O szkoleniu
Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kadry wszystkich szczebli zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołami. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W nowoczesnej firmie posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.
Program szkolenia
NOWOCZESNE FORMY ZARZĄDZANIA
- Koncepcja stylów zarządzania
- Zarządzanie przez cele
- Zarządzanie wynikami pracy zespołu
- Delegowanie i rozliczanie zadań
- Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
- Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami
- Rozwój zespołu
- Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów.
- Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu
UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
- uczenie podwładnych odpowiedzialności
- jak pomagać nie wyręczając
- delegowanie zadań pracownikom
- jak i kiedy delegować zadania?
- przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
- ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
- elementy blokujące delegowanie zadań
- techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
- monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników
PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – JAK OSŁABIĆ LUB UNIKNĄĆ KONFLIKTU ZWIĄZANEGO Z PANDEMIĄ LUB INNYMI SYTUACJAMI KRYZYSOWYMI
- Proces efektywnej komunikacji
- Komunikacja w czasach kryzysu
- Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
- Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
- Najczęstsze błędy w procesie komunikacji kryzysowej
- Bariery w procesie komunikacji
- Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
- Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
- Skuteczna komunikacja hierarchiczna
SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
- Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów
- Konflikty w czasie pandemii i innych kryzysów
- Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole
- Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych
- Postawy wobec sytuacji konfliktowych
- Efektywne zachowania lidera w konfliktach
- Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
- Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
- Kontrolowanie uczuć i emocji
TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI
- Rozmowy z pracownikami
- Wczoraj kolega dzisiaj szef – jak zarządzać dawnymi kolegami z zespołu
- Jak kierować i przekazywać decyzje pracownikom przy dużej różnicy wieku
- Jak przekazywać uwagi osobom o odmiennej płci
- Jak rozmawiać z osobami o odmiennych wartościach, kulturze i wykształceniu
- Jak prowadzić trudne rozmowy zwierzchnik – pracownik
- Jak komunikować oczekiwania
- Feedback pozytywny i negatywny
- Konstruktywne wyrażanie opinii
ZARZĄDZANIE I OCENA PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH W TRYBI ZDALNYM LUB HBRYDOWYM
- Specyfika pracy zdalnej i hybrydowej
- Nastawienie własne do pracy zdalnej
- Konflikty związane z pracą zdalną
- Zasady pracy zdalnej
- Home office to nie czas wolny
- Zasady pracy zdalnej
- Jak pracować zdalnie i redukować sytuacje konfliktowe
- Nadzór nad wynikami i czasem pracy pracownika zdalnego
- Home office
- Home office to nie czas wolny
- Komunikacja w home office
- Czas pracy pracownika zdalnego
- Nastawienie własne do pracy home office
- Home office a realizacja zadań
- Ocenianie pracy w trybie zdalnym i hybrydowym
W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU
- Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
- Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
- Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
- Zarządzanie wynikami pracy zespołu
- Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
- Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
- Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
- Delegowanie zadań pracownikom
- Jak i kiedy delegować zadania?
- Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
- Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
- Elementy blokujące delegowanie zadań
- Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
- Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników
SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
- Motywacja a manipulacja – korzyści i niebezpieczeństwa
- Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
- Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
- Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
- Motywacyjne porozumiewanie się
- Motywująca krytyka
- Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
- Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
- Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM
- Asertywne odmawianie, proszenie i wydawanie polecań
- Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
- Kulturalne upominanie podwładnego
- Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty
- Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
- Przekazywanie klientowi złych wiadomości
- Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
- Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
- Asertywne reagowanie na krytykę ze strony rozmówców – zasady
- Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami
- Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do rozmowy z podwładnym
- Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
- Wyrażanie swoich opinii w sposób stanowczy i łagodny
- Konstruktywne wyrażanie gniewu
- Wyrażanie uczuć negatywnych bez ranienia innych
- Asertywna reakcja w sytuacjach stresowych
- Umiejętność przyjmowania ocen negatywnych i pozytywnych
- Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi innych osób
ISTOTA FEEDBACKU W KONTEKŚCIE REALIZACJI CELÓW
- Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej
- Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda
- Przygotowanie do sesji feedbacku – gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania
- Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania
- Interakcje w procesie komunikacji – budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie
FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA – skrzynka narzędziowa
- Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
- Feedback wzmacniający– jednominutowe interakcje
- Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
- Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
- Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści
- Informacja zwrotna w przypadku osób o powtarzających się absencjach
- Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
- Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
ZARZĄDZANIE, MOTYWOWANIE, INFORMACJA ZWROTNA I OCENA A OSOBOWOŚĆ
- Pracownicy jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
- Matryce potencjału osobowościowego pracowników: jak definiować na nich podwładnego
- Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
- Rola osobowości w motywowaniu i feedbacku
- Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
- Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- Motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości
PROFIL SKUTECZNEGO MENEDŻERA
Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu zespołem.
Czas trwania
Prelegenci

Trener SGP
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
