Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-projektami-w-praktyce-planowanie-kontrolowanie-zarzadzanie-czasem-zmiana-oraz-komunikacja-przy-wykorzystaniu-praktycznych-i-sprawdzonych-narzedzi-74013-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.

Cel szkolenia

Opis szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów tematycznych jak: planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją w projektach przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. Trener będzie koncentrował swoją uwagę na zintegrowanym podejściu do opracowania harmonogramu i monitorowania różnych aspektów realizacji projektów w oparciu o studia przypadków. 
W ramach programu omówione zostaną główne ograniczenia, których nieuwzględnienie podczas realizacji własnych przedsięwzięć może skutkować brakiem realizacji celów i osiągnięcia oczekiwanych korzyści.


Cel:
• Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami.
• Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać realizując projekty.
• Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki zarządzania. Główne korzyści wynikające z udziału w szkoleniu to m.in.:

• Nabycie umiejętności przygotowywania projektów.
• Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem ryzykiem.
• Dostrzeganie punktów krytycznych w projektach.
• Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.

Program szkolenia:

DZIEŃ I
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.
• Podstawowe założenia zarządzania projektami.
• Definiowanie głównych pojęć: projekt, program, portfel.
• Analiza środowiska i udziałowców – interesariusze projektu i ich wymagania.
• Miary efektywności w zarządzaniu projektami – czyli jakie elementy wpływają na końcową ocenę realizacji projektu.
• Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu - studium przypadku.
• Wiodące metodyki zarządzania projektami - praktyczne aspekty dla kierowników i członków zespołów projektowych.
3. INICJOWANIE PROJEKTU.
• Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
• Opracowanie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i POTI.
• Formuła realizacyjna projektu i deklaracja zakresu.
• Uzasadnienie biznesowe projektu.
• Określanie wymagań realizacyjnych.
• Opracowanie Dokumentacji Inicjującej Projekt.
4. PRZEGLĄD WIEDZY Z ZAKRESU PLANOWANIA PROJEKTU.
• Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania.
• Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu realizacji projektu.
• Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć.
o Omówienie struktury podziału pracy (WBS).
o Definiowanie produktów projektu.
o Techniki szacowania zasobów działań.
o Analiza sieciowa harmonogramu.
o Bilansowanie zasobów.
o Stosowanie zwłoki i wyprzedzenia.
o Techniki kompresji harmonogramu.
• Narzędzia i aplikacje wspomagające harmonogramowanie.
5. TECHNIKI I METODY OPRACOWYWANIA HARMONOGRAMÓW.
• Diagramy sieciowe i wyznaczanie ścieżki krytycznej.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.

DZIEŃ II
6. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
• Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
• Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
• Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
• Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu:
o Kamienie milowe.
o Analiza trendu kamieni milowych.
o Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe.
• Ratowanie zagrożonych projektów w praktyce.
7. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W PROJEKTACH.
• Etapy procesu zarządzania zmianą w projektach.
• Aktywne zarządzanie interesariuszami – praktyczne zagadnienia związane z analizą wymagań.
• Identyfikacja wpływu zmiany na obszary w projekcie.
• Opracowanie propozycji realizacji zmiany.
• Ocena i podejmowanie decyzji.
• Wdrożenie przedmiotu zmiany.
• Ocena osiągniętych rezultatów.
8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH.
• Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.
• Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?
o Sposoby określania prawdopodobieństwa – ćwiczenia.
o Błędy szacowania.
• Źródła ryzyka dla poszczególnych szczebli zarządzania organizacją.
• Zadania menedżerów związane z zarządzaniem ryzykiem.
• Proces zarządzania ryzykiem:
o Identyfikowanie kontekstu.
o Identyfikacja ryzyk.
o Ocena zagrożeń i szans.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Wdrożenia wybranej reakcji.
o Komunikacja w projekcie w kontekście zarządzania ryzykiem.
• Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyk.
9. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
• Czym jest komunikacja w projektach?
• Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
• Komunikowanie się lidera z zespołem.
• Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
10. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
• Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
• Struktura Organizacyjna Projektu – budowanie zespołu projektowego.
• Macierz obowiązków.
• Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
• Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
11. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
• Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
• Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
• Pozytywne podejście do współpracy.
• Konstruktywne reakcje i postawy.
12. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
• Raportowanie i rozliczanie projektu.
• Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
• Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
• Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
• Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów głównym interesariuszom projektu.
13. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje o prelegentach:

Doradca, trener i praktyk w zakresie wdrażania innowacji zarówno produktowych (modelowanie biznesowe, komercjalizacja wiedzy i technologii, tworzenie i realizacja projektów B+R dla firm i uczelni wyższych) jak i organizacyjnych (podnoszenie kompetencji pracowniczych, badanie potrzeb szkoleniowych, ocena i motywowanie pracowników, komunikacja w organizacji, CSR). Magister socjologii, ukończone studia MBA na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie kompleksowej realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE. Prowadzi projekty od powstania pomysłu, przez pozyskanie zewnętrznego finansowania, wdrożenie, rozliczenie, audyt i ewaluację. Jako Project Manager i doradca ds. rozwoju pracowała w wielu firmach w Polsce, również jako członek zarządu w spółkach akcyjnych. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami innowacyjnymi o złożonej strukturze i rozproszonym, interdyscyplinarnym zespole. W pracy korzysta z narzędzi myślowych Teorii Ograniczeń oraz metodyki PCM. W ramach nowej perspektywy finansowej 2014-2020 (m.in.: RPO, POPC, POIR, POIŚ, POWER) pomogła swoim Klientom pozyskać ponad 50 mln zł ze środków UE. Od 7 lat szkoli członków i liderów zespołów projektowych odpowiedzialnych za pozyskiwanie i realizację projektów współfinansowanych ze środków UE.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1390 zł netto

Cena zawiera:

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi.