Szkolenie

Zarządzanie zmianą – jak skutecznie pokierować zmianami organizacyjnymi

O szkoleniu

Nie jest trudno uzyskiwać dobre rezultaty, gdy wokół wszystko kwitnie, a ludzie pełni są optymizmu. Prawdziwy egzamin nadchodzi, gdy firma musi funkcjonować w sytuacji stagnacji, rosnących wymagań i niepewności. Szczególnie boleśnie odczuwamy to w tzw. trudnych czasach recesji. Niemal każda organizacja podkreśla wówczas znaczenie takich cech – jak „efektywność”, „orientacja biznesowa” czy „nastawienie na działanie”. Problem polega jednak na tym, że łatwiej jest ogłosić potrzebę wykazywania się tymi kompetencjami niż je posiąść. Z drugiej strony istnieje też pułapka polegająca na wdrażaniu przeróżnych systemów mających na celu zmianę zachowań i postaw kadry menedżerskiej, koniecznych aby firma mogła przetrwać na rynku. Natomiast według ekspertów od przywództwa aż 70% wszystkich inicjatyw zmiany nie udaje się. Podstawową przyczyną porażek przy wdrażaniu nowych rozwiązań w wielu organizacjach jest, wg badań, brak systematycznego zarządzania zmianą, a zwłaszcza jej „ludzkim” aspektem. Dlatego coraz częściej poszukiwane są możliwości rozwoju kompetencji w zakresie kierowania firmą w okresie transformacji, gdyż, jak pokazuje praktyka rynkowa, kompetencje te stały się jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwo ma wybór: albo świadomie kierować procesami, które i tak są nieuchronne, albo pozwolić, by zmiany działy same, unosząc firmę w nieznanym kierunku.

Cel szkolenia:

Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i zarządzania zmianą
Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany małokorzystnej dla pracowników ale koniecznej dla firmy
Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.
Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie. Uczestnicy otrzymają również bogaty materiał dodatkowy do pracy własnej min. zawierający przykłady wdrażania zmian w różnego typu organizacjach oraz Pigułki Wiedzy z obszaru zarządzania zmianą.

Kto powinien wziąć udział?

Kadry zarządzającej, osób zajmujących się wdrażaniem zmian w organizacji.

Program szkolenia

Dzień I

Moduł 1. Zmiany są nieuniknione – otwartość na zmiany

  • Cena i skutki zaprzepaszczonych zmian – jak utrzymywanie status quo może wpłynąć na losy firmy i pracowników, np. utratę przewagi konkurencyjnej, malejący udział w rynku, stracone potencjalne zyski, pogłębianie luki kompetencyjnej pracowników.
  • Firmowe „dzisiaj” a firma marzeń pracowników – porównanie realnego i idealnego obrazu przedsiębiorstwa – otwarcie na zmiany.

Moduł 2. Od lęku do akceptacji – proces zmian oczami pracowników – zarządzanie oporem względem zmiany

  • Pomiędzy szokiem, miesiącem miodowym a satysfakcją – etapy psychologiczne, przez które muszą przejść pracownicy.
  • „Rów zmiany”– trudności w zerwaniu z bezpieczną stabilizacją i przejściem ku nowym możliwościom zawodowym.
  • Dlaczego pracownicy się opierają i jak pokonać opór własny oraz zespołu.
  • Poszukiwanie indywidualnych i organizacyjnych „kotwic” i „wioseł”.

Moduł 3. Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie wdrażania zmian

  • Dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania.
  • Krzywa wydajności zespołu i ludzi w trakcie wdrażania procesu – zjawisko przejściowego pogorszenia wyników.
  • Reakcje różnych grup pracowników i ich uwarunkowania (Szeregowi pracownicy, Oponenci, Agenci Zmiany)
  • Unikanie destrukcyjnego wpływu malkontentów i oponentów.

Moduł 4. Planowanie i przygotowywanie zmian w organizacji – podsumowanie pierwszego dnia warsztatu

  • Jakie zmiany są niezbędne w firmie – diagnoza obecnej sytuacji przedsiębiorstwa i zakresu pożądanych/planowanych zmian w zakresie zarządzania.
  • Analiza potencjalnych sytuacji kryzysowych w organizacji.
  • Analiza potencjalnych źródeł ryzyka dla realizacji procesu zmiany, zjawisko bezpiecznych iluzji i ich ograniczanie.
  • Badanie przyczyn i analiza zaistniałego kryzysu – opracowanie wniosków na przyszłość.
  • Kiedy wprowadzać zmiany – sposoby identyfikowania przesłanek warunkujących konieczność przeprowadzenia transformacji w firmie.

Dzień II

Moduł 1. Diagnoza predyspozycji indywidualnych pracowników do pracy w sytuacji zmiany

  • Różne reakcje na zmianę i ich uwarunkowania.
  • Rozumienie i doczytywanie zachowań innych w oparciu o analizę temperamentu.
  • Typy nieskutecznych uczestników zmian – osoby o naturalnej tendencji do przeciwstawiania się nowemu.
  • Zrozumienie procesu, jako sposób na radzenie sobie z reakcją własną i współpracowników.
  • Sposoby modyfikowania zachowań i postaw, aby zapewnić powodzenie zarówno dla nas samych jak i dla procesu.
  • Rozumienie własnych reakcji w relacjach z pracownikami.

Moduł 2. Jak skutecznie rozmawiać o zmianach ze współpracownikami i podwładnymi – techniki komunikacji i perswazji w okresie zmiany

  • Przygotowanie pakietu komunikacyjnego: zasadnicze elementy komunikatów, dobór kanałów i form komunikacji
  • Przeciwdziałanie barierom w komunikacji
  • Reagowanie na obiekcje współpracowników oraz sondowania przyczyn ich zastrzeżeń do nowych rozwiązań.

Moduł 3. Zmiany są nieuniknione – rodzaje i metody przeprowadzania oraz wykorzystywania zmian organizacyjnych

  • Etapy procesu wprowadzania zmian w organizacji – cykl rozwoju organizacji wg Greinera.
  • Najnowsze trendy w zarządzaniu i możliwe źródła zmian w przedsiębiorstwach – wprowadzenie do problematyki zmian we współczesnym biznesie.

Moduł 4. Jak przeprowadzić siebie i innych przez zmianę – podsumowanie

  • Rola managera/lidera we wdrażaniu zmian: najczęstsze błędy i dobre praktyki.
  • Wpływ postawy managera na motywację pracowników w zmianie.
  • Sposoby modyfikowania zachowań i postaw swoich i współpracowników, aby zapewnić powodzenie zarówno dla samego procesu, jak i jego uczestników.
  • Zebranie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, dyskusja.

ZAKOŃCZENIE WARSZTATU ZADANIEM ROZWOJOWYM

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 2 - 3 grudnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 28 - 29 października 2021
brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 10 - 11 czerwca 2021
brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
cena promocyjna przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
1445,30 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • cena ze zniżką 3% od ceny regularnej przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!