O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników,
delegowania i kontrolowania realizacji zadań oraz metody udzielania
informacji zwrotnej.
Uczestnicy poznają sposoby budowania autorytetu i wiarygodnych
relacji z pracownikami oraz nauczą się przygotowywać expose szefa,
by jasno określać cele i inspirować zespół do działania. Program
uwzględnia również udzielanie konstruktywnego feedbacku
i prowadzenie rozmów rozwojowych, które wspierają wzrost
efektywności zespołu.
Rezultaty - po szkoleniu uczestnicy będą:
• Skutecznie komunikować się z zespołem.
• Motywować siebie i zespół, stosując odpowiednie narzędzia.
• Udzielać konstruktywnego feedbacku i uzasadniać decyzje.
• Prowadzić rozmowy w sposób profesjonalny i ukierunkowany
na konkretne cele.
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą
o zaznaczenie zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich
oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trenerka będzie mogła lepiej dopasować treść
i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
Program szkolenia
1. Efektywna komunikacja
w zarządzaniu
• kluczowe zasady skutecznej komunikacji,
• co pomaga a co przeszkadza w komunikacji,
• sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
• narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie
priorytetów, podsumowywanie,
• aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie
zrozumienia.
2. Budowanie autorytetu
– wiarygodność
w relacjach
z pracownikami
• wizerunek lidera i jego wpływ na efektywność działań,
• elementy składające się na to, w jaki sposób przełożony spostrzegany
jest przez pracowników,
• umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
• działania służące budowaniu i podtrzymywaniu partnerstwa
w organizacji.
3. Expose Szefa - co
zrobić, by zespół chciał
za Tobą podążać
• problematyka „zarządzania kolegami” po awansie – zalety i ryzyka tej
sytuacji,,
• po co i kiedy wygłaszać expose,
• plan i zawartość expose – określenie wartości, minimalnych granic
maksymalnych preferencji i oferowanego wsparcia,
• przykład expose szefa.
4. Style kierowania –
dopasowanie stylu
kierowania do zespołu
i sytuacji
• interakcyjny model kierowania pracownikami oraz zespołem
(styl kierowania – zespół – zadanie),
• charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny,
partycypacyjny, delegujący),
• korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
• kluczowe umiejętności w każdym ze stylów,
• diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania –
kwestionariusz.
5. Delegowanie, kontrola
i egzekwowanie zadań
• różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
• egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu
a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
• delegowanie zadań a delegowanie uprawnień,
• rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji
w zarządzaniu grupą,
• wypracowywanie mechanizmów kontroli dostosowanych do poziomu
dojrzałości pracownika i realizowanych zadań,
• analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania
zadań - skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego
pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań.
6. Motywowanie siebie
i zespołu
• rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (zarówno
przełożonego jak i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
• sytuacje sprzyjające nagradzaniu i sprzyjające karaniu,
• efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
• motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża
zaangażowanie pracowników,
• motywowanie pozafinansowe.
7. Udzielanie feedbacku
i uzasadnianie decyzji
• rola informacji zwrotnych w zarządzaniu,
• zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji
zwrotnej,
• odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
• rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
• znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia
sposobu działania,
• jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów,
• sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników
do otwartości i zaangażowania,
• jak prowadzić rozmowę z pracownikiem - rodzaje rozmów: informacyjna,
dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa.
Czas trwania
9:00-16:00
Forma zajęć
Prelegenci

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich,
- komunikacji i współpracy,
- obsługi klienta,
- organizacji czasu pracy,
- radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
- mentoringu,
- train the trainers.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
