Zarządzanie zespołem dla młodych menedżeów

O szkoleniu

Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość stylów kierowania, sposobów motywowania
pracowników, delegowania i kontrolowania realizacji zadań oraz
metody udzielania informacji zwrotnej.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą
się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują
własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne
podczas codziennej pracy.
✓ pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne
problemy i rozwiązania,
✓ prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji
uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy
na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie
prezentacji,
✓ zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym
doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe,
✓ prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
✓ uczestnicy mogą się zdiagnozować wypełniając kwestionariusz
oceny zachowań przywódczych.

Kto powinien wziąć udział?

• nowo mianowani liderzy/menedżerowie,
• osoby przygotowujące się do awansu na stanowisko lidera/menedżera,
• liderzy/menedżerowie z krótkim stażem na stanowisku zarządczym,
• liderzy/ menedżerowie, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności
z zakresu zarządzania zespołem.

Program szkolenia

MODUŁ I

Skuteczna komunikacja w zarządzaniu

  • podstawowe zasady skutecznej komunikacji,
  • co pomaga a co przeszkadza w komunikacji,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
  • narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie priorytetów, podsumowywanie,
  • aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia.

MODUŁ II

Budowanie autorytetu – wiarygodność w relacjach z pracownikami

  • wizerunek przełożonego i jego związek z efektywnością podejmowanych działań,
  • elementy składające się na to, w jaki sposób przełożony spostrzegany  jest przez pracowników,
  • umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
  • działania służące budowaniu i podtrzymywaniu partnerstwa w organizacji.

MODUŁ III

Expose Szefa - co zrobić, by zespół chciał za Tobą podążać

  • kwestia „zarządzania kolegami” po awansie – korzyści i zagrożenia tej sytuacji,  
  • po co i kiedy wygłaszać expose,
  • plan i zawartość expose – określenie wartości, minimalnych granic maksymalnych preferencji i oferowanego wsparcia,
  • przykład expose szefa.

MODUŁ IV

Style kierowania – dopasowanie stylu kierowania do zespołu i sytuacji

  • interakcyjny model kierowania pracownikami oraz zespołem
    (styl kierowania – zespół – zadanie),
  • charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny, partycypacyjny, delegujący),
  • korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
  • kluczowe umiejętności w każdym ze stylów,
  • diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania – kwestionariusz.

MODUŁ V

Delegowanie, kontrola i egzekwowanie zadań

  • różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
  • egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu, a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
  • delegowanie zadań a delegowanie uprawnień,
  • rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji w zarządzaniu grupą,
  • wypracowywanie mechanizmów kontroli dostosowanych do poziomu dojrzałości pracownika i realizowanych zadań,
  • analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania zadań - skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań.

MODUŁ VI

Motywowanie siebie i zespołu

  • rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (przełożonego i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
  • sytuacje sprzyjające nagradzaniu i sprzyjające karaniu,
  • efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
  • motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża zaangażowanie pracowników,
  • motywowanie pozafinansowe.

MODUŁ VII

Udzielanie feedbacku i uzasadnianie decyzji

  • jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
  • zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
  • odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
  • rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
  • znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania,
  • jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów,
  • sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości  i zaangażowania,
  • jak prowadzić rozmowę z pracownikiem - rodzaje rozmów: informacyjna, dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa.

Czas trwania

9:00-16:00

Prelegenci

0
Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
OPEN Konsultacje i Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-615 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Rejestracja

Cena 1
1 590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji. 

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.

------------------------------------------------------

Rezygnacja:

1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!