O szkoleniu
Usługa "Zarządzanie zespołem - kompendium wiedzy dla menedżerów" przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu o budowanie wizerunku własnego oraz znajomość stylów kierowania, sposobów organizacji pracy własnej i zespołu, sposobów motywowania pracowników, egzekwowania i delegowania zadań, budowanie zaangażowania zespołu oraz udzielania informacji zwrotnej.
Uczestnik po szkoleniu:
- tworzy właściwy wizerunek przełożonego,
- buduje relacje z pracownikami,
- rozróżnia style kierowania,
- dopasowuje odpowiedni styl kierowania do siebie i pracowników,
- wyznacza cele metodą SMART,
- buduje zaangażowanie pracowników dla osiągnięcia najlepszych efektów,
- stosuje efektywne pochwały, nagrody oraz kary,
- analizuje efektywność wprowadzonych sposobów zarządzania i udoskonala je,
- udziela konstruktywnych informacji zwrotnych,
- wspiera proces rozwoju zespołu,
- stosuje narzędzia skutecznej komunikacji,
- prowadzi rozmowy z pracownikami w dostosowanym rodzaju rozmowy,
- buduje plan rozmowy,
- tworzy plan rozwoju,
- stosuje narzędzia asertywnego komunikowania w rozmowach z pracownikami.
Szkolenie skierowane jest do liderów/ menedżerów na stanowisku zarządczym z krótkim stażem bądź przygotowujących się do tej roli.
Także do wszystkich osob chcących poznać sposoby budowania autorytetu, dobieranie stylu kierowania do zespołu i sytuacji, zarządzania zadaniami oraz komunikacji w zarządzaniu.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB:
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Budowanie zespołu i autorytetu - wiarygodności w relacjach z pracownikami
- wizerunek przełożonego i jego związek z efektywnością podejmowanych działań,
- różne elementy składające się na to, w jaki sposób przełożony spostrzegany jest przez pracowników,
- umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
- działania służące budowaniu i podtrzymywaniu partnerstwa w organizacji.
MODUŁ II
Pierwsze kroki menedżera - dopasowanie stylu kierowania do zespołu i sytuacji
- interakcyjny model kierowania pracownikami oraz zespołem (styl kierowania – zespół – zadanie),
- charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny, partycypacyjny, delegujący),
- korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów w procesie kierowania grupą oraz jednostkami,
- kluczowe umiejętności menedżerskie w każdym ze stylów,
- diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania.
MODUŁ III
Organizacja pracy własnej i zespołu – narzędzia realizacji funkcji menedżerskich
- priorytety w pracy przełożonego – zadania, odpowiedzialność oraz kompetencje,
- podstawy kierowania zespołem – czyli jak planować, organizować i koordynować pracę zespołu, kształtując własne przywództwo i relacje międzyludzkie,
- określenie kluczowych obowiązków i stawianie celów – metoda SMART,
- motywowanie - co przełożony może zrobić, żeby pracownicy chcieli usprawniać działanie,
- kontrola i egzekwowanie - delegowanie zadań,
- efektywność w kierowaniu, czyli jak koordynować pracą zespołu, by osiągać jak najlepsze wyniki.
MODUŁ IV
Jak motywować pracowników
- rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (przełożonego i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
- sytuacje sprzyjające nagradzaniu i sprzyjające karaniu,
- efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
- motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża zaangażowanie pracowników,
- motywowanie pozafinansowe.
MODUŁ V
Jak egzekwować i delegować zadania, być wymagającym, a jednocześnie empatycznym i wspierającym
- różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
- egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
- delegowanie zadań a delegowanie uprawnień,
- rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji w zarządzaniu grupą,
- analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania zadań (skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań).
MODUŁ VI
Jak budować zaangażowanie pracownikówi i zespołowość
- znaczenie obiegu informacji zwrotnych, pobudzanie zespołu do dzielenia się informacji, pomysłami i zastrzeżeniami,
- syndrom grupowego myślenia jako jedno z podstawowych zagrożeń w pracy zespołu,
- organizowanie zespołu wokół wspólnego celu,
- myślenie kategoriami własnych zadań jako główna przeszkoda w realizacji celów zespołu/organizacji jako całości,
- wspieranie procesów rozwoju zespołu.
MODUŁ VII
Komunikacja w zarządzaniu – udzielanie informacji zwrotnej, podejmowanie i uzasadnianie decyzji
- narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, zadawanie pytań, klaryfikacja, parafraza, ustalanie priorytetów, podsumowywanie,
- aktywne słuchanie (zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia) jako sposób zbierania informacji o pracownikach,
- konstruktywna informacja zwrotna,
- jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów?
- końcowa ocena uzyskanych wyników – rozliczenie z rezultatów/ wydajności,
- określenie przyczyn uzyskanych wyników (pozytywnych i negatywnych),
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- jak prowadzić rozmowę z pracownikiem (rodzaje rozmów - infomracyjna, dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa).
MODUŁ VIII
Rozwiązywanie konfliktów i problemów
- rozwiązywanie problemów: zaistnienie problemu (emocje) – nazwanie – pomysły – opracowanie rozwiązań – harmonogram – realizacja,
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
- różne sposoby mediacji w konflikcie – możliwości ich zastosowania,
- umiejętność diagnozowania przyczyn toczącego się sporu,
- bezstronność jako podstawowa kompetencja w procesach mediacyjnych,
- mediacja, admonicja, koncyliacja, moderacja, arbitraż, inkwizycja – korzyści i ograniczenia,
- umiejętność właściwego doboru metod rozwiązywania konfliktu w zależności od sytuacji, problemu i zaangażowanych w konflikt osób.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
