O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 640,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Celem tego szkolenia jest rozpoznanie i zapobieganie wystąpieniu zachowań o charakterze mobbingu i dyskryminacji w organizacjach. Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli, które zachowania są niezgodne z prawem, co zrobić w sytuacji mobbingu lub dyskryminacji.
Szkolenie skierowane do pracowników na każdym szczeblu instytucji, urzędu, firmy. Szczególnie do osób pełniących funkcje kierownicze.
Program szkolenia
I. Czym jest mobbing i dyskryminacja
1. Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji
2. Istota, pojęcie i zakres mobbingu
3. Skala i rozmiar mobbingu
4. Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych
5. 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
6. Zapobieganie dyskryminacji
7. Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego
II. Dyskryminacja i mobbing - ułatwienia dla pracowników od 7.09.2019 r.
1. Uproszczenie definicji dyskryminacji
2. Plan działania dla pracodawców
3. Zmiany w podejściu do mobbingu
4. Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
III. Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy
1. Indywidualne uwarunkowania mobbingu
- Przyczyny zależne i niezależne od ofiary
- Stres
- Konflikt
- Przyczyny po stronie mobbera
2. Przyczyny społeczno - kulturowe
- Stereotypy
- Uprzedzenia społeczne
IV. Psychologia mobbingu ofiara i sprawca mobbingu
1. Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
2. Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
3. Fałszywe ofiary mobbingu
4. Zespół kozła ofiarnego
V. Taktyki mobbingu
1. Poniżanie
2. Upokarzanie
3. Zastraszanie
4. Zaniżanie kompetencji
5. Utrudnianie wykonywania pracy
6. Izolacja
VI. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy, przeciwdziałanie mobbingowi
1. Asertywność
2. Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
3. Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu
4. Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa
5. Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu
6. Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa
7. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
VII. Jak ustrzec się mobbingu - feedback jako konstruktywna informacja zwrotna
1. Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
2. Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
3. Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
4. Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT
5. Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
6. Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony
7. Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
VIII. Asertywna informacja zwrotna
1. NIE KOP, czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
2. UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
3. FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
4. FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
5. FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
6. SPINKA
7. Model Z
8. SBI
9. Coachingowa informacja Zwrotna
IX. Błędy w informacji zwrotnej - jak się ich ustrzec?
1. Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
2. Rola pytań stosowanych w rozmowie
3. Najczęstsze błędy w procesie oceniania
X. Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
Godz. 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460