Szkolenie

Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze

O szkoleniu

Korzyści ze szkolenia:

- nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,

- opanujesz cykl OAPD -podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,

- opracyjesz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole, 

-udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,

- wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,

- zdiagnozujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie.
- Opracowanie indywidualnej metody wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE.
- będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,

- wykorzystasz konflikt do rozwoju siebie i grupy.
Kto powinien wziąć udział?

menedżerów (średniego i wyższego szczebla), osób na co dzień zarządzających zespołami pracowników, nowo mianowanych szefów oraz wszystkich osób, które pragną pogłębić swoje umiejętności w zakresie skutecznego zarządzania konfliktem

Program szkolenia

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • dynamika i fazy konfliktu,
    • po co nam konflikt?
    • metody rozwiązywania konfliktów: dyskusje, polemiki, negocjacje, mediacje, arbitraż.
  2. Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
    • zła interpretacja faktów,
    • brak zrozumienia procesów,
    • konflikty w sferze wartości,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  3. Know-how konfliktu w zespole - ćwiczenie „nieefektywny zespół":
    • kiedy dochodzi do konfliktu - konflikt jako element związany z dynamiką grupy,
    • nastawienie wobec konfliktu - milczące założenia,
    • emocje w konflikcie - zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji,
    • natura konfliktu (konflikt „gorący" i „zimny"),
    • skutki niezauważania i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
    • nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • cykl OAPD - jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole:ćwiczenie „lina".
  4. Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
  5. Konflikt w relacji „przełożony-podwładny", „ja-współpracownik", 
    • analiza sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
    • rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt - analiza w oparciu o interesy osób - „TAO konfliktu",
    • jak pracować z animozjami?
    • STRATEGIE rozwiązań..
  6. Kierowanie konfliktem:
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
    • jakie są „czynników sukcesu" i „czynniki porażki" w konflikcie?
    • komunikacja w konflikcie,
    • przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
  7. Plany działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej - ćwiczenie „rada miasta Krakowa":
    • dostrzeganie konfliktu,
    • analiza sytuacji problemowej,
    • tworzenie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań.
  8. Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
    • Faza I - wejście w konflikt,
    • Faza II - określenie interesów i potrzeb stron,
    • Faza II - określenie źródła konfliktu,
    • Faza IV - poszukiwanie rozwiązań,
    • Faza V - osiąganie porozumienia. 
  9. Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  10. Sytuacje TRUDNE w pracy- sposoby reagownaia, działania ZARADCZE:
    • demotywacja siebie i grupy, 
    • brak współpracy,
    • SOJSZE przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
    • pomówienia, OSKARŻENIA, nastawienia,
    • opór i jak radzić sobie z oporem w grupie, 
    • dyskryminacja,
    • typologia trudnych pracowników i sposoby postępowania.
  11. Trening prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej - informacje zwrotne.
  12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • Technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych;
    • Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.

Prelegenci

Cytat

Trener HIGH5 Training Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 - 16 grudnia 2020
High5 Training Centre

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 - 16 października 2020
High5 Training Centre

00-870 Warszawa

Wronia 45

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 18 - 19 sierpnia 2020
High5 Training Centre

00-870 Warszawa

Wronia 45

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1590 PLN
Cena zawiera:
  • 2 dni szkolenia (16 godzin ), skrypt szkoleniowy, materiały dodatkowe, certyfikat, monitorowanie zadań wdrożeniowych, 60 dniowy e-mentoring, lunch (restauracja), serwis kawowy premium
Weź udział

Organizator

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa
ul. Wronia 45/129
woj. mazowieckie
HIGH5 Training Group świadczy usługi na najwyższym poziomie w zakresie organizacji szkoleń otwartych, zamkniętych, konsultacji i programów doradczych.Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych programów szkoleniowych z następujący dziedzin:zarządz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa ul. Wronia 45/129
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!