Zarządzanie reklamacjami w procesach produkcyjnych

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy na temat zagadnień i pojęć z obszaru zarządzania reklamacjami. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności wnikliwej analizy reklamacji klientów wewnętrznych i zewnętrznych zapoznając się z zasadami ciągłego rozwoju w oparciu o analizę reklamacji: PDCA i raport 8D oraz skutecznymi metodami. Zostaną także przedstawione najważniejsze narzędzia takie jak: Poka-Yoke, Smart, Burza mózgów werbalna i niewerbalna, 5WHY, diagram Ishikawy, ABCD Suzuki oraz Diagram Pareto-Lorenza.
Kto powinien wziąć udział?

Osoby zatrudnione w działach reklamacji

Program szkolenia

  1. Wstęp, definicje.
  2. Pojęcia główne.
  3. Otoczenie = procesy = klienci i ich oczekiwania = reklamacje.
  4. Komunikacja: klient - właściciel procesu. Jak przekazywać uwagi, spostrzeżenia i pretensje.
  5. Reklamacje od klientów wewnętrznych - jak na nie patrzeć i wykorzystywać?
  6. Reklamacje zewnętrzne: możliwość do rozwoju a nie dowód błędu.
  7. Zasady ciągłego rozwoju w oparciu o analizę reklamacji: PDCA i raport 8D.
  8. Metody analizy reklamacji: szukanie danych i faktów o głównych przyczynach.
  9. Zarys i przykłady stosowania, narzędzia „miękkie” (język korzyści, asertywność) podczas rozpatrywania reklamacji, przekonywanie pracowników do zmian i punktu widzenia z perspektywy jakości.
  10. Poka-Yoke, Smart, Burza mózgów werbalna i niewerbalna, 5WHY, diagram Ishikawy, ABCD Suzuki, Diagram Pareto-Lorenza:
    • wykorzystanie powyższych narzędzi do rozwiązania wymienionych przez uczestników problemów firmy,
    • praca w zespołach, aby dotrzeć do przyczyn źródłowych,
    • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze,
    • akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj,
    • hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów,
    • wypracowanie planu akcji,
    • przypisanie terminów, dat zakończenia działań,
    • rozliczanie z terminowości zadań.
  11. Metodologia rozwiązywania problemów 8D:
    • co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować,
    • D0 – Przygotowanie do procesu 8D,
    • D1 – Powołanie zespołu 8D,
    • D2 – Opis problemu,
    • D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
    • D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
    • D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
    • D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - PDCA,
    • D7 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
    • D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D.
  12. Warsztaty praktyczne – opracowanie raportu 8D firmy.
  13. Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

10:00 - 17:00 dzień 1
09:00 - 16:00 dzień 2

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Airport Okęcie***

02-210 Warszawa

Aleja Krakowska 266,

woj. mazowieckie

Hotel Novotel Marina***

80-342 Gdańsk

Jelitkowska 20

woj. pomorskie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!