O szkoleniu
Szkolenie to umożliwi uczestnikom rozwój indywidualnych umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać, nazywać i eliminować błędy w zarządzaniu, a także poznają różne modele i strategie kierowania zespołem. Dodatkowo, dowiedzą się, jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są wobec niego stawiane.
Podczas kursu uczestnicy zdobędą umiejętności związane z identyfikacją i zrozumieniem procesów zachodzących w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju. Nauczą się rozpoznawać kluczowe umiejętności niezbędne do efektywnej współpracy na różnych poziomach organizacji, a także rozwijać kompetencje, które ułatwiają współpracę grupową i indywidualną. Szkolenie obejmuje również rozwój umiejętności komunikacyjnych oraz kierowniczych, które są niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem.
Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.
Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.
Adresatami szkolenia są:
Szefowie zespołów, firm
Kierownicy działów
Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych
Program szkolenia
Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.
Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi
potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
samodzielność, autonomia a współpraca
Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:
zasady efektywnej komunikacji
odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
zasady zjednywania ludzi
Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę
etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
drogi do współpracy na każdym z nich
role zespołowe i ich identyfikacja
Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi
czas i jego presja
kultura organizacyjna
zmiany w organizacji
Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa
style kierowania zespołem a motywowanie
modelowanie zachowań
Budowanie autorytetu lidera
Postawa przywódcy
Atrybuty przywództwa
Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem
Zasady delegowania zadań
strefy delegowania zadań
stopnie delegowania zadań
14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University
Podstawowe teorie motywowania – wstęp
teoria X i Y Mc Gregora
dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu
Opór i błędy w delegowaniu
opory po stronie kierownika
opory po stronie pracownika
praca z oboma rodzajami oporu
Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby
Piramida potrzeb Maslowa
doświadczenia osobiste
Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania
rodzaje motywacji
zasady motywowania ekonomicznego
zasady motywacji środkami niematerialnymi
psychologiczne zasady motywowania
Motywowanie na co dzień krok po kroku
Informacja zwrotna i ocena
Błędy w procesie motywowania
Znaczenie języka w motywowaniu
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy
źródła rodzaje konfliktów
strategie radzenia sobie z konfliktami
rywalizacja w zespole : za i przeciw
W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik
pojęcie asertywności
twoje własne prawa
kiedy decydujesz się być asertywnym
typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
umiejętność argumentowania
obrona przed manipulacją
przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Czas trwania
2 dni (16 godzin)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-370 Szczyrk
Wrzosowa 21
woj. śląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 090 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
- konsultacje indywidualne
- organizacja czasu wolnego
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
W przypadku wycofania zgłoszenia e-mailem do 10 dni przed szkoleniem, Zgłaszającemu przysługuje zwrot 100% opłaconych kosztów uczestnictwa.
W przypadku rezygnacji zgłoszonej osoby do 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 50% kosztów uczestnictwa.
W przypadku nieobecności zgłoszonej osoby zobowiązany jest do zapłaty pełnej kwoty należności.
Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności najpóźniej 4 dni robocze przed datą rozpoczęcia szkolenia, po potwierdzeniu uczestnictwa przez organizatora PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
Przyjęcie Państwa zgłoszenia na szkolenie potwierdzamy pisemnie lub telefonicznie.
- Nazwa firmy: PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
- Ulica i nr: Wyzwolenia 27
- Kod pocztowy: 43-190
- Miejscowość: Mikołów
- Numer NIP: 6351520320