O szkoleniu
Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw
Nabycie umiejętności szacowania kosztów logistyki oraz identyfikacji konfliktów w łańcuchu dostaw
Weryfikacja dotychczasowych sposobów współpracy z dostawcami oraz odbiorcami,
Zapoznanie się z różnymi metodami redukcji nadmiernych stanów zapasów oraz zapobiegania przerwom w dostawach w łańcuchu dostaw,
Poznanie znaczenia wymiany informacji między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw
Zapoznanie się z głównymi kryteriami decyzji o zlecaniu czynności logistycznych firmom zewnętrznym w ramach łańcucha dostaw.
Szkolenie jest skierowane dla:
- Dyrektorów, kierowników i specjalistów ds. logistyki.
- Menedżerów wyższego i średniego szczebla, oraz analityków i strategów łańcuchów dostaw,
- Kierowników, planistów, specjalistów poszczególnych odcinków zarządzania logistyką przedsiębiorstwa zarządzających: zakupami i zaopatrzeniem, zapasami, logistyką produkcji i przepływem materiałów, magazynem, gospodarką magazynową oraz systemami składowania, transportem i spedycją, sprzedażą i dystrybucją, controllingiem logistyki.
Program szkolenia
1 dzień
Łańcuch dostaw jako nowoczesna forma współpracy przedsiębiorstw i redukcji ryzyka działalności przedsiębiorstw
- Przesłanki i cele tworzenia łańcuchów dostaw
- Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
- Współzależności i konflikty pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw – na wybranych przykładach
- Łańcuch dostaw a inne formy współpracy przedsiębiorstw
Zagadnienia koordynacji przepływów rzeczowych i informacji w łańcuchu dostaw – grupowa gra decyzyjna
- Przeprowadzenie gry
- Omówienie i podsumowanie gry z uczestnikami szkolenia
Koszty logistyki w łańcuchu dostaw
- Identyfikacja kosztów logistyki w łańcuchu dostaw
- Kontrola przyrostu kosztów logistyki na poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw
- Możliwości redukcji kosztów logistyki skali łańcucha dostaw
Obsługa klienta w łańcuchu dostaw
- Podstawowe założenia logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Etapy i fazy obsługi klienta w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania łańcuchów dostaw – możliwości identyfikacji czynności i znaczenie praktyczne kształtowania procesów obsługi w strukturze łańcucha dostaw,
- Jak mierzyć poziom obsługi klienta w łańcuchu? Elementy, mierniki i standardy obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Koncepcja „doskonale zrealizowanego zamówienia”
2 dzień
Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw
- Cele utrzymywania zapasów w poszczególnych ogniwach łańcucha. Omówienie roli zapasów w logistycznym łańcuchu dostaw i współczesnego podejścia do zarządzania zapasami
- Koszty zapasów, koszty zamrożenia kapitału i możliwości redukcji ryzyka wzrostu kosztów
- Klasyfikacja zapasów wg wartości i możliwości błędnych interpretacji wyników w łańcuchu dostaw
- Funkcjonalna klasyfikacja zapasów i możliwości jej zastosowania w łańcuchu
Metody ustalania wielkości dostaw
- Główne metody ustalania wielkości i częstotliwości dostaw w łańcuchu dostaw
- Ustalanie momentu składania zamówień
- Główne problemy związane z określaniem czasu realizacji dostawy
Wybrane elementy kompleksowych systemów zarządzania zapasami i informacją w łańcuchu dostaw
- Systemy planowania potrzeb materiałowych i dystrybucji z uwzględnieniem przepływów informacyjnych
- Zasady określania potrzeb informacyjnych poszczególnych ogniw
- Przykłady rozwiązań
PODSUMOWANIE
Czas trwania
Prelegenci

trener Effect Group
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 450 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
