Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-konfliktem-i-trudne-sytuacje-pracownicze-74356-id44

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze


    ID szkolenia: 74356
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    High5 Training Centre
    Wspólna 56
    00-686 Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    2 dni - 16 godzin szkoleniowych
  • Organizator szkolenia:

    HIGH5 Training Group
    ul. Grzybowska 2 lok. 85
    00-131 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
HIGH5 Training Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści ze szkolenia:

- nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,

- opanujesz cykl OAPD -podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,

- opracyjesz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole, 

-udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,

- wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,

- zdiagnozujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie.
- Opracowanie indywidualnej metody wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE.
- będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,

- wykorzystasz konflikt do rozwoju siebie i grupy.

Szkolenie skierowane jest do:

menedżerów (średniego i wyższego szczebla), osób na co dzień zarządzających zespołami pracowników, nowo mianowanych szefów oraz wszystkich osób, które pragną pogłębić swoje umiejętności w zakresie skutecznego zarządzania konfliktem

Program szkolenia:

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • dynamika i fazy konfliktu,
    • po co nam konflikt?
    • metody rozwiązywania konfliktów: dyskusje, polemiki, negocjacje, mediacje, arbitraż.
  2. Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
    • zła interpretacja faktów,
    • brak zrozumienia procesów,
    • konflikty w sferze wartości,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  3. Know-how konfliktu w zespole - ćwiczenie „nieefektywny zespół":
    • kiedy dochodzi do konfliktu - konflikt jako element związany z dynamiką grupy,
    • nastawienie wobec konfliktu - milczące założenia,
    • emocje w konflikcie - zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji,
    • natura konfliktu (konflikt „gorący" i „zimny"),
    • skutki niezauważania i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
    • nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • cykl OAPD - jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole:ćwiczenie „lina".
  4. Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
  5. Konflikt w relacji „przełożony-podwładny", „ja-współpracownik", 
    • analiza sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
    • rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt - analiza w oparciu o interesy osób - „TAO konfliktu",
    • jak pracować z animozjami?
    • STRATEGIE rozwiązań..
  6. Kierowanie konfliktem:
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
    • jakie są „czynników sukcesu" i „czynniki porażki" w konflikcie?
    • komunikacja w konflikcie,
    • przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
  7. Plany działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej - ćwiczenie „rada miasta Krakowa":
    • dostrzeganie konfliktu,
    • analiza sytuacji problemowej,
    • tworzenie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań.
  8. Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
    • Faza I - wejście w konflikt,
    • Faza II - określenie interesów i potrzeb stron,
    • Faza II - określenie źródła konfliktu,
    • Faza IV - poszukiwanie rozwiązań,
    • Faza V - osiąganie porozumienia. 
  9. Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  10. Sytuacje TRUDNE w pracy- sposoby reagownaia, działania ZARADCZE:
    • demotywacja siebie i grupy, 
    • brak współpracy,
    • SOJSZE przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
    • pomówienia, OSKARŻENIA, nastawienia,
    • opór i jak radzić sobie z oporem w grupie, 
    • dyskryminacja,
    • typologia trudnych pracowników i sposoby postępowania.
  11. Trening prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej - informacje zwrotne.
  12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • Technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych;
    • Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.

Informacje o prelegentach:

Trener HIGH5 Training Group

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1590 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

2 dni szkolenia (16 godzin ), skrypt szkoleniowy, materiały dodatkowe, certyfikat, monitorowanie zadań wdrożeniowych, 60 dniowy e-mentoring, lunch (restauracja), serwis kawowy premium

Dostępne zniżki:

  • 20% przy zgłoszeniu dwóch uczestników
  • 25% przy zgłoszeniu trzech uczestników

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Wydarzenie: Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze