Szkolenie

Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek

O szkoleniu

Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów
Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek
Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.)
Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem
Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia
Kto powinien wziąć udział?

Product managerów i brand managerów
Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży
Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży
Specjalistów ds. komunikacji marketingowej
Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii
Specjalistów produkcji, finansów, logistyki

Program szkolenia

Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami

1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:

Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku
Case-studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT

Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski
Innowacyjna 4-5 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny
i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek

3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne
podsumowanie + narzędzia

Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy
Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku

Dzień 2 – Zarządzanie portefelem produktów i plan rozwoju produktów

1. Profil kompetencji product managerów

Role w zespole zarządzania produktami
Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań
Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności

2. Ocena portfela produktowego w praktyce

Kategoryzacja portfela produktów
Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym
Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych

3. Plan rozwoju produktów

Audyt zarządzania produktami
Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku
Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
Pozycjonowanie produktu na rynku
Wdrażanie i kontrola strategii produktowej
Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy

4. Wdrażanie strategii produktowej i jej powiązanie z innymi elementami
marketing-mix

Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
i na świecie
Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.

Czas trwania

10:00 - 17:00

Prelegenci

Cytat

Michał Dziekoński

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 kwietnia 2018
Atrium Centrum

00-867 Warszawa

al. Jana Pawła II 27

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
+ 23%VAT
1590 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i obiad oraz certyfikat
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego w portalu Eventis.pl


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!