Szkolenie

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM - LOGISTYKA I ŁAŃCUCHY DOSTAW

O szkoleniu

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami zarządzania przedsiębiorstwem w tym: planowania działań, wykorzystania zasobów, przepływu materiałów i ładunków oraz controllingu i analiz finansowych.

Cele szczegółowe - korzyści nabyte po szkoleniu pod kątem:

Wiedzy: Uzyskanie wiedzy w zakresie reguł uelastyczniania łańcucha dostaw oraz zasad pomiaru elastyczności, możliwości najnowszych technologii logistycznych wykorzystywanych do skracania LT (czasu realizacji operacji logistycznych), jak np. RFID. Poszerzenie wiedzy w zakresie zasad ustalania stanów magazynowych np. minimalne zapasy, zapas bezpieczeństwa, VMI (Vendor Managed Inventory). Poznanie zasad użycia Lean i TOC dla rozwoju łańcucha dostaw oraz zasad zarządzania łańcuchem dostaw na zasadach Pull oraz zasad użycia metody SCOR (Supply Chain Operations Reference Model), jak i analizy procesów logistycznych ABCD Oliver Wight

Umiejętności: Nabycie umiejętności prowadzenia analizy procesowej i identyfikacja siedmiu źródeł strat w łańcuchu dostaw - strat stojących na drodze do Pull (przykłady)

Postaw społecznych: Uczestnicy szkolenia w sposób pewny i kompetentny będą wykorzystywać nabytą wiedzę i umiejętności w planowaniu zadań i sprawnym kierowaniu działaniami logistycznymi, co usprawni zarządzanie przedsiębiorstwem. Dzięki opanowaniu podstaw prowadzenia rachunku kosztów działan ( metoda ABC ), przyczynią się do optymalizacji kosztów.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie jest kierowane do:
- kadry zarządzającej wyższego i średniego szczebla w pionie w pionie operacyjnym,
- pecjalistów, planistów i analityków łańcuchów i sieci dostaw,
- kierowników, specjalistów i planistów poszczególnych obszarów operacyjnych przedsiębiorstwa:

zakupy i zaopatrzenie,
gospodarka materiałowa i zapasy,
planowanie produkcji i przepływów materiałów,
magazyn i gospodarka magazynowa,
transport i spedycja,
sprzedaż i dystrybucja,
controlling operacyjny, controlling logistyki, optymalizacja i efektywność procesów.

Program szkolenia

1. Zintegrowane zarządzanie przedsiębiorstwem - logistyka i łańcuchy dostaw.

- zakres zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw,
- systemowe powiązanie procesów logistycznych w łańcuchu dostaw,
- integracja przepływów produktowych, informacyjnych i finansowych
- zarządzanie procesowe i koordynacja logistyczna współpracy w łańcuchu dostaw,
- model łańcucha dostaw; struktury planowania, sterowania kontroli; model referencyjny procesów łańcucha dostaw SCOR – Supply Chain Operations Reference-model,
- konfiguracje łańcuchów dostaw, przepływu materiałów i produktów - MTS, ATO, MTO, ETO. Koncepcje Lean i Agile w zarządzaniu łańcuchem dostaw
- systemy informatyczne klasy ERP, SCM i APS/APO zarządzania łańcuchem dostaw, portale internetowe, katalogi elektroniczne, elektroniczna wymiana danych – EDI w łańcuchu dostaw,
- wpływ zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw na osiąganie przewagi konkurencyjnej i wartość dla klienta,
- identyfikacja ładunków i partnerów, systemy automatycznej identyfikacji, etykiety logistyczne, traceability w łańcuchu dostaw,
- outsourcing I operator logistyczny w łańcuchu dostaw - third i fourth party logistics

2. Zintegrowane zarządzanie logistyką przedsiębiorstwa - Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem

a) Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem.

