O szkoleniu
Szkolenie zarządzanie konfliktem dostarcza wiedzy na temat przyczyn konfliktów i ich rozumienia. W części warsztatowej uczestnicy uczą się analizy oraz technik rozwiązywania konfliktów przy uwzględnieniu tego, kto jest w niego uwikłany, jaka jest rola konfliktu w konkretnej sytuacji. Kursanci uczą się też jak korzystać z inteligencji emocjonalnej w sytuacji konfliktu.
Kurs zarządzanie konfliktem przewiduje pracę na konkretnych przypadkach, z którymi uczestnicy zetknęli się w firmie.
Uzyskane umiejętności
- dostrzeganie pozytywnych aspektów konfliktu
- dostrzeganie konfliktu w jego wczesnej fazie
- poznanie praktycznych metod i technik rozwiązywania konfliktów
- kształtowanie relacji ze współpracownikami opartych na jasnej komunikacji, czyli komunikacji \”wprost\”
- umiejętność kierowania konfliktem
- liderów
- menedżerów
- kierowników
- osób zarzadzających ludźmi/zespołami
Program szkolenia
Szkolenie zarządzanie konfliktem składa się z trzech obszarów, w ramach których staramy się odpowiedzieć na następujące pytania:
- Co trzeba wiedzieć o konflikcie?
- Co trzeba wiedzieć o sobie?
- Jak połączyć jedno i drugie tak, aby sprawnie kierować ludźmi uwikłanymi w konflikt?
Wiedza o naturze konfliktu:
- konflikt jako naturalny element związany z dynamiką grupy
- jakie są przyczyny konfliktu i „po co” są konflikty (czemu służą)
- pozytywna i negatywna rola konfliktu
- techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć
- dlaczego nie jest przypadkowe kto jest uwikłany w konflikt
- w jaki sposób ludzie reagują na konflikty i jak można wykorzystać wiedzę na ten temat
- inteligencja emocjonalna a konflikt:
- ćwiczenie umiejętności interpersonalnych przydatnych w sytuacjach konfliktu
- ćwiczenia „kategorii wypowiedzi” przydatnych w sytuacji konfliktu
- jak można wykorzystać proces grupowy oraz to, co się dzieje „tu i teraz” do pracy z konfliktem
- rozpoznawanie rzeczywistych potrzeb ludzi uwikłanych w konflikt
Wiedza o sobie (praca własna uczestników szkolenia)
- w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt (określanie indywidualnego stylu zachowania)
- na czym polegają krótko- i długofalowe strategie reagowania na konflikt każdego z uczestników
- w jakich sytuacjach te strategie przynoszą korzyści a w jakich przeszkadzają osiągnąć cel
- określanie indywidualnych planów zadań szkoleniowych dla każdego uczestnika
- ćwiczenia, w których uczestnicy pracują nad ewentualną zmianą pewnych typów swoich zachowań
- praca z informacjami zwrotnymi od pozostałych uczestników
Kierowanie konfliktem ( zarządzanie konfliktem)
- wskaźniki pozwalające rozpoznać konflikt w jego wczesnej fazie
- pasywne i aktywne techniki reagowania na konflikt w zależności od celu jaki sobie stawiamy
- ćwiczenia z obszaru mediacji i negocjacji
- kierowanie emocjami (m.in. wygaszanie silnych emocji aby rzeczowo rozwiązać problem)
- umiejętność doboru tzw. warunków brzegowych do pracy z konfliktem (wybór odpowiedniego miejsca i czasu oraz formy działania w zależności od fazy konfliktu, nastawienia i stylu działania uwikłanych osób oraz celu jaki chcemy osiągnąć)
- umiejętność sporządzania planów działania w sytuacji konfliktu
- umiejętność bezpiecznego wychodzenia z konfliktu
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
- Nazwa firmy: KM Studio
- Ulica i nr: Piotrkowska 125
- Kod pocztowy: 90-430
- Miejscowość: Łódź
- Numer NIP: 7721563286
Masz pytania? Napisz do nas
