Szkolenie

Zarządzanie kompetencjami w organizacji

O szkoleniu

2014.05.20 - 2014.05.21 Poznań (SOM 14213)

2014.05.20 - 2014.05.21 Warszawa (SOM 14214)

2014.05.22 - 2014.05.23 Wrocław (SOM 14215)

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z praktycznym wykorzystaniem modeli kompetencyjnych służących rozwojowi firmy. Dzięki wdrożeniu modeli kompetencyjnych, organizacja może zyskać przewagę konkurencyjną na rynku, a jej pracownicy mogą rozwijać się w zgodzie ze swoimi predyspozycjami i potencjałem.

Celem szczegółowym szkolenia jest nabycie umiejętności z zakresu:
- budowania modeli kompetencyjnych,
- posługiwania się „językiem” kompetencji i postrzegania działań pracowników organizacji przez ich pryzmat,
- działania w obszarach poszczególnych procesach HR-owych w oparciu o modele kompetencyjne,
- wzmocnienia postawy Uczestników szkolenia w zakresie:
*systematycznego sięgania po najnowszą wiedzę i inspiracje,
*stymulowania rozwoju własnego i pracowników organizacji w oparciu o najnowsze trendy HR-owe.

Podczas szkolenia Uczestnicy będą budowali własny model kompetencji. Może to być model osobistego rozwoju lub model dla wybranego przez firmę stanowiska.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do kierowników, managerów departamentów HR oraz starszych specjalistów ds. tworzenia i rozwoju polityki personalnej w organizacji.

Program szkolenia

1. Znaczenie pojęcia „kompetencja”:
• Definicja kompetencji – kompetencja jako wypadkowa umiejętności, osobowości, motywacji i wiedzy.
• Rodzaje kompetencji – uniwersalne, specyficzne, osobiste, zawodowe, stanowiskowe.
• Modele kompetencyjne.
• Zastosowanie modeli kompetencyjnych.

2. Zarządzanie kompetencjami w organizacji:
• Kompetencje a wizja, misja i strategia organizacji.
• Istota zarządzania kompetencjami w organizacji.
• Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym.
• Korzyści dla organizacji i pracowników z zarządzania kompetencjami.
• Organizacja ucząca się w aspekcie rozwoju kompetencji jej pracowników
• Strategia HR-owa organizacji w odniesieniu do modeli kompetencyjnych.

3. Zastosowanie modeli w procesach hr-owych:
• Zastosowanie modeli w procesie rekrutacji i selekcji z uwzględnieniem metody Assessment Center.
• Zastosowanie modeli w procesie oceny efektywności pracy.
• Zastosowanie modeli w procesach szkoleń i rozwoju z uwzględnieniem metody Development Center.
• Zastosowanie modeli w procesie wynagradzania pracowników i szeregowania stanowisk.

4. Kompetencje w praktyce – część warsztatowa skoncentrowana na ćwiczeniu umiejętności budowania modeli kompetencyjnych w oparciu o realia zawodowe Uczestników szkolenia:
• Budowanie modeli kompetencyjnych - zasady, metody (wywiad, panel ekspercki, siatka cech, incydenty krytyczne), etapy.
• Budujemy własny organizacyjny model kompetencji.
• Wdrażanie modeli kompetencyjnych – zasady i etapy.

5. Zarządzanie własnymi kompetencjami:
• Zarządzanie własnym rozwojem w oparciu o model kompetencji.
• Zasady zarządzania własnymi kompetencjami.
• Korzyści z zarządzania własnym potencjałem w oparciu o model kompetencyjny.

