Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, konstruktywna informacja zwrotna

O szkoleniu

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 640,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem tego szkolenia jest rozpoznanie i zapobieganie wystąpieniu zachowań o charakterze mobbingu i dyskryminacji w organizacjach. Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli, które zachowania są niezgodne z prawem, co zrobić w sytuacji mobbingu lub dyskryminacji.
   

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do pracowników na każdym szczeblu instytucji, urzędu, firmy. Szczególnie do osób pełniących funkcje kierownicze.


Program szkolenia

I. Czym jest mobbing i dyskryminacja 
    1. Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji 
    2. Istota, pojęcie i zakres mobbingu 
    3. Skala i rozmiar mobbingu 
    4. Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych 
    5. 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana 
    6. Zapobieganie dyskryminacji 
    7. Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego 

II. Dyskryminacja i mobbing - ułatwienia dla pracowników od 7.09.2019 r.
    1. Uproszczenie definicji dyskryminacji 
    2. Plan działania dla pracodawców 
    3. Zmiany w podejściu do mobbingu 
    4. Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

III. Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy 
   1. Indywidualne uwarunkowania mobbingu 
         - Przyczyny zależne i niezależne od ofiary 
         - Stres 
         - Konflikt 
         - Przyczyny po stronie mobbera 
    2. Przyczyny społeczno - kulturowe 
        - Stereotypy 
        - Uprzedzenia społeczne

IV. Psychologia mobbingu ofiara i sprawca mobbingu 
    1. Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu 
    2. Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu 
    3. Fałszywe ofiary mobbingu 
    4. Zespół kozła ofiarnego 

V. Taktyki mobbingu 
    1. Poniżanie 
    2. Upokarzanie 
    3. Zastraszanie 
    4. Zaniżanie kompetencji 
    5. Utrudnianie wykonywania pracy 
    6. Izolacja

VI. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy,  przeciwdziałanie mobbingowi 
    1. Asertywność 
    2. Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych 
    3. Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu 
    4. Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa 
    5. Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu 
    6. Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa 
    7. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

VII. Jak ustrzec się mobbingu - feedback jako konstruktywna informacja zwrotna 
    1. Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator 
    2. Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje 
    3. Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna 
    4. Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT 
    5. Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści 
    6. Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony 
    7. Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

VIII. Asertywna informacja zwrotna 
    1. NIE KOP, czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ) 
    2. UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie 
    3. FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania 
    4. FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt 
    5. FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze 
    6. SPINKA 
    7. Model Z 
    8. SBI 
    9. Coachingowa informacja Zwrotna

IX. Błędy w informacji zwrotnej - jak się ich ustrzec? 
    1. Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny 
    2. Rola pytań stosowanych w rozmowie 
    3. Najczęstsze błędy w procesie oceniania 

X. Pytania i odpowiedzi


Czas trwania

Godz. 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)

Prelegenci

0
Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
640
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!