O szkoleniu
Zasobem każdej organizacji są jej pracownicy: ich doświadczenie, kompetencje, wiedza. Zróżnicowanie w różnych aspektach takich, jak wiek, płeć, kultura, pochodzenie, status rodzinny czy doświadczenia życiowe, sprawia, że poszczególne osoby potrafią patrzeć na daną sytuację z różnych perspektyw.
Z tego powodu różnorodność (diversity) jest atutem, który warto sobie uświadomić. Jeśli organizacja wdroży odpowiednią kulturę i podejmie kroki w celu aktywnego i świadomego wykorzystania różnorodności i zarządzania nią, korzystnie wpłynie to na jej funkcjonowanie.
Zarządzanie różnorodnością to stworzenie takich warunków w organizacji, które pozwalają wykorzystać potencjał każdego pracownika i umożliwiają rozwój jego talentów. Organizacja opierająca politykę na zarządzaniu różnorodnością zdobywa przewagę nad konkurencją, ponieważ oprócz korzyści płynących z rozbudowanej wiedzy i umiejętności pracowników, wpływa na zwiększenie ich zaangażowania i satysfakcji z pracy. Taka organizacja daje szansę każdemu zatrudnionemu na partycypowanie w rozwoju całej firmy.
Cel szkolenia:
- poznanie korzyści i kluczowych zasad zarządzania różnorodnością w firmie,
- spojrzenie na zarządzanie różnorodnością z perspektywy oczekiwań międzynarodowych, a korzyści lokalnych,
- określenie kluczowych czynników umożliwiających pracownikom funkcjonowanie i współpracę w różnorodnym zespole,
- określenie działań związanych z budowaniem różnorodnego środowiska pracy opartego na różnorodnych kompetencjach, cechach i predyspozycjach,
- nabycie umiejętności niezbędnych do wprowadzania polityki opartej na różnorodności.
Korzyści ze szkolenia:
- wykorzystanie różnorodności pracowników dla zdobycia przewagi konkurencyjnej organizacji,
- zwiększenie zaangażowania, motywacji i satysfakcji pracowników,
- BONUS: Indywidualny plan wdrożenia zarządzania różnorodnością opracowany podczas osobistej konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- kluczowych aspektach zarządzania różnorodnością w zespole,
- dyskryminacji oraz jej podłożach i efektach,
- zachowaniach związanych z poczuciem dyskryminacji i wykluczenia,
- etapach wdrażania kultury organizacji opartej na zarządzaniu różnorodnością,
- czynnikach umożliwiających pracownikom funkcjonowanie i współpracę w różnorodnym zespole,
- błędnej interpretacji i wdrażaniu zarządzania różnorodnością – na bazie praktycznych przykładów,
- korzyściach z promowania zarządzanie różnorodnością dla organizacji
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- identyfikacji kluczowych aspektów związanych z dyskryminacją,
- wprowadzenia i promowania zarządzania różnorodnością,
- budowania procesów opartych na różnorodności, od rekrutacji po onboarding i zarządzanie talentami,
- przygotowania pracowników do współpracy w środowisku różnorodnym, poprzez pokazanie im korzyści z zarządzania różnorodnością,
- przygotowania planu wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na zarządzaniu różnorodnością.
Adresaci szkolenia:
- specjaliści i menedżerowie wdrażający w organizacjach politykę zarządzania różnorodnością,
- menedżerowie zarządzający zróżnicowanym zespołem,
- osoby pracujące w środowisku wielokulturowym, wielopokoleniowym, wieloosobowościowym.
Program szkolenia
Blok 1: Zarządzanie różnorodnością – trend czy normalność
- Czym jest zarządzanie różnorodnością?
- Czy różnorodność to różna płeć, wiek…. czy może kompetencje, predyspozycje i różne cechy osobowości?
- Różnorodność – międzynarodowe, a polskie realia
- Kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników
Blok 2: Wdrażanie i utrzymanie kultury opartej na zarządzaniu różnorodnością
- Czym jest „inclusive leadership”?
- Korzyści z zarządzania różnorodnością – dla zespołu, dla pracownika, dla menadżera
- Kluczowe wartości kultury opartej o zarządzanie różnorodnością
- Polityka równego traktowania
- Rekrutacja, onboarding i programy rozwoju wrażliwe na różnorodność
- Jak przygotować pracowników do kultury różnorodności spójnej z wymogami organizacji i pokazującymi lokalne korzyści
Blok 3: Dyskryminacja i mobbing
- Dyskryminacja i mobbing – charakterystyka i rodzaje
- Zmiany prawne w Polsce
- Działania przeciwdziałające dyskryminacji i mobbingowi
Blok 4: Czy zarządzanie różnorodnością jest faktycznie tak ważne – praktyczny warsztat
- Stereotypy, przekonania, nieuświadomione zachowania i uprzedzenia
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie i zdefiniowanie przekonań i zachowań dyskryminacyjnych
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
- Uświadomienie różnic w komunikacji, w tym kulturowych, wpływających na nieporozumienia w komunikacji
Czas trwania
10:00-16:00
Prelegenci
Menedżer HR z 15-letnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielopokoleniowych, wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, pokoleń, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowała i cały czas obserwuje, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń na rynku polskim i zagranicznym z zakresu komunikacji pokazało jej, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często nawet obrazić i pokłócić się, z błahego powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania i mówienia, werbalnego i niewerbalnego. Jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, jednak aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- godzinna indywidualna konsultacja z trenerem po szkoleniu
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607