Zarządzanie zespołem I dla młodych menedżerów – komunikacja, wyznaczanie zadań, motywowanie, feedback

O szkoleniu

Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników,
delegowania i kontrolowania realizacji zadań oraz metody udzielania
informacji zwrotnej.
Uczestnicy poznają sposoby budowania autorytetu i wiarygodnych
relacji z pracownikami oraz nauczą się przygotowywać expose szefa,
by jasno określać cele i inspirować zespół do działania. Program
uwzględnia również udzielanie konstruktywnego feedbacku
i prowadzenie rozmów rozwojowych, które wspierają wzrost
efektywności zespołu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Rezultaty - po szkoleniu uczestnicy będą:
• Skutecznie komunikować się z zespołem.
• Motywować siebie i zespół, stosując odpowiednie narzędzia.
• Udzielać konstruktywnego feedbacku i uzasadniać decyzje.
• Prowadzić rozmowy w sposób profesjonalny i ukierunkowany
na konkretne cele.

Kto powinien wziąć udział?

Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą
o zaznaczenie zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich
oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trenerka będzie mogła lepiej dopasować treść
i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.

Program szkolenia

1. Efektywna komunikacja
w zarządzaniu
• kluczowe zasady skutecznej komunikacji,
• co pomaga a co przeszkadza w komunikacji,
• sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
• narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie
priorytetów, podsumowywanie,
• aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie
zrozumienia.
2. Budowanie autorytetu
– wiarygodność
w relacjach
z pracownikami
• wizerunek lidera i jego wpływ na efektywność działań,
• elementy składające się na to, w jaki sposób przełożony spostrzegany
jest przez pracowników,
• umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
• działania służące budowaniu i podtrzymywaniu partnerstwa
w organizacji.
3. Expose Szefa - co
zrobić, by zespół chciał
za Tobą podążać
• problematyka „zarządzania kolegami” po awansie – zalety i ryzyka tej
sytuacji,,
• po co i kiedy wygłaszać expose,
• plan i zawartość expose – określenie wartości, minimalnych granic
maksymalnych preferencji i oferowanego wsparcia,
• przykład expose szefa.
4. Style kierowania –
dopasowanie stylu
kierowania do zespołu
i sytuacji
• interakcyjny model kierowania pracownikami oraz zespołem
(styl kierowania – zespół – zadanie),
• charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny,
partycypacyjny, delegujący),
• korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
• kluczowe umiejętności w każdym ze stylów,
• diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania –
kwestionariusz.
5. Delegowanie, kontrola
i egzekwowanie zadań
• różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
• egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu
a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
• delegowanie zadań a delegowanie uprawnień,
• rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji
w zarządzaniu grupą,
• wypracowywanie mechanizmów kontroli dostosowanych do poziomu
dojrzałości pracownika i realizowanych zadań,
• analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania
zadań - skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego
pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań.
6. Motywowanie siebie
i zespołu
• rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (zarówno
przełożonego jak i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
• sytuacje sprzyjające nagradzaniu i sprzyjające karaniu,
• efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
• motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża
zaangażowanie pracowników,
• motywowanie pozafinansowe.
7. Udzielanie feedbacku
i uzasadnianie decyzji
• rola informacji zwrotnych w zarządzaniu,
• zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji
zwrotnej,
• odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
• rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
• znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia
sposobu działania,
• jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów,
• sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników
do otwartości i zaangażowania,
• jak prowadzić rozmowę z pracownikiem - rodzaje rozmów: informacyjna,
dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa.

Czas trwania

9:00-16:00

Forma zajęć

Prelegenci

0
Anna Krawulska-Biegańska
Trener, doradca biznesowy, coach
OPEN Konsultacje i Szkolenia

   Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. 

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Rejestracja

Cena 1
1 650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji. 

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.

------------------------------------------------------

Rezygnacja:

1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!