Szkolenie

Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie rozumiał znaczenie zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

Opisać Inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
Wybrać metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne.
Określić kryteria wyboru projektów strategicznych.
Zarządzać portfelem projektów.
Ocenić stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektami strategicznymi.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski, nie mający na rynku polskim odpowiednika.
  • Wskazujemy różnice w zarządzaniu pojedynczym projektem a portfelem projektów strategicznych.
  • Prezentujemy konkretne formatki, narzędzia i techniki pomocne w realizacji programu projektów strategicznych oraz w analizie inicjatyw strategicznych i wyborze projektów skutecznie wspierających realizację strategii.
  • Nie boimy się mówić o miernikach (KPI) ryzyku i budżetach.
  • Praktyczne, warsztatowe zajęcia – praca w zespołach.
  • Ćwiczony jest logiczny proces zarządzania portfelem projektów strategicznych:
    – analiza projektów,
    – definiowanie projektów,
    – tworzenie portfela projektów strategicznych,
    – analiza efektywności realizacji projektów,
    – wprowadzanie zmian do realizowanego portfela projektów strategicznych.
Kto powinien wziąć udział?

Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, marketing, finanse, produkcja, logistyka itd. ) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9:00-17:00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Strategia „ONE PAGE” a projekty strategiczne. –
    Case study
  3. Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny? Co je różni od zadań operacyjnych?
  4. Rola projektów/programów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
  5. Jak przygotować organizację do agilowego wdrożenia Strategicznych Projektów? Organizacja struktury zarządzania projektami.
    5.1. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
    5.2. Kto jest zaangażowany w projekt? Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
  6. Jakie są etapy zarządcze projektów strategicznych? Jaką metodą realizować dany projekt strategiczny? Cykl Życia Projektu AgileM® (Project Life Cycle).
  7. Definiowanie Projektów Strategicznych.
    7.1. Mapy celów strategicznych i KPI strategiczne jako źródła poszukiwań Inicjatyw Strategicznych. – Warsztat
    7.2. Ustalanie założeń i opracowanie Kart Projektów (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Ćwiczenie
  8. Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
    8.1. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane efekty.
    8.2. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
    8.3. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Warsztat
  9. Podsumowanie dnia.

Drugi dzień (9:00-17:00)

  1. Jak planować Projekty Strategiczne, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
    1.1. Jak podejść do planowania i realizacji? – zasada 5/90/5.
    1.2. Jak podzielić i pogrupować zadania do wykonania w ramach projektu? Narzędzie definiowania zakresu prac projektowych – WBS.
    1.3. Jak ustalać konieczne zależności między zadaniami projektowymi? Schemat sieciowy projektu – Metoda Ścieżki Krytycznej. – Ćwiczenie
    1.4. Jak analizować ryzyka związane z projektem i przygotować plan przeciwdziałania zagrożeniom? – Ćwiczenie
  2. Jak nadzorować realizację Projektów Strategicznych?
    2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
    2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych.
  3. Jak zarządzać agilowo Programem Projektów Strategicznych?
    3.1. Co to jest Program Projektów Strategicznych (PPS)?
    3.2. Budowa Map Projektów Strategicznych. – Ćwiczenie
    3.3. Analiza Programu Projektów Strategicznych. – Ćwiczenie
    3.4. Przeglądy realizacji Programu Projektów Strategicznych.
  4. „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
  5. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, w godzinach 9.00 - 17.00

Prelegenci

Cytat

Mariusz Kardaś

Trener i konsultant we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska ds. zarządzania projektami z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autor programów szkoleniowo-doradczych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami – połączenie filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM) oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach.

Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.

Współpracował z ponad 120-ma przedsiębiorstwami w Polsce. Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakresu zarządzania projektami dla firm reprezentujących wiele branż (paliwowa, energetyczna, telekomunikacyjna, farmaceutyczna, spożywcza, produkcyjna, logistyczna, budowlana, stoczniowa, bankowa, ubezpieczeniowa), m.in.: Atlas, Cadbury, Can-Pack Food And Industrial Packaging, EBS INK-JET Systems Poland, Energa, Erbud, Glaxo SmithKline, Grupa Roche, Intel Technology Poland, Invest Bank, Kross, Lotos Oil, Mercedes-Benz Bank, Mondi Świecie, Nordea Bank, Paged SA, PEC Katowice, Pfleiderer, PKN Orlen, Polfa Warszawa, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa – Era, Remontowa Shipbuilding, Scandinavian Tobacco, Skanska, Smart Automation, Węglokoks oraz wielu innych. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (centrala Grupy Roche, Bazylea), Rosji, Rumunii, Niemczech.

Z jego doświadczeń skorzystało ponad 500 managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu. Od 2003 roku jest Kierownikiem Merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach).

Zakończył podyplomowe studia menedżerskie w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu. Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow). Członek PMI (Project Management Institute) oraz SIM (Stowarzyszenie Interim Menedżerów).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem” oraz „Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami. Jak skutecznie wdrożyć strategię firmy?”

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 marca 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
3250 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!