Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach w zarządzaniu

O szkoleniu

Szkolenie ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM I RADZENIE SOBIE W TRUDNYCH SYTUACJACH W ZARZĄDZANIU pokazuje metody i techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej. Skierowane jest do pracowników HR i kadry kierowniczej.

Konflikt i trudne sytuacje są nieodłącznym elementem życia społecznego i każdej działalności biznesowej. Konflikty powstają między poszczególnymi pracownikami i między całymi zespołami czy działami. 

Warsztat szkoleniowy wyposaży uczestników w praktyczne umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM polecamy również osobom, które chcą rozwinąć swoje umiejętności z zakresu komunikacji, emocji i zarządzania.

Główny cel warsztatów to rozwój umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Warsztat doskonali umiejętność zarządzania konfliktem, radzenia sobie z trudną sytuacją - w sposób pozwalający jednocześnie na wykorzystywanie potencjału tkwiącego w sporze. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla Ciebie:

  • poznasz metody rozwiązywania problemów i sporów, które prowadzą do wyników typu "wygrany - wygrany"
  • nabędziesz umiejętności zachowania dobrych relacji pomiędzy stronami konfliktu
  • zdobędziesz umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej
  • Twój zespół będzie pracować wydajniej, a co za tym idzie wzrośnie jego jakość pracy
  • nauczysz się rozwiązywać konflikty i radzić sobie w sytuacjach kryzysowych
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm.

Program szkolenia

Konflikt - jak nie przeoczyć pierwszych symptomów?

  • Czym jest konflikt.
  • Rodzaje konfliktu.
  • Pierwsze symptomy.
  • Fazy i dynamika konfliktu.
  • Skutki niezauważenia oznak konfliktu.

Źródła konfliktu - jak wykrywać i zapobiegać eskalacji konfliktu.

  • Źródła ukryte i jawne.
  • Przyczyny konfliktu (błędy w interpretacji faktów, nierozumienie procesów, osobowościowe czynniki wywoływania konfliktu, poziom wartości a przyczyny konfliktów).
  • Motywy postępowania, mechanizmy obronne, podstawy psychologii konfliktu.

Nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej:

  • - ignorowanie,
  • - odwlekanie,
  • - pokojowe współistnienie,
  • - deprecjonowanie,
  • - reorientacja,
  • - separacja,
  • - eskalacja.
  • Dlaczego konflikty mogą usprawniać?

Emocje w konflikcie.

  • Zniekształcenia w postrzeganiu konfliktu.
  • Uwikłania w konflikt - jak nie dać się wciągnąć w rozgrywki?
  • Nastawienie wobec konfliktu.
  • Asertywność menedżera w obliczu nadchodzącego konfliktu.

Komunikacja w trudnych sytuacjach.

  • Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
  • Jak usprawnić komunikacje w zespole ?
  • Jak radzić sobie w sytuacja konfliktowych (rozwiązywanie problemów)?
  • Techniki radzenia sobie z trudnymi społecznie zachowaniami współpracowników.

Autodiagnoza własnego stylu rozwiązywania konfliktu (test).

  • Potrzeby osób uwikłanych w konflikt.
  • Style rozwiązywania konfliktu.
  • 5 sposobów zachowania w konflikcie.

Kierowanie konfliktem (dostrzeganie konfliktu, analiza sytuacji problemowej, tworzenie rozwiązań, ocena pomysłów i rozwiązań).

  • Model rozwiązywania sytuacji konfliktowej.

Fazy rozwiązywania konfliktu:

  • faza I - wejście w konflikt
  • faza II - określenie interesów i potrzeb stron
  • faza III - określenie źródła konfliktu
  • faza IV - poszukiwanie rozwiązań
  • faza V - osiąganie porozumienia

Warunki brzegowe w zarządzaniu konfliktem.

  • Aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel, plany działań.

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szawa Conference Sp. z o.o. ul.

Warszawa

Jutrzenki 137

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • Konsultacje z ekspertem VIDI po szkoleniu
Zapisz się

Organizator

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-337 Jastrzębie Zdrój
ul. P. Skargi 6B
woj. śląskie
💪💪Rozwijaj swój biznes rozwijając siebie! 💪💪 Pomagam budować sprzedaż według strategii SKS - Strategia, Kompetencje, Systematyczność. Badania firmy VIDI wskazują na silną, bezpośrednią korelację między zdolnościa...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-337 Jastrzębie Zdrój ul. P. Skargi 6B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!