Szkolenie: Zarządzanie marką. Strategie & Consumer Insight

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-marka-strategie--consumer-insight-64809

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie marką. Strategie & Consumer Insight


    ID szkolenia: 64809
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Marketing i PR
  • Adres szkolenia:

    Atrium Centrum
    al. Jana Pawła II 27
    00-867 Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 18-19.04.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 - 17:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści i umiejętności

zrozumienie grup docelowych i dostosowanie działań do ich potrzeb i oczekiwań – identyfikacja consumer insight
poznanie i weryfikacja cech, które posiada marka lub produkt, a które szczególnie zaspokajają potrzeby klienta
zrozumienie, dlaczego klient wybiera daną markę / produkt / usługę, jakie ma motywacje, przyzwyczajenia zakupowe, aspiracje czy pragnienia, które determinują jego postawę, działania, wybory
umiejętność identyfikacji elementów tożsamości marki i sposobów jej przełożenia na wizerunek marki
umiejętność doboru narzędzi marketingowych kreujących wartość marki
strategiczne i kreatywne wykorzystania instrumentów marketingowych budujących wartość marki
poznanie najważniejszych elementów psychologii zachowań konsumenckich

Szkolenie skierowane jest do:

Osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu marketingu.

Program szkolenia:

1. Istota i strategiczne znaczenie marki

2. Wyznaczniki siły i wartości marki – case studies
Prelekcja i dyskusja

3. Perspektywa klienta w marketingu strategicznym
Zachowania nabywców w kontekście wyboru marki
Proces podejmowania decyzji o wyborze marki
Psychologia zachowań konsumentów: emocje, nastroje, potrzeby i pragnienia
Zadania dla uczestników szkolenia

4. Consumer insights – case studies
Zrozumienie prawdziwych potrzeb klienta, a nie deklarowanych w opiniach.
Kim są nasi klienci?
Jakie są ich cele i aspiracje? Jakie mają nadzieje i co budzi ich obawy?
Jakiego typu problemy napotykają na co dzień?
Jakie mają priorytety? Jakie wyznają wartości?
Czego oczekują od produktu?Jakie rzeczywiste korzyści dla klientów ma dla nich produkt?
W jaki sposób i gdzie wykorzystują produkt
Formułowanie consumer insight – zadanie dla uczestników szkolenia (praca w grupach)

5. Rodzaje badań i analiz stosowanych podczas szukania Consumer Insight
Wywiady pogłębione
Badania etnograficzne - obserwacje postaw i zachowań konsumentów
Badania focusowe,
Badania mystery shopper (tajemniczy klient),
Analizy danych klienckich zgromadzonych przez firmę
Ćwiczenia dla uczestników

5. Customer journey map – poznanie metody i jej zastosowanie
Punkty styku klient – firma
Motywacje i emocje klientów – czy kontynuują kontakt z firmą / marką i dlaczego?
Przeszkody na drodze klienta: np. wysoka cena? utrudniona reklamacja? Trudna w nawigacji strona www? Niejasny sposób kontaktu z firmą?
Case studies
Przygotowanie customer journey map dla marki (praca w grupach)

6. Tożsamość marki vs wizerunek marki – case studies
Modele tożsamości marki – case study
Zdefiniowanie wartości i osobowości marki – zadanie dla uczestników szkolenia

7. Określenie przewagi konkurencyjnej
Analiza wartości marki
Analiza osobowości marki
Zadanie dla uczestników szkolenia

8. Koncepcje wartości marki (brand equity):
Koncepcja Aakera: lojalność wobec marki, jakość, świadomość marki, skojarzenia z marką, a także patenty, znaki towarowe oraz relacje zachodzące w kanałach dystrybucji
Koncepcja Kellera – świadomość marki: rozpoznawanie marki oraz przywoływanie marki w pamięci
Porównanie obu koncepcji – case studies

9. Elementy i zasady budowania piramidy wartości marki
Zadanie dla uczestników szkolenia (praca w grupach)

10. Marketingowe narzędzia budowania strategii i wartości marki
Zadanie dla uczestników (praca w grupach)

11. Wnioski końcowe i podsumowanie szkolenia

Informacje o prelegentach:

Dr Karolina Janiszewska
Ekspert w zakresie strategii reklamowej i zarządzania marką. Od wielu lat przygotowuje autorskie szkolenia i warsztaty strategiczne dla biznesu. Przez wiele lat współpracowała z agencjami reklamowymi m.in. agencją Just, tworząc strategie i koncepcje wielu reklam. Przygotowywała koncepcje strategii komunikacyjnych oraz strategii zarządzania markami zarówno dla biznesu, jak i marek terytorialnych.
Współautorka książek: Strategia reklamowa, Wiedza o reklamie, Zarządzanie marką oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z komunikacją i zarządzaniem marką. Łączy wiedzę naukową z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku. Podpisuje się pod zdaniem Alberta Einsteina „wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”. Do każdego problemu podchodzi z zaangażowaniem, optymizmem i kreatywnością, szukając niebanalnych rozwiązań, które są istotne z punktu widzenia projektowania przekazów reklamowych i koncepcji tożsamości marki.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1590 zł - +

Cena zawiera:

Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, przerwy kawowe i lunche

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia proszę dokonać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.szkoleniaatrium.pl

Szkolenie, kurs: Zarządzanie marką. Strategie & Consumer Insight