Zarządzanie zespołem sprzedażowym

O szkoleniu

Na kurs składają się dwa główne moduły. Pierwszy dotyczy pracy z zespołem, rozumienia specyfiki jego zadania, radzenia sobie z problemami, które przed nim stoją jako typowymi w handlu – komunikacja interpersonalna, motywacja, perswazja i wpływanie na ludzi. Drugi zaś związany jest z rozwojem lidera/managera (kreowanie motywacji własnej, umiejętności przywódczych, działanie na rzecz poszerzenia umiejętności w stosownym przekazywaniu feedbacku). 

Szkolenie komasuje wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi oraz sprzedaży, zawiera elementy pracy nad strategią i komunikowaniem. Uczestnicy kursu zapoznają się z następującymi tematami: strategia zarządzania zespołem sprzedażowym, odpowiedzialne zarządzanie zespołem sprzedażowym, określanie celów krótko i długoterminowych, wspieranie pojedynczych członków zespołu w rozwoju, formy wyzwalania w handlowcach energii i siły do dalszej pracy,  efektywne zarządzanie czasem, mechanizmy pobudzające motywację i jej poziom, macierz Kena Blancharda, poziomy neurologicznego funkcjonowania człowieka Roberta Diltsa i ich znaczenie w procesie komunikowania się z ludźmi, kluczowość informacji zwrotnej w przebiegu motywowania zespołu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Umiejętności uzyskane w trakcie szkolenia Zarządzanie zespołem sprzedażowym: 

  • tworzenie strategii zarządzania zespołem sprzedażowym,
  • umiejętność świadomego zarządzania zespołem sprzedażowym,
  • rozumienie kluczowości wyznaczania celów krótko i długoterminowych,
  • umiejętność wspierania pojedynczych członków zespołu w rozwoju,
  • poznanie skutecznych sposobów wyzwalania w handlowcach energii i siły do dalszej pracy,
  • efektywne zarządzanie czasem,
  • pojęcie świadomości mechanizmów motywacyjnych, którymi zarządzający może oddziaływać na podwładnych, 
  • zrozumienie od czego zależy siła motywacji,
  • poznanie macierzy Kena Blancharda i uświadomienie sobie kiedy wspierać, a kiedy ukierunkowywać handlowców w ich działaniach,
  • poznanie oraz zrozumienie poziomów neurologicznych funkcjonowania człowieka Roberta Diltsa i ich ważkości w procesach komunikacji interpersonalnej,
  • zrozumienie wagi i przydatności informacji zwrotnej w procesie motywowania zespołu, 
  • udzielanie wspierającego i rzeczowego feedbacku w stosunku do zespołu sprzedażowego. 
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zarządzanie zespołem sprzedażowym zorientowane jest na liderów grup sprzedażowych, managerów sprzedaży i wszystkich tych, którzy koordynują zespołami sprzedażowymi. 

Program szkolenia

I. PLANOWANIE STRATEGICZNE

  1. Quo vadis?! – czyli jakie można osiągnąć korzyści z dobrze skonstruowanej strategii sprzedażowej.
  2. Cele krótko i długoterminowe – poruszenie kwestii świadomości priorytetów i warunków ich realizacji.
  3. Kto ponosi odpowiedzialność za ustalane cele sprzedażowe?
  4. Zasoby zewnętrzne i wewnętrzne w kontekście określonych celów, czyli analiza SWOT zespołu sprzedażowego.
  5. 3 filary sprzedaży: Efektywne generowanie bieżącej sprzedaży; Jak poszerzać bazę nowych klientów?; Impregnowanie obecnych klientów przed wpływem konkurencji, czyli jak budować lojalność klientów?
  6. Tego się nie da, bo… – hamulce wewnętrzne zespołów sprzedażowych.

II. WDRAŻANIE W CZYN

  1. Ustalenie określonych grup klientów – Rzecz najważniejsza!
  2. W tym jesteśmy mistrzami świata, czyli zdefiniowanie obszarów przewagi konkurencyjnej.
  3. Marketing edukacyjny, jako narzędzie do nauki klienta i poszerzanie jego perspektyw na dostrzeganie przez niego możliwości.
  4. Jak nadać tempo strategii? – Twoja wizja, nasza strategia i ich rzutowanie na klientów.
  5. 20% twoich decyzji wpływa na 80% twoich przychodów. Tylko które 20%?, czyli efektywne aranżowanie czasem i zasobami.
  6. Nauka analizy aktywności sprzedażowej zespołu.

III. POWOŁYWANIE ZAANGAŻOWANEGO ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO

  1. Masz dwoje uszu i tylko jedne usta, więc właściwie z nich korzystaj – jak poznać indywidualny system wartości członka zespołu? 
  2. Jak wywoływać zmianę w postawach członków zespołu? 
  3. Różnica między wydawaniem poleceń, a stawianiem wyzwań i inspirowaniem zespołu – na jakim poziomie neurologicznego funkcjonowania ludzi można na nich oddziaływać?
  4. Konsekwencja – najmocniejsze narzędzie wywierania wpływu na zespół.
  5. Przepływ informacji w zespole i wpływ komunikacji na efektywność w sprzedazy. 

IV. JA JAKO LIDER  

  1. Zastanów się kim jesteś i po co robisz to co robisz? Tożsamość i misja lidera – jej wpływ na zaangażowanie pozostałych członków zespołu. 
  2. Każdy handlowiec jest inny, czyli jak dostosować styl przywództwa do etapu rozwoju podwładnego? 
  3. Bądź liderem, którego potrzebuje twój handlowiec – model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda. 
  4. Jak nagradzać swój zespół?
  5. Czy znasz 12 najważniejszych czynników decydujących o zaangażowaniu pracowników? – analiza wyników badań Instytutu Gallupa.
  6. Relacje z bezpośrednim przełożonym, czyli metaczynnik oddziaływujący na wszystkie inne motywatory sygnalizujące zaangażowanie zespołu.
  7. Co wpływa na siłę motywacji handlowca? – odkrycie Victora Vrooma.
  8. Jesteś tak dobry, jak dobry jest twój zespół, czyli samoświadomość lidera.

V. COACHING ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO 

  1. Wspólnie osiągniecie więcej, czyli coaching wspierający zespół.
  2. Rola i kluczowość informacji zwrotnej, czyli Lider obserwuje, wyciąga wnioski i klarownie oświadcza czego oczekuje w przyszłości
  3. Czy to koniec? – jak wesprzeć pracownika wobec wypalenia zawodowego angażując w to zespół.
  4. Postaw na orły! – dopingowanie najlepszych i stawianie im wyzwań.
  5. Stwórz z nich wojowników sprzedaży, czyli szkolenie umysłów.
  6. Jestem fighterem? – model sukcesu w budowaniu pewności siebie sprzedawcy.
  7. Nie muszę niczego udowadniać – skąd czerpać siłę i energię?

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

KM Studio
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
KM Studio organizuje szkolenia dla pracowników dużych, średnich i małych firm, a także dla osób indywidualnych od 2004 roku. W ofercie KM Studio można znaleźć szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, zarządzania, sprzedaży, zarządzania czasem, zar...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

KM Studio
90-430 Łódź Piotrkowska 125
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!