O szkoleniu
Szkolenie ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM I RADZENIE SOBIE W TRUDNYCH SYTUACJACH W ZARZĄDZANIU pokazuje metody i techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej. Skierowane jest do pracowników HR i kadry kierowniczej.
Konflikt i trudne sytuacje są nieodłącznym elementem życia społecznego i każdej działalności biznesowej. Konflikty powstają między poszczególnymi pracownikami i między całymi zespołami czy działami.
Warsztat szkoleniowy wyposaży uczestników w praktyczne umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM polecamy również osobom, które chcą rozwinąć swoje umiejętności z zakresu komunikacji, emocji i zarządzania.
Główny cel warsztatów to rozwój umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Warsztat doskonali umiejętność zarządzania konfliktem, radzenia sobie z trudną sytuacją - w sposób pozwalający jednocześnie na wykorzystywanie potencjału tkwiącego w sporze.
Korzyści dla Ciebie:
- poznasz metody rozwiązywania problemów i sporów, które prowadzą do wyników typu "wygrany - wygrany"
- nabędziesz umiejętności zachowania dobrych relacji pomiędzy stronami konfliktu
- zdobędziesz umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej
- Twój zespół będzie pracować wydajniej, a co za tym idzie wzrośnie jego jakość pracy
- nauczysz się rozwiązywać konflikty i radzić sobie w sytuacjach kryzysowych
Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm.
Program szkolenia
Konflikt - jak nie przeoczyć pierwszych symptomów?
- Czym jest konflikt.
- Rodzaje konfliktu.
- Pierwsze symptomy.
- Fazy i dynamika konfliktu.
- Skutki niezauważenia oznak konfliktu.
Źródła konfliktu - jak wykrywać i zapobiegać eskalacji konfliktu.
- Źródła ukryte i jawne.
- Przyczyny konfliktu (błędy w interpretacji faktów, nierozumienie procesów, osobowościowe czynniki wywoływania konfliktu, poziom wartości a przyczyny konfliktów).
- Motywy postępowania, mechanizmy obronne, podstawy psychologii konfliktu.
Nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej:
- - ignorowanie,
- - odwlekanie,
- - pokojowe współistnienie,
- - deprecjonowanie,
- - reorientacja,
- - separacja,
- - eskalacja.
- Dlaczego konflikty mogą usprawniać?
Emocje w konflikcie.
- Zniekształcenia w postrzeganiu konfliktu.
- Uwikłania w konflikt - jak nie dać się wciągnąć w rozgrywki?
- Nastawienie wobec konfliktu.
- Asertywność menedżera w obliczu nadchodzącego konfliktu.
Komunikacja w trudnych sytuacjach.
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
- Jak usprawnić komunikacje w zespole ?
- Jak radzić sobie w sytuacja konfliktowych (rozwiązywanie problemów)?
- Techniki radzenia sobie z trudnymi społecznie zachowaniami współpracowników.
Autodiagnoza własnego stylu rozwiązywania konfliktu (test).
- Potrzeby osób uwikłanych w konflikt.
- Style rozwiązywania konfliktu.
- 5 sposobów zachowania w konflikcie.
Kierowanie konfliktem (dostrzeganie konfliktu, analiza sytuacji problemowej, tworzenie rozwiązań, ocena pomysłów i rozwiązań).
- Model rozwiązywania sytuacji konfliktowej.
Fazy rozwiązywania konfliktu:
- faza I - wejście w konflikt
- faza II - określenie interesów i potrzeb stron
- faza III - określenie źródła konfliktu
- faza IV - poszukiwanie rozwiązań
- faza V - osiąganie porozumienia
Warunki brzegowe w zarządzaniu konfliktem.
- Aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel, plany działań.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Jutrzenki 137
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- Konsultacje z ekspertem VIDI po szkoleniu
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