- proces zaopatrzenia przedsiębiorstwa,
- sposoby zaopatrzenia (single i sole sourcing, multiple sourcing)
- struktura organizacyjna, zakres obowiązków i odpowiedzialności, uwarunkowania zarządzania zaopatrzeniem
- indeks materiałowy i kartoteka materiałowa
- gospodarka materiałowa i cykl zaopatrzenia przedsiębiorstwa
- proces ofertowania, analiza danych dostawcy i metody oceny, kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców
- analiza ABC i XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem materiałowym
- planowanie potrzeb materiałowych (MRP),
- prognozowanie potrzeb materiałowych,
- negocjacje zakupowe, procedury kwalifikacji i okresowej oceny dostawców
- kontrakt zaopatrzeniowy

b) Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie.

- analiza potrzeb/zużycia. Histogram zużycia i analiza parametrów potrzeb gospodarczych – średnia, odchylenie standardowe, poziom obsługi, czas realizacji zamówienia, trend i sezonowość zużycia.
- metody i systemy zamawiania. Zapas rotujący i bezpieczeństwa
- ekonomiczna wielkość i częstość zamawiania.
- wielkość zamówienia dla stabilnych i zmiennych potrzeb rynku.
- analiza kosztów uzupełnienia i utrzymania zapasów.
- pomiar wyników zarządzania zapasami

c) Zarządzanie magazynem i gospodarka magazynową

- podatność magazynowa ładunku, infrastruktura magazynowa i plany jej rozmieszczenia
- organizacja magazynu i charakterystyka stref magazynowych.
- organizacja pracy w magazynie i charakterystyka procesów i operacji magazynowych w strefach: przyjęcia i składowania, kompletacji i wydania z magazynu
- system informacyjny magazynu. Dokumenty i ewidencja obrotu magazynowego. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie magazynem klasy WMS
- elementy projektowania magazynu,
- koszty w gospodarce magazynowej. Analiza wskaźnikowa operacyjna i ekonomiczna systemu magazynowego

d) Zarządzanie produkcją i przepływem materiałów

- otoczenie zarządzania przepływem materiałów w przedsiębiorstwie na poziomie strategicznym, taktycznym i operatywnym.
- plan sprzedaży i produkcji (Plan S&OP). Relacje planowania produkcji z planowaniem zasobów i potencjału przedsiębiorstwa
- główny harmonogram produkcji (MPS). Metody opracowania harmonogramu produkcji. Powiązania informacyjne z zrządzaniem popytem w przedsiębiorstwie i planowaniem dystrybucji. Plan spływu wyrobów gotowych. Planowanie partii produkcyjnej.
- marszruta produkcyjna i struktura wyrobu – rachunek materiałowy (BOM).
- sterowanie przepływem produkcji. Normatywy produkcyjne. Zasady priorytetów w sterowaniu produkcją. Dokumenty produkcyjne.
- zarządzanie potencjałem produkcyjnym, planowanie obciążenia maszyn i urządzeń,
- bilansowanie zadań i obciążenia zasobów,

e) Zarządzanie dystrybucją i transportem

- planowanie kanałów dystrybucji na rynek, racjonalizacja metod dystrybucji i poziomu obsługi klienta
- analiza potrzeb pokrycia dostaw, planowanie lokalizacji zapasów w dystrybucji
- koordynacja współpracy ze sprzedażą i produkcją
- planowanie potrzeb i zasobów dystrybucji (DRP I, DRP II),
- analiza potrzeb przewozowych, planowanie dostaw,
- planowanie floty transportowej, outsourcing w transporcie
- metody planowania tras, ładunku i środka transportu
- harmonogramowanie w transporcie, planowanie wykorzystania,
- analiza kosztów i wyników dystrybucji, analiza wskaźnikowa, raportowanie

3. Analiza wyników zarządzania logistyką w łańcuchu dostaw

- analiza wyników operacyjnych przedsiębiorstwa – wydajność planowana i rzeczywista, sprawność, poziom wykorzystania zasobów logistycznych,
- analiza niezawodności działania łańcucha dostaw i jej ocena parametryczna,
- controlling operacyjny i system mierników logistycznych - ocena wskaźnikowa podsystemów przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
- analiza kosztów logistyki przedsiębiorstwa
- logistyka i łańcuch dostaw - centrum kosztów czy centrum zysków
- wpływ logistyki i procesów łańcucha dostaw na wynik finansowy przedsiębiorstwa.

