O szkoleniu
Szkolenie zarządzanie działem zakupów służy opanowaniu sztuki zarządzania zespołem z działu zakupów. Wykorzystuje metodologie zarządzania projektem w procesie zakupów. Uczy i ćwiczy wszystkie procesy/fazy jego wykonania:
- Faza/Proces Inicjowania;
- Faza/Proces planowania projektu;
- Faza/Proces realizacji projektu;
- Faza/Proces monitorowania projektu;
- Faza/Proces zakończania projektu.
Trening i uczy jak osiągać założone cele projektu nie ulegając negatywnemu wpływowi i nie wywołując agresji.
Trening służy opanowaniu sztuki negocjacji oraz przygotowania i prowadzenia negocjacji zakupowych.
Jak w każdej dziedzinie, w której człowiek stara się postępować rozumnie, tak i w zarządzaniu działem zakupów, utworzenie celu, zdanie sobie sprawy jaki jest cel (głównie: zakres, koszty, czas) co chcemy osiągnąć, co nas zadowala (a zatem także, co jest niezadowalające!) ma znaczenie decydujące. Prowadzenie zakupów to sztuka osiągania założonych parametrów, która optymalizuje użycie zasobów, dla osiągnięcia pożądanych rezultatów.
Szkolenie zarządzanie działem zakupów, wyposaża uczestników w umiejętność zarządzania, przygotowania i przeprowadzania projektów zakupowych, prowadzenia negocjacji zakupowych w taki sposób, by osiągnąć zakładane cele.
- Uczestnik zarządzając działem zakupów umie posługiwać się strukturą: cel-plan-negocjowanie -kontrola i reakcja na nieosiąganie celu
- Uczestnik wie czym jest projekt zakupowy, kim są interesariusze projektu
- Uczestnik zna procesy/fazy projektu
- Uczestnik umie wyznaczać zakres i posługiwać się głównymi dokumentami, w których opisany jest zakres/cel projektu: Karta Projektu; Wstępna Deklaracja Zakresu Projektu; Deklaracja Zakresu Projektu
- Uczestnik umie ustalać dla projektu cele w formie SMART i potrafi posługiwać się celami SMART.
- Uczestnik w toku projektu umie posługiwać się strukturą: cel-plan-negocjowanie -kontrola i reakcja na nieosiąganie celu
- Uczestnik umie tworzyć plan kierowania projektem: głownie w aspekcie, zakresu, kosztów i czasu, lecz także jakości, komunikacji, ryzyka
- Uczestnik umie zarządzać zespołem projektowym
- Uczestnik umie komunikować się ze wszystkimi interesariuszami
- Uczestnik wie, czym jest BATNA i wykorzystuje tę wiedzę dla przygotowania i przeprowadzania negocjacji.
- Uczestnik w toku negocjacji posługuje się strukturą: cel-plan-negocjowanie -kontrola i reakcja na nieosiąganie celu
- Uczestnik potrafi negocjować w modelu harwardzkim
- Uczestnik rozumie interesy stojącej za sporem, nie unika trudnych tematów, jest asertywny w komunikacji – umie komunikować nie wzbudzając agresji i jednocześnie osiągając założone cele.
- Uczestnik w toku negocjacji porównuje wykonanie z celem. Umie rozpoznać przyczynę odpowiedzialną za różnicę. Zna sposoby jej usuwania.
- Uczestnik wykorzystuje wpływ społeczny w toku negocjacji i umie rozpoznać i odpowiadać na wpływ wywierany na niego.
Szkolenie adresujemy do:
- menedżerów sprzedaży
- dyrektorów sprzedaży
- osób zarządzających działem zakupów
Program szkolenia
1. Czym jest zarządzanie działem zakupów
- Kroki zarządzania są powiązane!
- Czym jest efektywność w dziale zakupów?
2. Czym jest projekt, czym jest zarządzanie projektem zakupowym
- Różnice i podobieństwa miedzy różnymi formami i poziomami zarządzania, a zarządzaniem projektem
- Kim są interesariusze i czym jest środowisko projektu
3. Cel/zakres projektu jest najważniejszy
- Jakie cele przygotować
- Ile celów przygotować
- Cel w formie SMART
4. Procesy projektu
- Proces inicjowania projektu
- Proces planowania projektu
- Proces realizacji projektu
- Proces monitorowania projektu
- Proces zakończania projektu
5. Asertywna komunikacja w zarządzaniu i negocjowaniu
- Aktywne słuchanie
- Parafrazowanie
- Pytania otwarte
- Wykrywanie potrzeb
- Dostrajanie się
6. Negocjacje treść i proces
- Co to jest BATNA
- Model harwardzki
7. Negocjacje to wywieranie wpływu
- wpływ oparty o wzajemność
- wpływ oparty o zaangażowanie i konsekwencję
- wpływ nacisku społecznego
- wpływ wynikający z bycia lubianym
- wpływ autorytetu
- wpływ, który pociąga ograniczenie dostępu, niepowtarzalność, bez powrotność
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
