Zarządzanie emocjami zespołu

O szkoleniu

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie musza się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia - musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy, i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników
  • wyższa motywacja i zaangażowanie w zmianę
  • branie osobistej odpowiedzialności za postawę i efektywność pracy w czasie kryzysu
  • kształtowanie właścicielskiego podejścia pracowników przez wzrost ich lojalności wobec pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznej pracy pod presją
  • umiejętność komunikowania trudnych i koniecznych decyzji, które mogę być niepopularne
  • obniżenie stresu na poziomie osobistym i całego zespołu
  • kształtowanie postaw liderskich i umiejętność budowanie autorytetu
  • umiejętność sprawowania mądrego przywództwa i dobierania narzędzi adekwatnych do zdiagnozowanej w zespole sytuacji (emocji, nastrojów, postaw etc.)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych pomiędzy pracownikami
  • energia zespołu nakierowana na realizację zadań a nie na walkę i rywalizację z nowym porządkiem
  • mniejsza rotacja pracowników
  • wyższy poziom zaangażowania w zmieniającej się rzeczywistości oraz angażowanie do tego podejścia pozostałych pracowników.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do pracowników firm farmaceutycznych, w szczególności:

  • liderów
  • kierowników
  • dyrektorów
  • menedżerów

Program szkolenia

1. Psychologiczne aspekty zmian: jakie emocje, nastroje, postawy towarzyszą zmianom?

  • Jak mózg odbiera zmiany?
  • Szansa czy zagrożenie? – skrypty zachowań pracowników w zmieniającej się rzeczywistości.
  • Błędne koło przekonań: myśli – emocje fizjologia – zachowania
  • Rola emocji w tzw. Kryzysowych sytuacjach

2. Co menedżer powinien wiedzieć, w sytuacji zmiany?

  • Analiza pola sił Kurta Levina
  • Krzywa wydajności pracownika w zmianie
  • Źródła oporu pracowników: opór logiczny, opór socjologiczny, opór psychologiczny
  • Praca z oporem pracowników
  • Expose menedżera w zmianie
  • Projektowanie zmian
  • Angażowanie w zmianę

3.Komunikowanie zmian

  • Trójpoziomowy model komunikowania zmian:
  • Rozmrożenie – konwersja – zamrożenie
  • Programatory lingwistyczne

3. Empowerment – jak angażować pracownika w procesy decyzyjne oraz do brania odpowiedzialności za swoje działania?

  • Model błyskawicznej motywacji Pantalona
  • Q12 – model Gallupa
  • Model 3E

4. Jak zmieniać, aby zmienić?

5. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

Czas trwania

10.00-14.00

Prelegenci

ANNA KAZAKOW

Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska.

 

ANNA BOSAK

Psycholog, doświadczony trener, coach akredytowany przez ICC, ekspert programów rozwojowych dla pracowników i kadry kierowniczej. Jej pasją jest odkrywanie oraz uwalnianie potencjału jednostek i zespołów. Prowadzi inicjatywy wdrażające Lean Management  do organizacji. Angażuje pracowników w codzienne usprawnienia. W pracy korzysta głównie  z metod pracy na postawach.

Z dużym sukcesem wprowadzała zmiany w standardach obsługi klienta oraz efektywności procesów za pomocą treningu i wdrażania wzorców komunikacji. Odegrała kluczową rolę w zaprojektowaniu programów zawierających zmianę kultury organizacyjnej i change management.

 

PIOTR CIELECKI

W swojej pracy korzysta z najnowszych ustaleń psychologii pozytywnej, behawioralnej, oraz psychocybernetyki. Pracował z setkami zespołów sprzedażowych, z właścicielami wiodących spółek i menadżerami średniego oraz wyższego szczebla. Certyfikowany coach ICC i psycholog. Autor nowatorskich rozwiązań oraz innowacyjnych programów treningowych łączących metody pracy coachingowej, treningu interpersonalnego i ustawień systemowych. Współpracuje z firmami w zakresie budowania silnej, rozpoznawalnej marki, sprzedaży, zarządzania i przywództwa, skutecznej komunikacji oraz prowadzenia perswazyjnych wystąpień publicznych. Znany z olbrzymiego zaangażowania w proces szkoleniowy. Przekazywane przez niego narzędzia cechują się najwyższą skutecznością, dostarczając klientom najlepszych rozwiązań w codziennych sytuacjach businessowych. Ekspert w dziedzinie wystąpień publicznych, zarządzania wizerunkiem, świadomego budowania relacji, technik komunikacji oraz prezentacji. Zapalony miłośnik sportów ekstremalnych. Współpracował m.in. z takimi firmami jak Dürr Poland, Danone, czy Vantage Development.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 000
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
  • Ulica i nr: Mysłowicka 15
  • Kod pocztowy: 01-612
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1132690108

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!