O szkoleniu
Szkolenie zarządzanie zmianą służy opanowaniu sztuki: precyzyjnego określenia zmiany, na czym ma polegać zmiana, planowania jej wdrożenia, sposobu jej urzeczywistniania.
Kurs zarządzanie zmianą ukazuje i uczy jak osiągać założone cele zmiany nie ulegając oporowi, nie wywołując agresji, i doprowadzając do zmiany postaw.
Warsztat, który Państwu proponujemy, wyposaża uczestników w umiejętność przygotowania i przeprowadzania zmiany organizacyjnej w taki sposób, by osiągnąć zakładane cele.
Uzyskane umiejętności
- Uczestnik zna czynniki wywołujące zmianę
- Uczestnik wie co to jest zmiana, kim są interesariusze zmiany
- Uczestnik zna fazy wprowadzania zmiany, rozumie czym są postawy i jakie są strategie wpływania na zmianę postaw
- Uczestnik umie precyzyjnie wyznaczać cel zmiany
- Uczestnik umie ustalać dla zmiany cele w formie SMART i potrafi posługiwać się celami SMART
- Uczestnik umie zamieniać cele w strukturę: cechy – korzyści dla interesariusza zmiany
- Uczestnik w toku przeprowadzania zmiany umie posługiwać się strukturą: cel – plan – negocjowanie -kontrola i reakcja na nieosiąganie celu
- Uczestnik umie zarządzać zespołem, którego zmiana dotyczy
- Uczestnik umie komunikować się ze wszystkimi interesariuszami
- Uczestnik rozumie interesy stojące za sporami, nie unika trudnych tematów, jest asertywny w komunikacji – umie komunikować nie wzbudzając agresji i jednocześnie osiągając założone cele
- Uczestnik wykorzystuje wpływ społeczny w toku przeprowadzania zmiany. Umie rozpoznać przyczyny oporu wobec zmian i stosować odpowiednie techniki, by je usunąć.
Szkolenie jest kierowane do wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat zarządzania zmianą, a w szczególności:
- liderów
- kierowników
- menedżerów
- przełożonych
Program szkolenia
1. Czym jest zmiana i zarządzanie zmianą
- Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wywołujące zmianę
- Kim są interesariusze zmiany i czym jest środowisko w jakim dochodzi do zmiany
2. Cel zmiany jest najważniejszy
- Jakie cele przygotować
- Ile celów przygotować
- Cel w formie SMART
- Wprowadzanie do celu struktury: cechy – korzyści dla interesariuszy zmiany
3. Fazy wprowadzania zmiany
- Co to jest postawa
- Strategie zmian postaw
- Rozmrażanie starych postaw
- Zmiana – w kierunku nowych postaw
- Zamrożenie nowych postaw
4. Zarządzanie zmianą jest asertywną komunikacją. Aktywne słuchanie
- Parafrazowanie
- Pytania otwarte,
- Klaryfikowanie,
- Odzwierciedlanie,
- Komunikat typu „ja”
5. Zarządzanie zmianą to wywieranie wpływu
- wpływ oparty o wzajemność
- wpływ oparty o zaangażowanie i konsekwencję
- wpływ nacisku społecznego
- wpływ wynikający z bycia lubianym
- wpływ autorytetu
- wpływ, który pociąga ograniczenie dostępu, niepowtarzalność, bezpowrotność
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