W zarządzaniu procesami operacyjnymi zakupów i zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji i sprzedaży w pełnym łańcuchu dostaw, należy powiązać wiele obszarów zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie planowania działań, wykorzystania zasobów, przepływu materiałów i ładunków oraz controllingu i analiz finansowych. Zarządzanie operacjami przedsiębiorstwa obejmuje uporządkowane decyzje zaopatrzenia, wytworzenia produktów i ich dystrybucji na docelowy rynek podporządkowane celom obsługi klienta oraz wielkości/wartości sprzedaży i zysku.
Prezentowany w trakcie szkolenia warsztat narzędziowy zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem - logistyką i łańcuchem dostaw w poszczególnych obszarach planowania przepływu materiałów i produktów: zakupów i zaopatrzenia, zapasów, magazynowania, produkcji, transportu i spedycji, dystrybucji i obsługi sprzedaży – obejmuje metody planowania i organizacji pracy, procedury i zasady podejmowania decyzji, zależności obliczeniowe, narzędzia i systemy informatyczne. Omawiane są przypadki wielu obszarów działań logistycznych różnych sektorów gospodarki, rozwiązania organizacyjne, przedstawiane są przykłady obliczeń oraz wiele ćwiczeń rachunkowych.
Szerokie spektrum wymagań wiedzy i kwalifikacji sprawia, że zapotrzebowanie na wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów ds. procesów logistycznych i łańcuchów dostaw, potęguje się wraz ze wzrostem postrzegania roli i znaczenia procesów w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw produktu. Poszukiwani są fachowcy, którzy potrafią skoordynować procesy biznesowe i operacyjne przedsiębiorstwa w celu efektywnej, sprawnej, skutecznej i elastycznej reakcji na potrzeby klienta, konkurencyjności produktu i realizacji celów przedsiębiorstw.

Prelegenci

Cytat
Trener Robert Głos - Jest wieloletnim praktykiem Lean Manufacturing, Kaizen, zarządzania projektami, logistyką, zmianą i przedsiębiorstwem oraz prowadzi szkolenia z tych dziedzin. Przez wiele lat był związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielnym specjalistą w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektorem generalnym i dyrektorem zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka). Zajmował się w nich zarządzaniem przedsiębiorstwem, wdrażaniem systemów zarządzania procesami produkcyjnymi, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wdrażaniem nowych technologii produkcji, wdrażaniem systemów jakościowych.

Gdzie i kiedy

Zakopane 11 - 13 grudnia 2020
Hotel Wersal

34-500 Zakopane

Kazimierza Przerwy-Tetmajera 14 a

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 29 - 31 maja 2020
Hotel Wersal

34-500 Zakopane

Kazimierza Przerwy-Tetmajera 14 a

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 12 - 15 grudnia 2019
Antałówka

34-500 Zakopane

Wierchowa 2

woj. małopolskie

Weź udział

Cena 1
netto
1800 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe pełne wyżywienie, serwis kawowy zakwaterowanie w pok. 2 osobowym (możliwość rezerwacji pokoju 1 osobowego za dopłatą, ilość miejsc ograniczona), przyjazd w dzień poprzedzający szkolenie na kolację wieczór integracyjny imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia ankieta oceniająca szkolenie test sprawdzający wiedzę (pre i post test)
Weź udział

Organizator

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin
Aleja Warszawska 102
woj. lubelskie
ORYLION to działająca grupa doradcza, w ramach tej grupy doskonaleniem biznesu zajmuje się Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION. Instytucją szkoleniowa, działa od 2004 roku. Aktywnie zajmujemy się doskonaleniem zawodowym dla biznesu. ORYLION Ewo...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin Aleja Warszawska 102
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!