Szkolenie

Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych

O szkoleniu

Zakupy i zarządzanie zakupami jako nieodłączna część łańcucha dostaw stają się, w obecnej sytuacji rynkowej i gospodarczej, kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami. Prawidłowe i profesjonalne zorganizowanie i zarządzanie procesami zakupowymi znacznie przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw w walce o rynek i realizacji strategii opartych na niskich kosztach.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie z zarządzania zakupami służy rozwojowi i podniesieniu kompetencji:

  • Managerów działów zakupów i zaopatrzenia, którzy odpowiadają za organizację i kierowanie procesami zakupowymi w przedsiębiorstwach.
  • Kupców i specjalistów ds. zakupów realizujących cele zakupowe.
  • Wszystkim, którzy wiążą swoją karierę zawodową z pracą w działach zakupowych.

Program szkolenia

1.SPECYFIKA I CELE DZIAŁU ZAOPATRZENIA

  • Funkcja i cele działu zaopatrzenia
  • Proces ewolucji roli zaopatrzenia w strukturach biznesowych
  • Logistyka zaopatrzeniowa i jej zadania cząstkowe

2. ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA A PROCES ZAOPATRZENIA

  • Ewolucja i cechy systemów MRP, MRP z zamkniętą pętlą, MRP II, ERP
  • Zaopatrzenie w systemie "just in time"
  • Podstawowe zasady zarządzania zaopatrzeniem

3. ZAOPATRZENIE JAKO PLAN I STRATEGIA

  • Działania procesu zaopatrzenia
  • Elementy strategii zakupu
  • Instrumenty polityki zaopatrzenia i przykłady ich stosowania

4. PLANOWANIE I MIERZENIE PROCESÓW ZAOPATRZENIOWYCH

  • Analiza rentowności i kosztów
  • Metody kształtowania zapasów
  • Analiza ABC XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem magazynowym
  • Analiza procesu: od zamówienia do przyjęcia

5. WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI

  • Metody pozyskiwania informacji o produktach i dostawcach
  • Segmentacja dostawców i dostarczanego asortymentu
  • Kryteria wyboru dostawców
  • Zarządzanie dostawcami w modelach Supplier Development - SD, Early Supplier Involvement ESI
  • Strategiczne zarządzanie dostawcami
  • Metody modelowania współpracy
  • System okresowej oceny dostawców: kryteria i metody
  • Cykl współpracy: od nawiązania do zakończenia

6. REGULOWANIE ZASAD WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI

  • Modele umów z dostawcą
  • Definiowanie warunków handlowych - możliwe warianty
  • Wzorowy kontrakt: na co zwracać uwagę, do czego dążyć, czego unikać
  • Jak doprowadzić do udanych renegocjacji warunków handlowych

7. NEGOCJACJE JAKO KLUCZOWY ELEMENT PROCESU ZAOPATRZENIA

  • Rodzaje negocjacji i typowe sytuacje
  • Style negocjacyjne
  • Przygotowanie do negocjacji
  • Specyfika procesu negocjacyjnego i jego warianty
  • Techniki negocjacyjne
  • Metody wywierania wpływu

8. ORGANIZOWANIE DZIAŁU ZAKUPÓW

  • Główne grzechy managerów działów zakupu
  • Budowanie zespołu zakupowego
  • Kompetencje kupców - jak je rozpoznać i jak je rozwijać

Czas trwania

16 godzin, 2 dni

Prelegenci

Cytat

Marcin Mielniczuk

Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Specjalista w zakresie tworzenia zespołów zakupowych, budowania sieci dostawców, kreowania skutecznej polityki asortymentowej. Praktyk posiadający doświadczenie w tworzeniu procesów zakupowych, redukcji kosztów, kategoryzacji i zarządzania asortymentem. Posiada ponad 12 letnie doświadczenie zawodowe w obszarze zakupów.

W latach 2006 - 2009 związany był z Emperia Holding S.A. początkowo jako Asystent ds. Zakupów w Eldorado S.A. zarządzał grupami asortymentowymi w hurtowniach typu cash&carry, nadzorował dystrybucję produktów do sieci sklepów Stokrotka, negocjował warunki handlowe i ceny zakupu. Następnie jako Regionalny Manager Zakupu w Stokrotce odpowiedzialny był za zakupy dla wskazywanych grup asortymentowych. Zajmował się kształtowaniem polityki asortymentowej, doborem dostawców regionalnych i ogólnopolskich oraz prowadzeniem negocjacji handlowych.

W latach 2009 - 2011 pracował na stanowiskach menedżerskich w firmach polskich (Fantasy Park) i niemieckich (SMF Germany GmbH Group / SMF Poland).

Od 2011 do dnia dzisiejszego związany jest z Maxima Grupe . Początkowo jako Kupiec w Aldik Nova Sp. z o.o. zarządzał polityką zakupu i sprzedaży. Odpowiedzialny był za prowadzenie negocjacji zakupowych, wybór dostawców, tworzenie oferty asortymentowej. Do jego obowiązków należało również ustalanie warunków umów z dostawcami i egzekwowanie warunków współpracy.
Od 2014 roku Kierownik Działu Zakupów Produktów Świeżych w Aldik Nova Sp. z o.o. odpowiedzialny był min. za stworzenie i rozwój działu, koordynację jego pracy, wyznaczanie celów, realizację polityki zakupowej i sprzedażowej, kształtowanie oferty asortymentowej, negocjowanie warunków handlowych, inicjowanie akcji marketingowych wspierających sprzedaż.

Od 2018 roku Kierownik Działu Zakupów Działu Zakupów Produktów Spożywczych Trwałych, Chemii, Kosmetyków i Non-Food w Aldik Nova Sp. z o.o. odpowiedzialny był za zarządzanie działem, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju grup asortymentowych, optymalizację procesów zakupowych, sprzedażowych i ekspozycyjnych. Nadzorował oraz brał czynny udział w kluczowych projektach handlowych spółki.

Od 2019 International Purchasing Manager w Maxima International Sourcing odpowiedzialny jest za wsparcie procesów zakupowych dla spółek grupy Maxima w Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii i Bułgarii. Do jego zadań należy negocjowanie strategicznych kontraktów, tworzenie połączeń biznesowych i transfer rozwiązań wewnątrz grupy, współtworzenie produktów marki własnej, dobór dostawców, optymalizacja kosztów zakupowych.

Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Gdzie i kiedy

Warszawa 19 - 20 listopada 2020
Centrum Żoliborz

01-552 Warszawa

Plac Inwalidów 10

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 września 2020
Cemtrum Żoliborz

01-552 Warszawa

Plac Iwalidów 10

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 2 - 3 lipca 2020
Centrum Żoliborz

01-552 Warszawa

Plac Inwalidów 10

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 30 - 31 stycznia 2012
Centrum Konferencyjne B&O Navigator Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

03-257 Warszawa

Echa Leśne 27C

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
zł netto + 23% VAT za zgłoszenie biznesowe 1 osoby.
1740 PLN
Cena zawiera:
  • uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Zapisz się
Cena 2
zł netto + 23% VAT za zgłoszenie 1 osoby w ramach projektu "Profesjonalny Indywidualista".
1000 PLN
Cena zawiera:
  • uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Zapisz się

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Aby zgłosić chęć uczestnictwa w danym szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego lub kontakt telefoniczny.
  • Po odebraniu zgłoszenia skontaktujemy się celem przekazania informacji organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa Echa Leśne 27C
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!