Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie rozumiał znaczenie zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  • Opisać Inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  • Wybrać metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne.
  • Określić kryteria wyboru projektów strategicznych.
  • Zarządzać portfelem projektów.
  • Ocenić stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.
  • Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektami strategicznymi.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski, nie mający na rynku polskim odpowiednika.
  • Wskazujemy różnice w zarządzaniu pojedynczym projektem a portfelem projektów strategicznych.
  • Prezentujemy konkretne formatki, narzędzia i techniki pomocne w realizacji programu projektów strategicznych oraz w analizie inicjatyw strategicznych i wyborze projektów skutecznie wspierających realizację strategii.
  • Nie boimy się mówić o miernikach (KPI) ryzyku i budżetach.
  • Praktyczne, warsztatowe zajęcia – praca w zespołach.
  • Ćwiczony jest logiczny proces zarządzania portfelem projektów strategicznych:
    – analiza projektów,
    – definiowanie projektów,
    – tworzenie portfela projektów strategicznych,
    – analiza efektywności realizacji projektów,
    – wprowadzanie zmian do realizowanego portfela projektów strategicznych.
Kto powinien wziąć udział?

Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, marketing, finanse, produkcja, logistyka itd.) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9:00-17:00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny?
  3. Jaka jest rola projektów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
  4. Jak szukać pomysłów na projekty strategiczne?
    4.1. Proces wyboru projektów strategicznych.
    4.2. Mapa Strategii.
    4.3. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane.
  5. Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
    5.1. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
    5.2. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Case Study
  6. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    6.1. Proces budowy i zarządzania Programem Projektów Strategicznych.
    6.2. Kluczowe elementy wpływające na skuteczność realizacji Programu Projektów Strategicznych.
    6.3. Zależności między projektami i tworzenie harmonogramu realizacji Programu Projektów Strategicznych. – Case Study
  7. Jak definiować Projekty Strategiczne?
    7.1. Ustalanie założeń i opracowanie Karty Projektu (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Case Study
  8. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9:00-17:00)

  1. Jakie są metody realizacji projektów?
    1.1. Tradycyjna.
    1.2. Adaptacyjna (Agile).
    1.3. Ekstremalna.
    1.4. Zastosowanie AGILE w zarządzaniu projektem i zarządzaniu portfelem projektów.
  2. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
    2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych. – Case Study
  3. Jak zarządzać Projektami Strategicznymi, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
    3.1. Metodyka AgileM®. Cykl Życia Projektu i kluczowe elementy metodyki.
    3.2. Narzędzie harmonogramowania projektu – Metodyka Ścieżki Krytycznej. – Zadanie zespołowe
  4. Jak przygotować firmę do realizacji Programu Projektów Strategicznych? Organizacja struktury zarządzania projektami.
    4.1. System Zarządzania Projektami Strategicznymi.
    4.2. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
    4.3. Struktura Zarządzania Portfelem Projektów. Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
    4.4. Dojrzałość zarządzania projektami firmy. – Zadanie indywidualne
  5. „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
  6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Mariusz Kardaś

Trener i konsultant we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska ds. zarządzania projektami z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autor programów szkoleniowo-doradczych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami – połączenie filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM) oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach.

Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.

Współpracował z ponad 120-ma przedsiębiorstwami w Polsce. Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakresu zarządzania projektami dla firm reprezentujących wiele branż (paliwowa, energetyczna, telekomunikacyjna, farmaceutyczna, spożywcza, produkcyjna, logistyczna, budowlana, stoczniowa, bankowa, ubezpieczeniowa), m.in.: Atlas, Cadbury, Can-Pack Food And Industrial Packaging, EBS INK-JET Systems Poland, Energa, Erbud, Glaxo SmithKline, Grupa Roche, Intel Technology Poland, Invest Bank, Kross, Lotos Oil, Mercedes-Benz Bank, Mondi Świecie, Nordea Bank, Paged SA, PEC Katowice, Pfleiderer, PKN Orlen, Polfa Warszawa, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa – Era, Remontowa Shipbuilding, Scandinavian Tobacco, Skanska, Smart Automation, Węglokoks oraz wielu innych. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (centrala Grupy Roche, Bazylea), Rosji, Rumunii, Niemczech.

Z jego doświadczeń skorzystało ponad 500 managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu. Od 2003 roku jest Kierownikiem Merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach).

Zakończył podyplomowe studia menedżerskie w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu. Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow). Członek PMI (Project Management Institute) oraz SIM (Stowarzyszenie Interim Menedżerów).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem” oraz „Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami. Jak skutecznie wdrożyć strategię firmy?”

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

Plac Artura Zawiszy 1

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 750
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapisy do 5 sierpnia
3 562
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!