdy szkolenie ma charakter usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane w całości lub w co najmniej 70 % ze środków publicznych, to koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT
1 790
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym (3 doby, przyjazd na kolację w dzień poprzedzający szkolenie, wyjazd po śniadaniu następnego dnia po szkoleniu); pełne wyżywienie oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; integrację; profesjonalizm trenera oraz możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
woj. lubelskie
O NAS
Jesteśmy rzetelną i profesjonalną firmą realizującą szkolenia biznesowe, ukierunkowaną na rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego organizacji.
WIZJA
Chcemy wykorzystywać nasze wspólne doświadczenie i wiedzę, aby nadać nowy wymiar szkoleni...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego zgłoszenia oraz dokonanie płatności przed rozpoczęciem zajęć. W momencie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu należy dokonać płatności najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Istnieje możliwość płatności w innym terminie po uzgodnieniu z organizatorem.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
Powiadomienia o nowych terminach