Szkolenie

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE WSPÓŁPRACUJĄCYM

O szkoleniu

Umiejętności zdobywane podczas szkolenia:
- efektywne komunikowanie się w sytuacji konfliktu
- rozpoznawanie źródeł konfliktów
- analiza potrzeb stron konfliktu i formułowanie problemu
- zastosowanie metod i technik rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- korzystanie z zasad asertywności i zarządzania emocjami w rozwiązywaniu konfliktów
- stosowanie zasad asertywnego przeciwstawiania się próbom manipulacji
- adekwatne zachowania się w konflikcie
- stosowanie elementów zarządzania stresem, emocjami
Kto powinien wziąć udział?
Dla wszystkich dążących do skutecznego i efektywnego radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi. Szkolenie dla osób chcących rozwijać swoje kompetencje związane z wykorzystaniem konfliktu w pracy zespołu, dążących do rozwoju umiejętności stosowania strategii, metod i technik zarządzania konfliktem.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
zastosowanie metod i technik rozwiązywania sytuacji konfliktowych, skuteczne zarządzanie konfliktem, efektywne komunikowanie się w sytuacji konfliktu, umiejętne przygotowanie analizy potrzeb stron konfliktu i formułowania problemu, wykorzystanie umiejętności zarządzania stresem, emocjami oraz asertywnymi technikami w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych.

Program szkolenia

1. Istota i typy konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników
2. Teoria sytuacji konfliktowych według Lewina.
3. Główne źródła konfliktów.
o zasoby
o różnice w celach
o współzależność pracy
o różnice wartości lub poglądów
o niejednoznaczność organizacyjna
4. Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne.
5. Zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie
6. Dynamika konfliktu
o faza poprzedzająca
o faza prowokacji
o faza eskalacji
o faza konfrontacji
7. Style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów; właściwe zachowanie w sporze. Konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów
8. Asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu. Umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
9. Strategie wykorzystywane w sytuacji konfliktowej:
o ja wygrywam - Ty tracisz
o ty wygrywasz - Ja tracę
o bez przegranego – zamiana konfliktu we współpracę
10. Zarządzanie konfliktem. Główne metody i techniki rozwiązywania konfliktów
o negocjacje
o mediacje
o arbitraż
11. Praca z emocjami w konflikcie
12. Stres; radzenie sobie w sytuacji trudnej
o wprowadzenie do treningu antystresowego
o metody relaksacyjno - koncentrujące
13. Twórcze zasady rozwiązywania konfliktów.
14. Efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem.
o bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów
o komunikacja werbalna i niewerbalna
15. Wykorzystanie technik negocjacyjnych w rozwiązywaniu konfliktów.
16. ­Podsumowanie szkolenia

Czas trwania

3 dni; około 20 godz.dyd.

Prelegenci

Cytat
Trener biznesu, psycholog, absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego ukończył studia podyplomowe z psychoterapii psychodynamicznej oraz terapii systemowej na Uniwersytecie Jagiellońskim i University of Scheffiled oraz z zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ma doświadczenie jako psychoterapeuta, headhunter, konsultant procesów HR w małych, średnich ale także dużych międzynarodowych firmach. Pracował jako trener wewnętrzny, oraz asesor w projektach Assessment i Development Centre.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem.

Gdzie i kiedy

Zakopane 7 - 9 października 2013
hotel Czarny Potok***

34-500 Zakopane

centrum

woj. małopolskie

Weź udział

Cena 1
PLN+VAT
1840 PLN
Cena zawiera:
  • zakwaterowanie, pełne wyżywienie, udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, kolację integracyjną, imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Weź udział

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!