O szkoleniu
Na szkoleniu poruszymy zagadnienia, takie jak: zarządzanie czasem, jak podnieść efektywność osobistą, jak zarządzać sobą w czasie, skuteczne style zachowań w biznesie, techniki organizacji pracy, jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”, asertywność w pracy, jak skutecznie odmawiać i chronić własne granice, jak dbać o równowagę w czterech wymiarach: duchowym, fizycznym, umysłowym, społeczno-emocjonalnym.
W dzisiejszych czasach praca i obowiązki zawodowe w dużym stopniu przenikają się z życiem osobistym. Zjawisko to pogłębiła pandemia, która wymogła na wielu branżach reorganizację i wdrożenie pracy zdalnej. W tak funkcjonującej rzeczywistości bardzo ważne staje się zagadnienie zarządzania czasem oraz zarządzania sobą w czasie. Zgłębienie go pozwala pracownikom czerpać satysfakcję zarówno z realizacji obowiązków zawodowych, jak i życia osobistego oraz uniknąć niepotrzebnego w tym zakresie stresu.
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy o technikach skutecznego zarządzania czasem i planowania pracy oraz przećwiczenie poznanych metod, by z łatwością wdrożyć je w codziennej pracy. Umożliwi to uczestnikom poprawę w zakresie planowania i zarządzania codziennymi obowiązkami w życiu prywatnym, a także podniesienie efektywności biznesowej.
Korzyści ze szkolenia:
- wygospodarowanie dodatkowego czasu na co dzień, który możesz przeznaczyć na dowolne aktywności,
- realizacja planów dotychczas niespełnionych z powodu „braku czasu”,
- efektywna realizacja celów zawodowych,
- spokój i satysfakcja w sferze prywatnej.
Uczestnicy nabędą wiedzę:
- jak doskonalić umiejętność planowania pracy własnej,
- jak wyznaczać priorytety i zapobiegać prokrastynacji,
- jak efektywnie pracować pod presją czasu,
- jak stosować w praktyce zróżnicowane narzędzia służące do planowania,
- jak pozbyć się nawyków, które obniżają efektywność i zastąpić je takimi, które ją podnoszą,
- jak wdrażać działania sprzyjające oszczędności czasu i energii.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- planowania pracy własnej,
- ustalania priorytetów działań,
- identyfikowania i radzenia sobie ze "złodziejami czasu",
- budowania postawy asertywnej w kontekście zarządzania czasem,
- radzenia sobie ze stresem związanym z natłokiem obowiązków.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od poziomu stanowiska, które poszukują sposobów zwiększenia swojej efektywności poprzez umiejętne zarządzanie zadaniami, nadawanie priorytetów oraz organizację pracy.
Program szkolenia
MODUŁ I - Efektywność zarządzania czasem
- Moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem
- Błędy w zarządzaniu czasem
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność
- Reguły efektywności wg Briana Tracy
- Jak wpłynąć na własna motywację i przekierować swoją energię na konstruktywne rozwiązywanie problemów i efektywne wykonywanie zadań
- Reaktywny i proaktywny model Coveya, czyli na co mam wpływ, a na co wpływu nie mam
- Radzenie sobie z presją czasu
- Oblicza i konsekwencje wykonywania zadań pod presja czasu
- Zasady formułowania celów. Metoda SMART
MODUŁ II - Style zachowań i ich wpływ na skuteczność w biznesie
- Czym są style osobowości według DISC
- Jakim stylem jestem – kwestionariusz stylu
- Kluczowe potencjały wynikające z danego stylu pozwalające na zwiększanie efektywności biznesowej
- Dlaczego znajomość stylu zachowania ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej pracy
- Czynniki motywujące i demotywujące dla poszczególnych stylów
- Jak wykorzystać mocne strony do zwiększania swojej skuteczności
MODUŁ III - Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie
- Matryca Eisenhowera
- Metoda ALPEN
- Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem
- Zasada 60/40
- Złota godzina
- Jak nadawać priorytety zadaniom
- Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
- Kontrola realizacji planu
- Schemat I-BEAM jako narzędzie, które pomaga nam w planowaniu i kontrolowaniu naszego planu dnia
- Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania.
MODUŁ IV - Jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”
- Identyfikacja własnych „złodziei czasu”
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
- Sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu
- Metoda Pomodoro jako recepta na rozpraszacze
- Jak efekt piły wpływa na realizację założonych celów i zadań
MODUŁ V - Asertywność a zarządzanie sobą w czasie
Asertywna postawa – jak odróżnić ją od uległości, agresji i manipulacji
- Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych
- Poznaj siebie i swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju
- Mapa asertywności – test
MODUŁ VI - Jak skutecznie odmawiać i chronić własne granice tak, aby zadbać o współpracę i realizować założone cele i zadania
- Sztuka mówienia „nie” bez poczucia winy
- Jak mówić „nie” z zachowaniem szacunku do siebie i innych
- Praca grupowa mająca na celu wypracowanie skutecznego modelu odmawiania
- Przećwiczenie wybranych technik, np. asertywnej odmowy z użyciem zdartej płyty
- Granice obrony koniecznej: 4-etapowa procedura wyrażania gniewu i innych "negatywnych" uczuć
- Sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii
- Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów
- Plus i minus - zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych
- Trening wyrażania uczuć pozytywnych - ćwiczenia interakcyjne
MODUŁ VII - Ostrzenie piły, czyli jak dbać o równowagę w czterech wymiarach: duchowym, fizycznym, umysłowym, społeczno-emocjonalnym
- Jak dbać o harmonię pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
- Praca z kołem życia, pozwalająca uświadomić sobie poziom satysfakcji z poszczególnych obszarów życiowych, takich jak: rodzina, przyjaciele praca, zdrowie itd. Koło życia jako narzędzie do pracy z wyznaczaniem sobie celów, poszukiwania równowagi.
- W jaki sposób moja „kondycja” wpływa na jakość wykonywanych zadań
- Stres jako czynnik zaburzający proces planowania
- Profilaktyka stresu
- Jak powstaje stres
- Stres – objawy fizyczne
- Kiedy stres jest szkodliwy
- Jak wytropić własne źródła stresu
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Praca nad przekonaniami
- Model ABC i jego rola w radzeniu sobie ze stresem
Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia
Czas trwania
2 dni, 10:00-16:00
Prelegenci
Trenerka, coach, certyfikowany konsultant DISC D3, kilkunastoletni praktyk biznesu. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych „Zarządzania Zasobami ludzkimi” Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła również Szkołę Trenerów „METRUM” i studia podyplomowe „Zarządzanie zespołem sprzedaży” Akademii Leona Koźmińskiego.
Prowadzi szkolenia i warsztaty związane z rozwojem kompetencji dla kadry zarządzającej, zespołów sprzedaży i obsługi klienta oraz dla specjalistów z różnych branż. Zrealizowała ponad 2000 godzin szkoleniowych dla wielu kluczowych firm na rynku polskim.
Podczas pracy z grupami kieruje się praktyczną wiedzą zdobytą w czasie pracy w międzynarodowych korporacjach. Pracuje w oparciu o nowoczesne formy, jakimi są gry szkoleniowe. Łączy praktykę z wiedzą merytoryczną i umieszcza ją w konkretnych sytuacjach biznesowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607