O szkoleniu
Szkolenie rozwija umiejętności wspierającego i inspirującego zarządzania. Uczestnicy uczą się, jak wykorzystywać techniki coachingowe w codziennej pracy z zespołem. Szkolenie pomaga budować zaangażowanie, rozwijać potencjał pracowników i wzmacniać partnerskie relacje w organizacji.
Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby aktywnie angażować uczestników i umożliwić im zdobywanie praktycznych umiejętności poprzez:
Case study – pracujemy na przykładach rzeczywistych problemów, które ilustrują konkretne wyzwania i sposoby ich rozwiązywania.
Ćwiczenia zespołowe – uczestnicy mają możliwość praktycznego zastosowania wiedzy, a po zakończeniu każdego ćwiczenia otrzymują szczegółową informację zwrotną. Wszystkie wnioski są zapisywane na flipcharcie i udostępniane w formie prezentacji.
Wymiana doświadczeń – zachęcamy uczestników do dzielenia się swoimi obserwacjami i przykładami z pracy, a moderowane dyskusje grupowe pozwalają na wymianę dobrych praktyk.
Interaktywne mini-wykłady – krótkie, angażujące prezentacje dostarczają niezbędnej wiedzy teoretycznej w przystępnej formie, stanowiąc bazę do dalszych ćwiczeń.
Dzięki tym metodom uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim samodzielnie budują zestaw narzędzi i dobrych praktyk, które będą mogli wykorzystać podczas codziennej pracy.
- menedżerowie/kierownicy/pracownicy działu HR, którzy chcą poznać metodę coachingowego stylu zarządzania,
- osoby, które potrzebują konkretnych rozwiązań dla swoich problemów zarządczych i nie boją się pytać,
- osoby, które chcą ćwiczyć prowadzenie rozmów rozwojowych,
- osoby, które chcą wspierać i rozwijać talenty w organizacji.
Program szkolenia
MODUŁ I
Coaching i mentoring – wprowadzenie
- coaching i mentoring w zarządzaniu,
- zasady coachingu i mentoringu,
- dobór właściwego sposobu wspierania pracownika,
- umiejętności dobrego coacha, mentora,
- prawidłowości związane z uczeniem się,
- modele uczenia się,
- etapy prowadzenia coachingu - model GROW.
MODUŁ II
Cele - wyznaczanie celów i organizowanie pracy
- wyznaczanie celów – co chcesz osiągnąć?
- cele krótko i długoterminowe wg zasady SMART,
- pomoc w przygotowaniu do działania zgodnie z zasadami ZAPD (informacja/analiza/plan/działanie),
- pytania stymulujące skuteczne zbieranie informacji,
- analiza informacji jako podstawa dobrego planowania.
MODUŁ III
Aktualna sytuacja - diagnoza aktualnej sytuacji oraz dojrzałości pracownika
- diagnozowanie dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika, czyli – co się dzieje teraz?
- kwestia właściwego doboru zadań,
- właściwy dobór częstotliwości i przedmiotu kontroli,
- sposoby motywowania pracownika,
- dobór częstotliwości i sposobu kontaktowania się, przepływu informacji,
- analiza skutków niewłaściwej diagnozy dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika (skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownikowi nadmiernej samodzielności).
MODUŁ IV
Prowadzenie rozmowy coachingowej
- rozmowa coachingowa a przekazywanie informacji zwrotnych,
- zadawanie pytań,
- rola aktywnego słuchania w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i motywowanie do zmiany,
- wykorzystanie parafrazy i odzwierciedlania w łagodzeniu napięcia rozmówcy,
- budowanie pozytywnego nastawiania u rozmówcy poprzez przyjmowanie otwartej postawy oraz zadawania pytań.
MODUŁ V
Narzędzia przekazywania informacji zwrotnych
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych (zachęcania pracowników do otwartości i zaangażowania),
- sposoby udzielania informacji zwrotnych (postawa i sposób formułowania wypowiedzi),
- zasady przekazywania informacji zwrotnych (10 narzędzi konstruktywnego feedbacku),
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań zaistniałych problemów,
- pobudzanie kreatywności pracowników w procesie rozwiązywania problemów,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ VI
Coaching w praktyce - wspólna praca przy wyznaczaniu kierunku rozwoju zawodowego pracownika
- rozpoznanie wzajemnych oczekiwań,
- podkreślenie obustronnych korzyści,
- otwarta i jawna komunikacja,
- wspólne formułowanie zadań, celów na następny okres.
MODUŁ VII
Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
- radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość),
- „studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się z pracownikami na przestrzeni ostatnich miesięcy,
- analiza przyczyn, czyli skąd się biorą problemy ,
- „burza mózgów”, czyli próby poszukiwania konstruktywnych rozwiązań pojawiających się problemów,
- tworzenie przykładowego indywidualnego planu działania dla pracownika.
Czas trwania
Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Forma zajęć
Prelegenci
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjału i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów HRM dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wew., budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest autorem tematycznych publikacji i artykułów.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich
- negocjacji zarządczych
- komunikacji i współpracy
- organizacji czasu pracy
- radzenia sobie ze stresem
- mentoringu i umiejętności trenerskich
- moderacji spotkań
- wystąpień publicznych
- obsługi klienta
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników, formę realizacji: stacjonarna/ zdalna) ustalamy wspólne z Klientem.
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
