O szkoleniu
W trakcie tych warsztatów szkoleniowych koncentrujemy się na praktycznym treningu pełnego pakietu narzędzi lidera - od określenia zasad współpracy, przez wyznaczanie celów i delegowanie zadań/odpowiedzialności po narzędzia egzekwowania oraz poznanie algorytmów rozmów z pracownikami w sytuacjach, kiedy pojawia się opór lub współpraca staje się trudna.
Całość szkolenia odbywa się na praktycznych case’ach uczestników szkolenia, dodatkowo każdy otrzymuje praktyczny feedback od trenera i grupy.
Każdy z uczestników treningu będzie miał okazję wzmocnić praktykę stosowanych narzędzi lidera oraz przetrenować je i udoskonalić.
Omawiamy także trudne sytuacje we współpracy z podwładnymi i dobieramy praktyczne narzędzia, które ułatwiają rozwiązanie problemów.
Dla kogo szkolenie?
- Szkolenie przeznaczone jest dla aktywnych zawodowo menedżerów i liderów każdego szczebla zarządzania, którzy chcą wzmocnić swoje praktyczne umiejętności oraz poznać efektywne narzędzia zarządzania.
- Szkolenie jest wartościowe dla osób, które przygotowywane są do pełnienia roli menedżera w organizacji na dowolnym szczeblu.
Program szkolenia
1. Gra symulacyjna „Szyfranci”
- Gra symulacyjna daje uczestnikom, którzy pełnią rolę liderów, szerokie pole do pracy z narzędziami lidera w różnych sytuacjach. To m.in. okazja do doświadczenia jak podejmowane działania wpływają na autorytet lidera, jak mogą działać poszczególne narzędzia i kiedy się nie sprawdzają, jakie działania osłabiają, a jakie wzmacniają zaangażowanie pracownika w realizację zadań. Gra pozwala także doświadczyć komunikowania konkretnych celów i ich egzekwowania oraz pokazuje wpływ na efektywność i satysfakcję pracowników.
- Refleksje i wnioski uczestników szkolenia z gry „Szyfranci”.
2. Narzędzia pracy menedżera i zasady pracy z zespołem i pracownikiem
- Przegląd narzędzia pracy menedżera – co mam do dyspozycji, kiedy i co stosować?
- Perspektywa menedżera + perspektywa pracownika/zespołu
- Zrozumienie działania mechanizmów psychologicznych w relacji lider – pracownik/zespół
- Techniki ograniczania wpływu negatywnego działania mechanizmów psychologicznych, wykorzystanie mechanizmów wzmacniających współpracę
- „Miękkie podejście do ludzi, twarde do rezultatów” - jako kluczowa zasada pracy menedżera
- Jak można/warto budować autorytet lidera w zespole?
- Autorytet lidera – źródła władzy lidera – na podstawie doświadczeń z gry symulacyjnej.
- Role liderskie: lider jako szef, lider jako trener, lider jako członek zespołu
- Inne zasady lidera, które warto stosować we współpracy z podwładnymi i zespołem
3. Określenie zasad współpracy menedżera z zespołem
- Expose lidera zespołu – określenie zasad współpracy, „ustawienie” pozycji lidera zespołu.
- Expose sytuacyjne
- Wyjście z roli kolegi – wejście w rolę lidera zespołu – jak to zrobić?
- Model efektywnego expose lidera – model podwójnej dbałości.
- Trening expose lidera + praktyczny feedback.
4. Wyznaczanie celów operacyjnych
- Elementy motywacji indywidualnej – komunikacja do indywidualnego modelu motywacji – krótko o modelu DISC.
- Jak można motywacją indywidualną wzmacniać wyznaczenie celów operacyjnych?
- Różnice między delegowanie ma wyznaczeniem celów operacyjnych
- Jak wyznaczyć i komunikować cele operacyjne?
- Algorytm rozmowy w sytuacji, kiedy pracownik akceptuje wyznaczane cele.
- Algorytm rozmowy w sytuacji, kiedy pracownik oporuje przy wyznaczaniu celów.
- Trening praktyczny rozmowy przekazującej cele do realizacji + feedback.
5. Delegowanie zadań/odpowiedzialności
- Pięć poziomów delegowania według V. Vroom’a.
- Od decyzji dyrektywnej do pełnego delegowania.
- Motywacja wynikająca z poziomów delegowania.
- Algorytm rozmowy – delegowanie.
- Trening praktyczny delegowania zadań/odpowiedzialności + feedback.
6. Narzędzia egzekwowania zadań od pracowników
- Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem – weryfikacja i analiza sytuacji problemowych.
- Feedback sytuacyjny (operacyjny): konstruktywna krytyka, konstruktywna pochwała.
- Rozmowa korygująca – wzmacnianie zaangażowania, rozwiązywanie problemów – rozmowa z pracownikiem w sytuacji powtarzających się problemów.
- Rozmowa dyscyplinująca.
- Trening praktyczny prowadzeni rozmów egzekwujących z pracownikami + praktyczny feedback.
7. Poligon treningowy
- Każdy z uczestników trenuje wybrane przez siebie narzędzia, pracując na przykładach (np. trudnych sytuacjach) ze swoich doświadczeń. Każdy otrzymuje także wielopłaszczyznowy feedback od trenera i uczestników szkolenia, który dodatkowo pozwala dopracować stosowane algorytmy rozmów dla swojej specyfiki pracy.
Czas trwania
Prelegenci

Rafał Brodowski
Prowadzi projekty szkoleniowe i doradcze od 15 lat. Od 2010 roku prowadzi też usługi doradcze według metodologii opartych na technikach wykorzystywanych w coachingu i mentoringu. W Atrium prowadzi szkolenia z negocjacji handlowych oraz narzędzi menedżerskich. Projektuje i wdraża autorskie narzędzi do zarządzania sprzedażą, budowaniem efektywnych systemów obsługi klientów oraz projektowaniem finansowych systemów motywacyjnych. Przez kilka lat pełnił funkcję dyrektora handlowego w Grupie Kapitałowej ORLEN. Obszar jego ekspertyzy to: negocjacje handlowe, sprzedaż, obsługa klientów oraz zarządzanie obszarami handlowymi. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył także podyplomowe studia Psychologia Klienta w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz podyplomową Akademię Trenera Biznesu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wybrani klienci: Poczta Polska SA, Lufthansa AG, AmRest, ENEGRA Obrót, TU Allianz, BGŻ BNP Paribas, Najwyższa Izba Kontroli, Narodowy Fundusz Zdrowia OLX Polska, ORLEN Transport S.A., RUCH S.A., Grupa Wydawnicza Polskapresse Sp. z o.o.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
