Szkolenie: Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-produktem-wprowadzanie-nowych-produktow-na-rynek-50668

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek


    ID szkolenia: 50668
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Marketing, reklama, PR
  • Adres szkolenia:

    Atrium Centrum
    al. Jana Pawła II 27
    00-867 Warszawa`
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 23-24.04.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 - 17:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów
Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek
Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.)
Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem
Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia

Szkolenie skierowane jest do:

Product managerów i brand managerów
Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży
Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży
Specjalistów ds. komunikacji marketingowej
Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii
Specjalistów produkcji, finansów, logistyki

Program szkolenia:

Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami

1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:

Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku
Case-studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT

Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski
Innowacyjna 4-5 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny
i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek

3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne
podsumowanie + narzędzia

Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy
Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku

Dzień 2 – Zarządzanie portefelem produktów i plan rozwoju produktów

1. Profil kompetencji product managerów

Role w zespole zarządzania produktami
Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań
Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności

2. Ocena portfela produktowego w praktyce

Kategoryzacja portfela produktów
Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym
Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych

3. Plan rozwoju produktów

Audyt zarządzania produktami
Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku
Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
Pozycjonowanie produktu na rynku
Wdrażanie i kontrola strategii produktowej
Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy

4. Wdrażanie strategii produktowej i jej powiązanie z innymi elementami
marketing-mix

Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
i na świecie
Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.

Informacje o prelegentach:

Michał Dziekoński

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1590 - + 23%VAT

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i obiad oraz certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Możliwość zgłoszenia na szkolenie przez formularz dostępny na stronie www.szkoleniaatrium.pl

Wydarzenie: Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek