Szkolenie

Zarządzanie strategiczne. Symulacja Strategic Management

O szkoleniu

Korzyści ze szkolenia

-poznasz metody i sposoby myślenia strategicznego - skutecznego wyróżnienia się na tle konkurencji i określania rezultatów działań

-weźmiesz udział w fascynującej symulacji rynkowej STRATEGIC MANAGEMENT - realizować będziesz działania na symulowanym rynku testując różne strategie i style pracy w zespole

-poznasz spojrzenie na rolę swojego działu w budowaniu sukcesu całości firmy (spojrzenie z „lotu ptaka" na sukces w biznesie)

-przećwiczysz (na przykładach z własnej firmy) konkretne narzędzia tworzenia strategii biznesowej

-przyswoisz sobie w praktyce najważniejsze metody oceny skuteczności i efektywności wdrażanych strategii

-zapoznasz się z najbardziej sprawdzonymi obecnie metodami rozwoju strategii i tworzenia strategii konkurencyjnej pod koniec drugiej dekady XXI wieku

-po warsztatach wyjdziesz pełen nowych inspiracji i chęci najszerszego wykorzystania zdobytych kompetencji w codziennej  pracy

 
Kto powinien wziąć udział?
  • menedżerów wyższego szczebla
  • dyrektorów i właścicieli firm

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie: krótka gra szkoleniowa Style of Thinking: 
    • słynne myśli i inspiracje z zakresu strategii działania,
    • rozwój intuicji zespołowej i śledzenia stylów myślenia,
    • Sprawdzimy własną intuicję menedżerską w krótkiej grze szkoleniowej. Poznamy dzięki niej własny sposób myślenia strategicznego, przy okazji poznając opinie słynnych menedżerów i przywódców o różnych elementach strategii.
  2. Tworzenie strategii - podstawowe elementy (warsztat):
    • skuteczność a efektywność biznesowa w praktyce,
    • wydajność, ROI i wartość dodana w realizowanej strategii,
    • wprowadzenie do symulacji STRATEGIC MANAGEMENT,
    • Uściślimy nasze wyobrażenia o tworzeniu strategii i jej wymiarach - by komunikować się podobnym językiem i określać wymiary strategii, rozegramy  próbną turę symulacji STRATEGIC MANAGEMENT.
  3. Symulacja rynkowa STRATEGIC MANAGEMENT - rozwój biznesu:
    • strategie w fazie rozwoju biznesu,
    • opracowanie sposobu działań, wdrażanie i ocena efektów,
    • podsumowanie wyników i realizowanych strategii,
    • W pierwszej fazie symulacji STRATEGIC MANAGEMENT rywalizujące ze sobą zespoły tworzą strategię rozwoju biznesu na starcie (start-up) rywalizując na konkurencyjnym rynku w trzech sektorach (centrach biznesu). Poznamy strategie konkurencji i przygotowujemy się do rywalizacji w fazie wzrostu.
  4. Symulacja rynkowa STRATEGIC MANAGEMENT - wzrost rynku:
    • modyfikacja i korekta strategii po pierwszym okresie,
    • opracowanie planu działań w fazie wzrostu rynku, 
    • wykorzystanie szans rynkowych do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej,
    • W drugiej fazie symulacji rynkowej STRATEGIC MANAGEMENT rywalizować będziemy w fazie wzrostu biznesu - z wykorzystaniem możliwości i szans rynkowych.
  5. Symulacja rynkowa STRATEGIC MANAGEMENT - zarządzanie zmianą:
    • nieciągłość strategiczna - jak działać w fazie kluczowych zmian na rynku (nowy rodzaj biznesu - e-commerce),
    • strategie rywalizacji o ograniczone zasoby,
    • podsumowanie wyników symulacji, wręczenie nagrody dla najlepszego zespołu.
  6. Plany rozwoju strategii w praktyce - tworzymy strategie rozwoju krok po kroku.
  7. Przegląd wyników symulacji STRATEGIC MANAGEMENT - strategie w praktyce:
    • wskaźniki i mierniki działań strategicznych zespołów w grze symulacyjnej,
    • efektywne strategie rozwoju - nawiązanie do strategii poszczególnych zespołów i analogie do strategii znanych firm,
    • diagnoza własnego stylu pracy w zespole i talentów strategicznych - jak uzupełnianie się zasobów wpływa na sukces, 
    • czynniki sukcesu strategicznego - najważniejsze wnioski,
    • Systemem nauki learning by doing nawiążemy do skuteczności i efektywności praktycznych strategii realizowanych podczas symulacji rynkowych. Dzięki takiemu sposobowi przyswoimy lepiej wiedzę i umiejętności strategiczne, rozwijane następnie przez cały drugi dzień zajęć.
  8. Audyt strategiczny - przegląd obecnej sytuacji
    • podstawy myślenia strategicznego: co?, komu? - przegląd portfela, 
    • produktów i usług, procesów i systemów,
      • audyt zasobów: w jaki sposób go efektywnie przeprowadzać
      • monitoring czynników zewnętrznych wpływających na sytuację firmy, oddziału i konkretnego działu,
      • profesjonalna analiza cross-resources/environment - jak wyznaczać cele strategiczne i ryzyka na podstawie zrealizowanych analiz.
    • Pracę nad narzędziami w Excelu - do wykorzystania w codziennej pracy - rozpoczniemy od technik audytowych, prowadzących do wyznaczenia konkretnych celów ale i analizy rynek planowanych strategii. Jeśli takie będzie życzenie Uczestników, do poszczególnych analiz wykorzystamy konkretne przypadki ich firm i rynków - dzięki czemu będziemy mieli dodatkową wartość w postaci konsultingu.
  9. Tworzenie strategii rozwoju - klucz do sukcesu firmy:
    • kaskadowanie celów - karty wyników i ich rozproszenie na Strategiczne Jednostki Biznesu, rozpoznanie mapy rynku i zasobów,
    • tworzenie przewagi konkurencyjnej - ocena pozycji na tle konkurencji, macierz Slacka (wymagania klientów a nasze możliwości),
    • działania w przestrzeni produkt-rynek (macierz Ansoffa) - wyznaczenie konkretnych opcji strategicznych do wdrażania,
    • Kontynuować będziemy pracę „na żywo" na strategiach rozwoju - od oceny pozycji konkurencyjnej po wyznaczanie konkretnych narzędzi wdrożeniowych. Działania realizować będziemy na konkretnych przykładach firm-Uczestników warsztatów oraz na bazie przykładów rynkowych firm mogących służyć jako benchmark.
  10. Wdrażanie i kontrola strategii oraz best practice - czyli jak zapewnić by strategia nie pozostała tylko na papierze:
    • dyscyplina we wdrażaniu strategii - karty wyników, zarządzanie projektami, wskaźniki KPI - kluczowe techniki,
    • mapowanie rynku i procesów, modele biznesowe - kluczowy element sukcesu przy wdrażaniu strategii,
    • best practice - inspirujące przykłady firm realizujących innowacyjne strategie: inspiracje do wykorzystania w codziennej pracy.
    • Opracujemy działania wdrożeniowe dla wybranych strategii stworzonych podczas zajęć. Inspiracją na przyszłość będą z pewnością przykłady (także filmowe) innowacyjnych strategii wykorzystywanych przez znane firmy - w Polsce i na świecie.
  11. Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

2 dni - 16 godzin szkoleniowych

Prelegenci

Cytat

Trener HIGH5 Training Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 5 - 6 listopada 2020
High5 Training Centre

00-870 Warszawa

Wronia 45

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
2290 PLN
Cena zawiera:
  • 2 dni szkolenia (16 godzin ), skrypt szkoleniowy, materiały dodatkowe, certyfikat, monitorowanie zadań wdrożeniowych, 60 dniowy e-mentoring, lunch (restauracja), serwis kawowy premium
Weź udział

Organizator

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa
ul. Wronia 45/129
woj. mazowieckie
HIGH5 Training Group świadczy usługi na najwyższym poziomie w zakresie organizacji szkoleń otwartych, zamkniętych, konsultacji i programów doradczych.Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych programów szkoleniowych z następujący dziedzin:zarządz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa ul. Wronia 45/129
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!