Czas trwania

9:30 – 16:30

Prelegenci

Cytat
dr Joanna Mesjasz - doradca i trener realizujący projekty dla przedsiębiorstw, a także adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie m. in. Dyrektora Personalnego GK Impel, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju w TAN S.A, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektor Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Trener kadr menedżerskiej w banku PKO SA, PKN Orlen, VW Motor Polska, KGHM, Elda Elektronic, Grupie Kapitałowej Impel. Coach trenerów kadry narodowej w grach zespołowych w projekcie realizowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu. Wykładowca studiów podyplomowych dla menedżerów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, dla kadry oficerskiej Komendy Wojewódzkiej Policji, menedżerów personalnych na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie i studiów podyplomowych z psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych zarządzania organizacją i psychologii zarządzania.

dr Marcin Żółtak – trener, praktyk biznesu, konsultant w obszarze zarządzania zmianą, uczenia się organizacyjnego oraz zarządzania procesami. Karierę zawodową rozpoczął w Philips Lighting Poland jako specjalista ds szkoleń, potem specjalista ds szkoleń zagranicznych, ostatecznie menedżer personalny odpowiedzialny za zarządzanie personelem w 6 centrach logistyczno - produkcyjnych Stanowiska kierownicze w obszarze zarządzania rozwojem personelu i organizacji zajmował również w Auchan i Citibank. Ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w GFKAM, Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w WSB w Poznaniu oraz Podyplomowe Studium Prawa Pracy i Podyplomowe Studium Psychologii Zarządzania na UAM w Poznaniu. W pracy wykorzystuje podejście systemowe i holistyczne (ukończony kurs terapii systemowej WTTS) do projektowania i wdrażania zmian w organizacjach, które łączą zarówno technologię jak i działania pracowników (w trakcie kurs zarządzania i usprawniania procesów organizacyjnych BPM Green Belt). Był członkiem zespołów wdrażających zmiany w: Volvo Busses, Elektroskandia, Eurocash, BZ WBK, Pepco, Piotr i Paweł, PZU, Yes. Prowadził liczne warsztaty z zakresu zarządzania personelem, zarządzania zmianą, kultury organizacyjnej dla: TopFarm, MAN Star Truck & Buses, PZU, PKO, Millenium Bank, Henkel, WBK, Bridgestone, Castorama, Kingspan, Citibank, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Firma Oponiarska Dębica, Gerling i inne. Od 2008 pracuje również, jako coach w standardzie ICC. W pracy efektywnie wykorzystuje doradztwo, podejście projektowe, szkolenia, warsztaty, action learning.

Agnieszka Pilińska-Kępowicz – doświadczony trener, z wykształcenia psycholog - absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, posiada szereg certyfikatów trenerskich oraz ukończone podyplomowe studia w zakresie zarządzania oraz specjalistyczne trenerskie w obszarze umiejętności poznawczych. Przez wiele lat odpowiedzialna za kierowanie działami realizującymi politykę personalną (zawierającymi m.in. struktury odpowiedzialne za szkolenia) w zróżnicowanych strukturach organizacyjnych. W chwili obecnej zarządza sekcją HR w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. W portfelu trenera posiada szkolenia z zakresu szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi (m.in. ocena i wartościowanie stanowisk pracy, procesy rekrutacyjne, implementacja polityki szkoleniowej, budowanie ścieżek rozwoju zawodowego) oraz umiejętności miękkich (m.in. z zakresu komunikacji, asertywności, zarządzania czasem i stresem oraz rozwiązywania konfliktów). Twórca wielu symulacyjnych gier strategicznych dla kadry kierowniczej sektora publicznego i prywatnego.

*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 - 21 maja 2014
- Warszawa - sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP - Wrocław - w hotelu w centrum miasta

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39A

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Poznań 11 - 12 kwietnia 2013
hotel w centrum miast

Poznań

-

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 21 - 22 marca 2013
hotel w centrum miast

Warszawa

-

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 11 - 12 marca 2013
hotel w centrum miast

Wrocław

-

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 18 - 19 lutego 2013
hotel w centrum miast

Warszawa

-

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 1490 zł + 23% VAT, - dwóch i więcej osób 1390 zł/os +23% VAT.
1490 PLN
Cena zawiera:
  • uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!