O szkoleniu
Otwarte szkolenia HR przygotowujące specjalistów działu kadr do opracowywania i wdrażania programów rozwojowych w firmie to najbardziej przydatne kursy w aktualnych realiach biznesowych. Szkolenie HR „Zarządzanie rozwojem pracowników” to obowiązkowa pozycja w harmonogramie szkoleń pracowników zarządzających zasobami ludzkimi w organizacji, którzy stale muszą aktualizować swoją wiedzę, by podejmować najlepsze dla organizacji i jej członków decyzje dotyczące procesu szkolenia kadr. Inwestowanie w rozwój potencjału kadrowego jest bowiem obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania konkurencyjności firmy i podnoszenia wydajności jej pracowników.
- Pracownicy działów personalnych.
- Osoby odpowiedzialne za pomiar efektywności szkoleń.
- Osoby zajmujące się polityką szkoleniową w firmie.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji. Jak przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych, planować i budżetować szkolenia, przeprowadzić ewaluację i realizować projekty szkoleniowe?
Szkolenia to kosztowna inwestycja, ale opłacalna. Rozwój zespołu to rozwój całej firmy i szansa na zwiększenie efektywności biznesowej. By jednak przyniosły one spodziewane, wymierne efekty, należy dokładnie poznać potrzeby szkoleniowe danej firmy – by nie inwestować czasu oraz pieniędzy w warsztaty nieużyteczne dla danego przedsiębiorstwa.
09:00 – 09:30 Rozpoczęcie, omówienie celów. szkolenia zarządzania szkoleniami oraz potrzeb uczestników.
09:30 – 10:30 Moduł I – Zarządzanie szkoleniami w organizacji. Analiza potrzeb szkoleniowych
- Rola projektów rozwojowych dla pracowników.
- Istota, cele i rodzaje szkoleń, coachingu i mentoringu.
- Model uczenia się ludzi dorosłych.
- Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
- Cykl Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
- Analiza potrzeb szkoleniowych – co to jest luka edukacyjna, jakie są źródła i kryteria potrzeb i gdzie ich szukać (wewnątrz organizacji oraz w jej otoczeniu).
- Przegląd celów edukacyjnych, końcowe efekty możliwe do osiągnięcia dzięki szkoleniom.
- Test dla firmy do analizy potrzeb szkoleniowych.
- Formalne i nieformalne metody badania potrzeb szkoleniowych (metoda kwestionariuszowa, metoda samooceny, metoda ankietowa, arkusz priorytetów, metoda uzgodnionych oczekiwań, technika przypadku krytycznego): zalety, wady, czas, nakłady, koszty każdej z metod.
10:30 – 10:40 Przerwa
10:40 – 12:30 Moduł II – Zarządzanie szkoleniami. Planowanie i budżetowanie szkoleń.
- Wystandaryzowana kalkulacja finansowa projektów szkoleniowych.
- Projektowanie budżetu a podział środków przeznaczonych na szkolenia.
- Harmonogram podziału środków.
- Elementy planu szkoleń.
- Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
- Matryca szkoleń stanowiskowych. Powiązanie hierarchii stanowisk, standardów i systemu kształcenia – schemat standardów kwalifikacyjnych.
- Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowania poziomego i pionowego w powiązaniu z systemami szkoleniowymi oraz proporcje czasu potrzebnego na przygotowanie zawodowe pracownika do osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
- Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek edukacyjnych.
- Kategoryzacja projektów szkoleniowych – przygotowanie każdej kategorii pod kątem potrzeb firmy (obligatoryjne, permanentne, adaptacyjne, podstawowe, specjalistyczne wieloszczeblowe, rezerwy kadrowej itp.).
12:30 – 13:10 Przerwa obiadowa
13:10 – 14:40 Moduł III – Zarządzanie szkoleniami w organizacji. Ewaluacja szkolenia i zwrot z inwestycji.
- Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
- Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
- Efekty kształcenia a strategie oceny.
- Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
- Model Donalda Kirkpatricka.
- Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających.
- Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
- Model ROI.
14:40 – 14:50 Przerwa
14:50 – 15:40 Moduł IV –Zarządzanie szkoleniami w organizacji. Realizacja szkoleń w organizacji.
- Budowa modułów szkoleniowych i pakietów edukacyjnych.
- Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
- Znajomość rynku szkoleń.
- Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
- Wybór usługodawcy.
- Zagadnienia prawne – umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą – relacja win-win z dostawcami, Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
- Logistyka: planowanie organizacji szkolenia, wyposażenie kursu, dobór sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspomagająca, ewidencjonowanie szkoleń.
- Monitorowanie zajęć.
- Sugerowane działania poszkoleniowe mające na celu wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder session.
15:40 – 16:00 Podsumowanie szkolenia z zakresu zarządzania szkoleniami w organizacji.
Czas trwania
09:00 - 16:00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 795 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
Masz pytania? Napisz do nas
