O szkoleniu
2014.03.20 - 2014.03.21 Warszawa (SOM 14098)
2014.03.27 - 2014.03.28 Gdańsk (SOM 14097)
2014.05.22 - 2014.05.23 Poznań (SOM 14194)
2014.05.22 - 2014.05.23 Wrocław (SOM 14195)
Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego planowania działań rozwojowych w organizacji i budowania środowiska organizacji uczącej.
2014.03.27 - 2014.03.28 Gdańsk (SOM 14097)
2014.05.22 - 2014.05.23 Poznań (SOM 14194)
2014.05.22 - 2014.05.23 Wrocław (SOM 14195)
Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego planowania działań rozwojowych w organizacji i budowania środowiska organizacji uczącej.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do dyrektorów i managerów departamentów HR, działów rozwojowych i działów szkoleń,
do osób które w codziennej pracy odpowiadają za decyzje związane z wyborem firmy realizującej w organizacji projekty rozwojowe lub szkoleniowe. Szkolenie jest również niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń z przedstawicielami wiodących polskich i międzynarodowych organizacji, nawiązywania znajomości oraz poznania narzędzi wspierających procesy szkoleniowo-doradcze i wymiany doświadczeń na temat ich efektywności w codziennej praktyce zawodowej.
do osób które w codziennej pracy odpowiadają za decyzje związane z wyborem firmy realizującej w organizacji projekty rozwojowe lub szkoleniowe. Szkolenie jest również niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń z przedstawicielami wiodących polskich i międzynarodowych organizacji, nawiązywania znajomości oraz poznania narzędzi wspierających procesy szkoleniowo-doradcze i wymiany doświadczeń na temat ich efektywności w codziennej praktyce zawodowej.
Program szkolenia
1. STRATEGIA ORGANIZACJI A ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH.
• Determinanty strategii rozwoju zasobów ludzkich.
• Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa - jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy?
• Analiza sytuacji kadrowej organizacji.
• Powiązanie celów biznesowych z celami projektów rozwojowych – metoda 8 kroków.
• Czynniki wpływające na skuteczność realizowanych projektów rozwojowych.
• Umiejscowienie funkcji szkolenia w organizacji - rola strategiczna projektów i szkoleń.
• Projektowanie działu szkoleń.
• Zadania działu szkoleń.
• Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami i projektami rozwojowymi.
2. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI?
• Podstawowe strategie uczenia się.
• Rola przekonań i wartości w procesie uczenia.
• Etapy uczenia się dorosłych.
• Style uczenia się.
• Etapy nabywania kompetencji.
• Bariery w uczeniu się oraz strategie ich pokonywania.
3. DIAGNOZOWANIE POTRZEB ROZWOJOWYCH.
• Diagnoza wewnętrzna czy zewnętrzna – atuty i rezerwy dwóch podejść dla organizacji.
• Źródła informacji o potrzebach rozwojowych.
• Narzędzia diagnozowania potrzeb.
• Skuteczność poszczególnych metod a nakłady organizacyjne i finansowe – czy gra jest warta świeczki?
• Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania).
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji.
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego.
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników.
• Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych.
• Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego.
• Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
• Konsolidowanie pozyskanej w czasie diagnozy wiedzy i wyciąganie wniosków.
• Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych.
4. PLANOWANIE DZIAŁAŃ ROZWOJOWYCH.
• Opracowanie prognozowanego planu.
• Tworzenie rocznego planu rozwojowego dla całej firmy – szkolenia i projekty kluczowe.
• Tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów.
• Planowanie projektów rozwojowych i szkoleń, a dobór partnerów.
5. WYBÓR TRENERA I FIRMY SZKOLENIOWEJ.
• Cechy dobrego trenera.
• Styl pracy trenera a kultura organizacyjna firmy.
• Metody i techniki treningowe.
• Organizacja szkolenia (kosztorys, budżet szkoleniowy, wybór ośrodka szkoleniowego).
• Negocjacje z firmą szkoleniową.
6. REALIZACJA PROJEKTÓW ROZWOJOWYCH.
• Propozycja działań – w jaki sposób analizować ofertę.
• Propozycje programów szkoleń na podstawie diagnozy potrzeb szkoleniowych.
• Szkolenia i ich rodzaje.
• Metody i formy szkoleń - czynniki decydujące o wyborze.
• Czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
• Harmonogram szkoleń.
• Realizacja szkoleń.
• Raport po szkoleniu - podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
• Projekt rozwojowy – jak go budżetować.
• Rola kadry menedżerskiej we wdrażaniu i realizacji projektów rozwojowych i szkoleniowych w organizacji.
7. OCENA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ.
• Rodzaje ocen efektywności szkoleń: ocena krótkoterminowa i długoterminowa.
• Model czterech poziomów Kirkpatrick’a.
• Etapy oceny – plan i jego realizacja.
• Przegląd i wybór instrumentów (testy, ankiety, kwestionariusze, obserwacja).
• Wskaźniki efektywności procesów szkoleniowych.
• Pułapki oceny – jak się przed nimi ustrzec?
• Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach.
• Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń.
• Ocena efektywności pracy trenerów - przedstawienie i omówienie narzędzia.
• Etyka w ewaluacji szkoleń i projektów rozwojowych.
• Błędy w ocenianiu.
8. PROCEDURY SZKOLENIOWE I KORZYŚCI Z ICH STOSOWANIA.
• Procedura zarządzania szkoleniami - omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami.
• Procedura tworzenia i umiejscawiania grup trenerów wewnętrznych.
• Procedura wdrażania projektów rozwojowych w organizacji.
• Determinanty strategii rozwoju zasobów ludzkich.
• Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa - jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy?
• Analiza sytuacji kadrowej organizacji.
• Powiązanie celów biznesowych z celami projektów rozwojowych – metoda 8 kroków.
• Czynniki wpływające na skuteczność realizowanych projektów rozwojowych.
• Umiejscowienie funkcji szkolenia w organizacji - rola strategiczna projektów i szkoleń.
• Projektowanie działu szkoleń.
• Zadania działu szkoleń.
• Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami i projektami rozwojowymi.
2. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI?
• Podstawowe strategie uczenia się.
• Rola przekonań i wartości w procesie uczenia.
• Etapy uczenia się dorosłych.
• Style uczenia się.
• Etapy nabywania kompetencji.
• Bariery w uczeniu się oraz strategie ich pokonywania.
3. DIAGNOZOWANIE POTRZEB ROZWOJOWYCH.
• Diagnoza wewnętrzna czy zewnętrzna – atuty i rezerwy dwóch podejść dla organizacji.
• Źródła informacji o potrzebach rozwojowych.
• Narzędzia diagnozowania potrzeb.
• Skuteczność poszczególnych metod a nakłady organizacyjne i finansowe – czy gra jest warta świeczki?
• Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania).
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji.
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego.
• Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników.
• Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych.
• Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego.
• Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
• Konsolidowanie pozyskanej w czasie diagnozy wiedzy i wyciąganie wniosków.
• Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych.
4. PLANOWANIE DZIAŁAŃ ROZWOJOWYCH.
• Opracowanie prognozowanego planu.
• Tworzenie rocznego planu rozwojowego dla całej firmy – szkolenia i projekty kluczowe.
• Tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów.
• Planowanie projektów rozwojowych i szkoleń, a dobór partnerów.
5. WYBÓR TRENERA I FIRMY SZKOLENIOWEJ.
• Cechy dobrego trenera.
• Styl pracy trenera a kultura organizacyjna firmy.
• Metody i techniki treningowe.
• Organizacja szkolenia (kosztorys, budżet szkoleniowy, wybór ośrodka szkoleniowego).
• Negocjacje z firmą szkoleniową.
6. REALIZACJA PROJEKTÓW ROZWOJOWYCH.
• Propozycja działań – w jaki sposób analizować ofertę.
• Propozycje programów szkoleń na podstawie diagnozy potrzeb szkoleniowych.
• Szkolenia i ich rodzaje.
• Metody i formy szkoleń - czynniki decydujące o wyborze.
• Czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
• Harmonogram szkoleń.
• Realizacja szkoleń.
• Raport po szkoleniu - podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
• Projekt rozwojowy – jak go budżetować.
• Rola kadry menedżerskiej we wdrażaniu i realizacji projektów rozwojowych i szkoleniowych w organizacji.
7. OCENA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ.
• Rodzaje ocen efektywności szkoleń: ocena krótkoterminowa i długoterminowa.
