Zarządzanie zespołem i budowanie skutecznej współpracy między pracownikami

O szkoleniu

Szkolenie to umożliwi uczestnikom rozwój indywidualnych umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać, nazywać i eliminować błędy w zarządzaniu, a także poznają różne modele i strategie kierowania zespołem. Dodatkowo, dowiedzą się, jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są wobec niego stawiane.

Podczas kursu uczestnicy zdobędą umiejętności związane z identyfikacją i zrozumieniem procesów zachodzących w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju. Nauczą się rozpoznawać kluczowe umiejętności niezbędne do efektywnej współpracy na różnych poziomach organizacji, a także rozwijać kompetencje, które ułatwiają współpracę grupową i indywidualną. Szkolenie obejmuje również rozwój umiejętności komunikacyjnych oraz kierowniczych, które są niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem.

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Kto powinien wziąć udział?

Adresatami szkolenia są:

  • Szefowie zespołów, firm

  • Kierownicy działów

  • Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych

Program szkolenia

Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.

Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi

  • potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy

  • samodzielność, autonomia a współpraca

Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:

  • zasady efektywnej komunikacji

  • odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób

  • komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej

  • postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany

  • umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi

  • zasady zjednywania ludzi

Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę

  • etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich

  • drogi do współpracy na każdym z nich

  • role zespołowe i ich identyfikacja

Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi

  • czas i jego presja

  • kultura organizacyjna

  • zmiany w organizacji

Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa

  • style kierowania zespołem a motywowanie

  • modelowanie zachowań

  • Budowanie autorytetu lidera

  • Postawa przywódcy

  • Atrybuty przywództwa

  • Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem

Zasady delegowania zadań

  • strefy delegowania zadań

  • stopnie delegowania zadań

  • 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University

Podstawowe teorie motywowania – wstęp

  • teoria X i Y Mc Gregora

  • dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga

  •  złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu

Opór i błędy w delegowaniu

  • opory po stronie kierownika

  • opory po stronie pracownika

  • praca z oboma rodzajami oporu

Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby

  • Piramida potrzeb Maslowa

  • doświadczenia osobiste

 Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania

  • rodzaje motywacji

  • zasady motywowania ekonomicznego

  • zasady motywacji środkami niematerialnymi

  • psychologiczne zasady motywowania

Motywowanie na co dzień krok po kroku

  • Informacja zwrotna i ocena

  • Błędy w procesie motywowania

  • Znaczenie języka w motywowaniu

Konflikt  i rywalizacja w grupie  jako największe zagrożenia dla współpracy

  • źródła rodzaje konfliktów

  • strategie radzenia sobie z konfliktami

  • rywalizacja w zespole : za i przeciw

W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik

  • pojęcie asertywności

  • twoje własne prawa

  • kiedy decydujesz się być asertywnym

  • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne

  • budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji

  • dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje

  • samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.

Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy

  • umiejętność argumentowania

  • obrona przed manipulacją

  • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki

  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Czas trwania

2 dni (16 godzin)

Prelegenci

Doświadczony w zarządzaniu ekspert PRESTIGE Europejskiego Centrum Kształcenia.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel HALO***

43-370 Szczyrk

Wrzosowa 21

woj. śląskie

Rejestracja

Cena standardowa
1 985
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 090 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
  • konsultacje indywidualne
  • organizacja czasu wolnego
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

W przypadku wycofania zgłoszenia e-mailem do 10 dni przed szkoleniem, Zgłaszającemu przysługuje zwrot 100% opłaconych kosztów uczestnictwa.

W przypadku rezygnacji zgłoszonej osoby do 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 50% kosztów uczestnictwa.

W przypadku nieobecności zgłoszonej osoby zobowiązany jest do zapłaty pełnej kwoty należności.

Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności najpóźniej 4 dni robocze przed datą rozpoczęcia szkolenia, po potwierdzeniu uczestnictwa przez organizatora PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.

Przyjęcie Państwa zgłoszenia na szkolenie potwierdzamy pisemnie lub telefonicznie.

Informujemy, że na wszystkie nasze szkolenia, doradztwo, usługi konsultingowe mogą Państwo uzyskać dofinansowanie przez BUR oraz KFS.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
  • Ulica i nr: Wyzwolenia 27
  • Kod pocztowy: 43-190
  • Miejscowość: Mikołów
  • Numer NIP: 6351520320

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
43-190 Mikołów, Polska Wyzwolenia 27

Organizator

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
43-190 Mikołów, Polska
Wyzwolenia 27
woj. śląskie
Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy i instytucje zainteresowane szkoleniami i kursami dla swoich pracowników. Pracodawcy kierujący do nas większe grupy mogą liczyć na specjalną ofertę, która będzie odpowiedzią na faktyczne zapotrzebowanie sz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!