Szkolenie

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

O szkoleniu

Warsztaty skierowane są do osób, które na co dzień zarządzają zespołami pracowniczymi i które pragną poznać zasady skutecznego wpływania i realizowania stawianych celów. Udział w szkoleniu pozwoli na weryfikację swojego stylu zarządzania, jego mocnych i słabych stron oraz nabycie umiejętności skutecznej komunikacji ze współpracownikami

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

• określić swoje mocne i słabe strony zarządzania zespołami,
• diagnozować styl komunikacji własnej i członków zespołu,
• przekazywać konstruktywną informację zwrotną,
• właściwie dobierać metody motywowania członków zespołu,
• określić role poszczególnych członków zespołu,
• rozwiązywać konflikty w zespole.

Metodologia szkolenia:

• ćwiczenia indywidualne i grupowe,
• odgrywanie ról,
• analiza postaw oraz zachowań,
• studia przypadku,
• moderowane dyskusje,
• prezentacja,
• testy,
• burza mózgów.
Kto powinien wziąć udział?
Warsztaty skierowane do osób, które na co dzień zarządzają zespołami pracowniczymi i które pragną poznać zasady skutecznego wpływania i realizowania stawianych celów. Udział w szkoleniu pozwoli na weryfikację swojego stylu zarządzania, jego mocnych i słabych stron oraz nabycie umiejętności skutecznej komunikacji ze współpracownikami.

Program szkolenia

1. ZESPÓŁ XXI W.
• Czym jest, a czy nie jest zespół. Grupa a zespół.
• Narzędzia tworzenia zespołu.
• Normy grupowe.
• Cechy efektywnego zespołu.
• Fazy rozwoju grupy.

2. PRZYWÓDZTWO XXI W.
• Menedżer czy lider?
• Budowanie marki przywódcy zespołu
• Profil kompetencyjny przywódcy
• Przywództwo transakcyjne i transformacyjne
• „Jednominutowy menedżer” K. Blancharda. Wprowadzenie do przywództwa sytuacyjnego.
• Styl kierowania X i Y.
• Czy planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie to zamknięty katalog funkcji menedżera?
• Autoanaliza własnego stylu zarządzania

3. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU
• „Kto pyta nie błądzi” – znaczenie komunikacji dwukierunkowej
• 4 pary „Uszu von Thuna” – czyli 4 płaszczyzny komunikatu.
• Jak dopasować styl komunikacji do różnych typów osobowości. Typy osobowości wg C.G. Junga
• Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania.
• Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji.
• Charakterystyka poszczególnych typów osobowości - Od Hipokratesa do Junga - cztery temperamenty i typy osobowości.
• Techniki rozpoznawania osób reprezentujących poszczególne typy osobowości.

4. MOTYWOWANIE CZŁONKÓW ZESPOŁU
• Psychologiczne aspekty procesu motywacji
• Typologia i hierarchia źródeł motywacji Maslowa, Herzberga
• Style motywowania w oparciu o typologię pracownika wg McGregora
• Badanie źródeł motywacji u pracownika
• Typowe i nietypowe przykłady motywacji pozafinansowej, czyli kasa to nie wszystko.
• Jak dobrać indywidualnie motywatory do pracownika zgodnie z jego typem osobowości
• Delegowanie zadań – korzyść dla lidera i pracownika

5. ROZWIJANIE I UWALNIANIE POTENCJAŁU PRACOWNIKÓW
• Kompetencje - Poziomy kompetencji i zaangażowania
• Diagnozowanie poziomu kompetencji członków zespołu
• Rozmowa oceniająca czy rozwojowa? Czemu służy system ocen i rozmowy okresowe?
• Jak sprawić, by ocena była obiektywna? Zasady i etapy prowadzenia rozmów.
• Efekt Rosenthala, Hawthorne, Galatei i Golema w zarządzaniu ludźmi.
• Praca z celami – ustalanie celów dla pracowników. Jak pogodzić cele osobiste z celami firmy? Tworzenie Osobistego Planu Rozwoju.
• Coaching menedżerski, czyli jak twórczo rozwijać pracowników.
• Siła informacji zwrotnej. Pochwała i konstruktywna krytyka. Jak wzmacniać pozytywne zachowania pracownika?

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Katarzyna Konieczna

Trener i konsultant zarządzania, trener Praktyk NLP, prawnik ze specjalizacją z prawa pracy, menedżer z 13-letnim doświadczeniem w biznesie, b. redaktor naczelna „Personelu i Zarządzania”, licencjonowany konsultant „Insights Discovery”. Posiada wiedzę i doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz ponad ośmioletnią praktykę w zakresie prowadzenia szkoleń biznesowych i prawa pracy.

Pracując na stanowiskach menedżerskich nabyła kompetencje z zakresu rekrutacji, zarządzania szkoleniami, budowy i wdrażania systemów ocen, systemów wynagradzania i motywowania, budowy i zarządzania zespołami pracowniczymi. Przez wiele lat była członkiem kapituły programu Inwestor w Kapitał Ludzki, organizowała eventy, prowadziła debaty podczas konferencji. Jest także autorką wielu artykułów z zakresu prawa pracy i HR publikowanych m.in. w „Rzeczpospolitej”, INFOR PL, Wiedza i Praktyka.

Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach komunikacji interpersonalnej, umiejętności menedżerskich, zarządzania czasem, asertywności, zarządzania szkoleniami, zarządzania zmianą. W pracy trenerskiej stawia sobie za cel wspieranie uczestników szkoleń w docieraniu do własnych zasobów, umożliwiających nowe, skuteczne funkcjonowanie.

Prowadziła szkolenia z prawa pracy i zarządzania dla pracowników: Dalkia, Leroy Merlin, Citibank Handlowy, Peugeot Polska, LOT Grant Serwis, Unilever Polska, Henkel Polska, OBI Polska, PSA Finanse, TVP S.A., Siemens Sp. z o.o., Sodexo Polska Sp. z o.o., TP Internet, Polkomtel S.A., Polska Telefonia Cyfrowa Sp. zo.o., AGORA S.A., Ikea Polska oraz na studiach MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa i. R. Łazarskiego oraz podyplomowych dla trenerów i coachów w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem.

Ukończyła profesjonalną szkołę trenerów biznesu prowadzoną przez G.T. MENTOR (VI The European Qualifications Framework). Absolwentka prawa UMCS w Lublinie, podyplomowego studium zarządzania zasobami ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej, uczestniczka licznych szkoleń biznesowych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 22 - 23 maja 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 - 21 marca 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 stycznia 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
netto
1390 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!