Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl/szkolenie/zarzadzanie-czasem-i-organizacja-czasu-pracy-71680-id367

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie czasem i organizacja czasu pracy


    ID szkolenia: 71680
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Umiejętności osobiste Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP budynek Atrium Tower
    Al. Jana Pawła II 25
    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    9:30 – 16:30
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Biznesu MDDP
    Domaniewska 39 A
    02-672 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Akademia Biznesu MDDP
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności w zakresie efektywnego zarządzania czasem w obszarze zawodowym i prywatnym.

Celem szczegółowym szkolenia jest nabycie umiejętności w zakresie:
• rangowania zadań, określania priorytetów,
• nabycia praktycznych umiejętności planowania i organizowania pracy,
• kontrolowania nakładu pracy na poszczególne obowiązki w miejscu pracy,
• podniesienia kontroli monitorowania postępów w zaplanowanych działaniach,
• skutecznego korzystania z narzędzi pozwalających na stworzenie efektywnego systemu zarządzania własnym czasem,
• pracy pod presją czasu,
• identyfikacji i likwidowania czynników zakłócających pracę.

Korzyści dla Uczestnika:
• zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy,
• przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie,
• wdrożenie skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem,
• zwiększenie efektywności zarządzania sobą,
• osobistej odpowiedzialności za terminowe wykonanie zadania,
• wzmocnienia motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych.

Szkolenie skierowane jest do:

Menedżerowie, specjaliści, których umiejętność planowania i zarządzania własnym czasem pracy ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Czas „nie jest z gumy”, a sposób, w jaki z nim pracujemy, odzwierciedla się w naszym samopoczuciu, satysfakcji z pracy i efektywności. Szkolenie skierowane jest do osób w dużym stopniu samodzielnie organizujących własną pracę, odczuwających silną potrzebę zmian w związku z odczuwanymi negatywnymi konsekwencjami życia w „niedoczasie”.

Program szkolenia:

1. Zarządzanie czasem własnym – rola i znaczenie:
• zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania,
• czas jako osobisty kapitał każdego z nas,
• korzyści z lepszej organizacji,
• co kryje się pod pojęciem pozytywnego myślenia?
• jaki jest wpływ mechanizmów pozytywnego myślenia na stan emocjonalny osoby, motywację, oraz umiejętność realizacji celów?
• jakie znaczenie ma pozytywnie sformułowany cel, czyli jak to się dzieje, że pewne cele realizujemy a inne nie?
Celem modułu jest wykazanie Uczestnikom, że postawa mentalna i przyjęcie pozytywnego myślenia sprzyja realizacji celów oraz efektywnej realizacji zadań, a także samomotywacji i samodyscypliny.

2. Bariery efektywnego wykorzystania czasu:
• analiza obecnego stylu pracy,
• mity dotyczące zarządzania czasem oraz ich wpływ na nasze działania,
• identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi,
• nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi,
• zarządzanie czasem a zarządzanie sobą,
• nawyki i ich podatność na zmiany,
• kryteria efektywności działania.
Celem modułu jest uzmysłowienie Uczestnikom szkolenia, że kluczem do sukcesu w budowaniu własnej efektywności jest zmiana nawyków i przyjęcie proaktywnej postawy w zarządzaniu celami, priorytetami i planowanymi zadaniami.

3. Wyznaczanie i realizacja celów kluczem do lepszej organizacji dnia:
• cele długo- i krótkoterminowe,
• kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART),
• analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów,
• cele danej grupy zawodowej,
• dobrze sformułowany cel,
• cele i szczegółowe podcele,
• motywacja ukryta w celu.
Celem modułu jest uświadomienie Uczestnikom znaczenia prawidłowego formułowania celów.

4. Planowanie – jego istota w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie:
• skuteczność a efektywność w działaniu – różnice,
• analiza własnej aktywności w ciągu dnia,
• krzywa wydajności i koncentracji – sposób optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę i regenerację sił,
• krzywa zakłóceń,
• moje plany a plany zespołu/działu/firmy,
• reguły związane z proaktywnym zarządzaniem sobą,
• gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu,
• zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni,
Celem modułu jest wskazanie Uczestnikom innych, pobocznych obszarów życia, które mają znaczący wpływ na efektywność osobistą oraz realizację celów.

5. Techniki i metody zarządzania czasem:
• system planowania czasu 60/40,
• zasada Pareto,
• analiza ABC,
• metoda Alpen,
• pomoce w planowaniu – sposoby organizacji pracy,
• odzyskanie kontroli nad swoim czasem – planowanie działań,
• sprawna organizacja dnia pracy – wskazówki praktyczne,
• plan dnia – technika ALPEN,
• rytm aktywności – krzywa zakłóceń i efekt piły,
• zalety planowania działań.
Celem modułu jest przekazanie Uczestnikom zestawu skutecznych metod oraz zasad efektywnego planowania pracy.

6. Ustalanie priorytetów a właściwe podejmowanie decyzji:
• metody ustalania priorytetów,
• matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom,
• zadania ważne i pilne – które z nich są najważniejsze – zasada Eisenhowera,
• wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań,
• analiza zadań pod kątem priorytetów,
• umiejętność stawiania priorytetów – ważność a pilność zadań,
• ustalanie priorytetów – zasada Pareto,
• ustalanie priorytetów – model Eisenhowera.
Celem modułu jest przekazanie zasad służących priorytetyzacji celów oraz zadań.

7. Co potem? Proces zmiany osobistej:
• syntetyczne podsumowanie treści szkolenia,
• wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce,
• plan zmiany osobistej.

Informacje o prelegentach:

Ekspert Akademii Biznesu MDDP

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1190 zł + 23% VAT cena za 1 os.

Cena zawiera:

- uczestnictwo w zajęciach,
- materiały szkoleniowe,
- przerwy kawowe,
- lunch,
- certyfikat ukończenia szkolenia.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia uczestnictwa i przekazania wszelkich informacji organizacyjnych.

Wydarzenie: Zarządzanie czasem i organizacja czasu pracy