O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie, którego celem jest
- Zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania współpracą z dostawcami materiałów i usług
- Przekazanie informacji o wymaganiach dla współpracy z dostawcami
- Omówienie zasad nadzoru nad dostawcami:
- Ustalenie wymagań dla dostawcy
- Kontrolowanie projektu produkcyjnego (APQP) od dostawcy
- Wymagania i nadzór nad procesem zatwierdzania części (PPAP)
- Audyty walidacyjne
- System zarządzania u dostawcy
- Inne wymagania CSR
- Pokazanie zmiany w sposobie audytowania, zatwierdzania i kontroli dostaw.
- Zwiększenie pewności siebie i profesjonalizmu uczestników jako osób zajmujących się zapewnieniem jakości dostaw.
Uczestnik dowie się:
- Jakie są nowoczesne metody zarządzania współpracą z dostawcami
Uczestnik nauczy się metod i zasad:
- Kontaktów z dostawcami - w tym wymagań dla dostaw i dostawców [wyrobów i usług]
- Wyboru dostawców
- Oceny dostawców
- Procesu zatwierdzania dostaw [PPAP/VDA2]
- Audytowania dostawców
- Kontroli dostaw
KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
- Zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania współpracą z dostawcami
- Doskonalenie zasad wyboru i zatwierdzania dostawców, podpisywania kontraktów,
- Modernizacja sposobów audytowania, zatwierdzania i kontroli dostaw.
- Zwiększenie pewności siebie i profesjonalizmu uczestników jako osób zajmujących się zapewnieniem jakości dostaw.
ADRESACI
- Pracownicy firmy produkcyjnej w branży Automotive, AGD, lotniczej, kolejowej lub innej branży przemysłowej przy produkcji wielkoseryjnej
- Osoby odpowiedzialne za dostawców - SQA
- Pracownicy działów SQA (Supplier Quality Assurance) i Działu Zakupów w Logistyce
- Audytorzy wewnętrzni, audytorzy u dostawców (pierwszej i drugiej strony)
- Pracownicy Działów Jakości
- Pracownicy Kontroli Dostaw
- Osoby odpowiedzialne za produkcję (dostawy dla branży Automotive, AGD, pokrewne)
- Pełnomocnicy Zarządów d/s SZJiŚ
- Konsultanci Systemów Zarządzania
Program szkolenia
- Wybór dostawców, typowe kryteria. Dostawcy materiałów, dostawcy usług.
- Wymagania rozwoju systemu zarządzania jakości u dostawców - zasady, metody.
- Wymagania dla dostawcy:
Umowa/zamówienie
CSR (Customer Specific Requirements)
- Walidacja dostaw: proces zatwierdzania części od dostawcy (PPAP/VDA2; poziomy przedłożenia)
- Wymagania dla dostaw/dostawców: atesty, homologacje, dokumenty PPAP - procedura w/g IATF i VDA,
- Umowy z dostawcami i zamówienia, nawiązanie do wymagań norm technicznych
- Planowanie dostaw, analiza ryzyka, plany awaryjne,
- Dokumenty dostaw i zasady logistyczne,
- Kontrola dostaw [Plany Kontroli, Instrukcje pracy i kontroli]
- Okresowa ocena dostawców,
- Postępowanie w przypadku reklamacji: RCA, 8D, 5xWhy,
- Audyty u dostawców 2 strony ("klientowskie") zatwierdzania dostawców i oceny dostawców w przypadku problemów jakościowych - planowane i nieplanowane
Audyty Systemu Zarządzania u dostawcy
Żądanie „self-audytów” od dostawcy
Audyty Procesów m.in. w/g VDA 6.3
Inne metody nadzoru nad dostawcą, zatwierdzania, check-listy audytowe
Ćwiczenia w grupach:
Program szkolenia:
- Wybór dostawców, typowe kryteria. Dostawcy materiałów, dostawcy usług.
- Wymagania rozwoju systemu zarządzania jakości u dostawców - zasady, metody.
- Wymagania dla dostawcy:
Umowa/zamówienie
CSR (Customer Specific Requirements)
- Walidacja dostaw: proces zatwierdzania części od dostawcy (PPAP/VDA2; poziomy przedłożenia)
- Wymagania dla dostaw/dostawców: atesty, homologacje, dokumenty PPAP - procedura w/g IATF i VDA,
- Umowy z dostawcami i zamówienia, nawiązanie do wymagań norm technicznych
- Planowanie dostaw, analiza ryzyka, plany awaryjne,
- Dokumenty dostaw i zasady logistyczne,
- Kontrola dostaw [Plany Kontroli, Instrukcje pracy i kontroli]
- Okresowa ocena dostawców,
- Postępowanie w przypadku reklamacji: RCA, 8D, 5xWhy,
- Audyty u dostawców 2 strony ("klientowskie") zatwierdzania dostawców i oceny dostawców w przypadku problemów jakościowych - planowane i nieplanowane
Audyty Systemu Zarządzania u dostawcy
Żądanie „self-audytów” od dostawcy
Audyty Procesów m.in. w/g VDA 6.3
Inne metody nadzoru nad dostawcą, zatwierdzania, check-listy audytowe
Ćwiczenia w grupach:
- Ustalenia w relacji klient-dostawca: umowa, kontrakt, zamówienia
- Pakiet żądań od dostawcy w zakresie zatwierdzania części (PPAP)
- Audytowanie dostawcy- podejście procesowe (Żółw/ Mapa Procesów)
- Planowanie audytu u dostawcy w/g Podejścia Procesowego
- Lista pytań audytowych (audyt u dostawcy)
- Klasyfikacje audytu/ oceny dostawcy + działania doskonalące/poaudytowe
- Ocena dostawców części i usług
Kryteria uczestnictwa w szkoleniu:
- Niezbędne: Znajomość produkcji, branży, wyrobów w swojej firmie: min. 1 rok
- Wskazane (ale nie wymagane): Uczestnictwo w poprzednich szkoleniach: wymagania normy ISO 9001:2015 lub IATF 16949:2016
Czas trwania
Prelegenci

Trener TQMsoft
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
31-231 Kraków
Bociana 22A
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