• Model czterech poziomów Kirkpatrick’a.
• Etapy oceny – plan i jego realizacja.
• Przegląd i wybór instrumentów (testy, ankiety, kwestionariusze, obserwacja).
• Wskaźniki efektywności procesów szkoleniowych.
• Pułapki oceny – jak się przed nimi ustrzec?
• Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach.
• Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń.
• Ocena efektywności pracy trenerów - przedstawienie i omówienie narzędzia.
• Etyka w ewaluacji szkoleń i projektów rozwojowych.
• Błędy w ocenianiu.
8. PROCEDURY SZKOLENIOWE I KORZYŚCI Z ICH STOSOWANIA.
• Procedura zarządzania szkoleniami - omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami.
• Procedura tworzenia i umiejscawiania grup trenerów wewnętrznych.
• Procedura wdrażania projektów rozwojowych w organizacji.
Czas trwania
9:30 – 16:30
Prelegenci

dr Marcin Żółtak – trener, praktyk biznesu, konsultant w obszarze zarządzania zmianą, uczenia się organizacyjnego oraz zarządzania procesami. Karierę zawodową rozpoczął w Philips Lighting Poland jako specjalista ds szkoleń, potem specjalista ds szkoleń zagranicznych, ostatecznie menedżer personalny odpowiedzialny za zarządzanie personelem w 6 centrach logistyczno - produkcyjnych Stanowiska kierownicze w obszarze zarządzania rozwojem personelu i organizacji zajmował również w Auchan i Citibank. Ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w GFKAM, Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w WSB w Poznaniu oraz Podyplomowe Studium Prawa Pracy i Podyplomowe Studium Psychologii Zarządzania na UAM w Poznaniu. W pracy wykorzystuje podejście systemowe i holistyczne (ukończony kurs terapii systemowej WTTS) do projektowania i wdrażania zmian w organizacjach, które łączą zarówno technologię jak i działania pracowników (w trakcie kurs zarządzania i usprawniania procesów organizacyjnych BPM Green Belt). Był członkiem zespołów wdrażających zmiany w: Volvo Busses, Elektroskandia, Eurocash, BZ WBK, Pepco, Piotr i Paweł, PZU, Yes. Prowadził liczne warsztaty z zakresu zarządzania personelem, zarządzania zmianą, kultury organizacyjnej dla: TopFarm, MAN Star Truck & Buses, PZU, PKO, Millenium Bank, Henkel, WBK, Bridgestone, Castorama, Kingspan, Citibank, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Firma Oponiarska Dębica, Gerling i inne. Od 2008 pracuje również, jako coach w standardzie ICC. W pracy efektywnie wykorzystuje doradztwo, podejście projektowe, szkolenia, warsztaty, action learning.
Dr Joanna Mesjasz - doradca i trener realizujący projekty dla przedsiębiorstw, a także adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie m. in. Dyrektora Personalnego GK Impel, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju w TAN S.A, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektor Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Trener kadr menedżerskiej w banku PKO SA, PKN Orlen, VW Motor Polska, KGHM, Elda Elektronic, Grupie Kapitałowej Impel. Coach trenerów kadry narodowej w grach zespołowych w projekcie realizowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu. Wykładowca studiów podyplomowych dla menedżerów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, dla kadry oficerskiej Komendy Wojewódzkiej Policji, menedżerów personalnych na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie i studiów podyplomowych z psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych zarządzania organizacją i psychologii zarządzania.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
Dr Joanna Mesjasz - doradca i trener realizujący projekty dla przedsiębiorstw, a także adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie m. in. Dyrektora Personalnego GK Impel, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju w TAN S.A, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektor Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Trener kadr menedżerskiej w banku PKO SA, PKN Orlen, VW Motor Polska, KGHM, Elda Elektronic, Grupie Kapitałowej Impel. Coach trenerów kadry narodowej w grach zespołowych w projekcie realizowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu. Wykładowca studiów podyplomowych dla menedżerów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, dla kadry oficerskiej Komendy Wojewódzkiej Policji, menedżerów personalnych na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie i studiów podyplomowych z psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych zarządzania organizacją i psychologii zarządzania.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 1490 zł + 23% VAT, - dwóch i więcej osób 1390 zł/os +23% VAT.
1 490
zł
Cena zawiera:
- uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56