Szkolenie

Zarządzanie reklamacjami w procesach produkcyjnych

O szkoleniu

Termin szkolenia
14-15 października 2019r. - Wrocław - Hotel IBIS Styles***
21-22 listopada 2019r. - Warszawa - Airport Hotel Okęcie ****

Opis szkolenia i cel
Szkolenie ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy na temat zagadnień i pojęć z obszaru zarządzania reklamacjami. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności wnikliwej analizy reklamacji klientów wewnętrznych i zewnętrznych zapoznając się z zasadami ciągłego rozwoju w oparciu o analizę reklamacji: PDCA i raport 8D oraz skutecznymi metodami. Zostaną także przedstawione najważniejsze narzędzia takie jak: Poka-Yoke, Smart, Burza mózgów werbalna i niewerbalna, 5WHY, diagram Ishikawy, ABCD Suzuki oraz Diagram Pareto-Lorenza.

Korzyści dla uczestników
• wykorzystanie umiejętności analizy reklamacji klientów zewnętrznych i wewnętrznych,
• poznanie skutecznych zasad postępowania z reklamacjami w procesach,
• podniesienie skuteczności pracowników w działaniach poreklamacyjnych.
Kto powinien wziąć udział?
szefów projektów, pełnomocników ds systemów zarządzania, osób odpowiedzialnych za jakość, specjalistów ds. jakości, osób odpowiedzialnych za współpracę z Klientami w zakresie obsługi reklamacji,
audytorów wewnętrznych, uczestników audytów II strony.

Program szkolenia

1.Wstęp, definicje.

2.Pojęcia główne.

3.Otoczenie = procesy = klienci i ich oczekiwania = reklamacje.

4.Komunikacja: klient - właściciel procesu. Jak przekazywać uwagi, spostrzeżenia i pretensje.

5.Reklamacje od klientów wewnętrznych - jak na nie patrzeć i wykorzystywać?

6.Reklamacje zewnętrzne: możliwość do rozwoju a nie dowód błędu.

7.Zasady ciągłego rozwoju w oparciu o analizę reklamacji: PDCA i raport 8D.

8.Metody analizy reklamacji: szukanie danych i faktów o głównych przyczynach.

9.Zarys i przykłady stosowania, narzędzia „miękkie” (język korzyści, asertywność) podczas rozpatrywania reklamacji, przekonywanie pracowników do zmian i punktu widzenia z perspektywy jakości.

10.Poka-Yoke, Smart, Burza mózgów werbalna i niewerbalna, 5WHY, diagram Ishikawy, ABCD Suzuki, Diagram Pareto-Lorenza:
• wykorzystanie powyższych narzędzi do rozwiązania wymienionych przez uczestników problemów firmy,
• praca w zespołach, aby dotrzeć do przyczyn źródłowych,
• działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze,
• akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj,
• hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów,
• wypracowanie planu akcji,
• przypisanie terminów, dat zakończenia działań,
• rozliczanie z terminowości zadań.

11.Metodologia rozwiązywania problemów 8D:
• co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować,
• D0 – Przygotowanie do procesu 8D,
• D1 – Powołanie zespołu 8D,
• D2 – Opis problemu,
• D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
• D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
• D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
• D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - PDCA,
• D7 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
• D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D.

12.Warsztaty praktyczne – opracowanie raportu 8D firmy.

13.Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Prelegenci

Cytat
-

Gdzie i kiedy

Wrocław 14 - 15 października 2019
Hotel IBIS Styles***

Wrocław

Plac Konstytucji 3 Maja 3

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Katowice 9 - 10 listopada 2015
Hotel Novotel

Katowice

al. Roździeńskiego 16

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
1390 PLN
Cena zawiera:
  • Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia
Weź udział

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

-

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!