Szkolenie

Zarządzanie zmianą - Organizacja w procesie przemian

O szkoleniu

Zmiany są naturalnym procesem, który codziennie towarzyszy ludziom i organizacjom. Mówi się obecnie, że „Najbardziej stałą rzeczą na świecie jest… ciągła zmiana”. Jednak zmiany budzą wiele obaw i wątpliwości zarówno wśród pracowników, jak i kadry menadżerskiej. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy jak dostosować się do zmiany oraz umiejętność aktywnego przetrwania tych trudnych, stresujących a często kryzysowych sytuacji. Jak radzić sobie z procesem zmiany, ryzykiem i poczuciem niepewności aby ten proces przejść jak najbardziej konstruktywnie zarówno osobiście, jak i w zespole oraz firmie. Uczestnicy szkolenia zrozumieją celowość zmiany oraz będą wiedzieli jak zarządzać sobą i ludźmi w procesie wdrażania zmian na bazie poprawnej komunikacji i otwartej współpracy.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i niezbędnych umiejętności do wprowadzania zmian w procesie produkcyjnym w środowisku fabrycznym.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po zakończeniu szkoleni uczestnicy będą potrafili:

  • właściwie rozumieć specyfikę i rolę procesów zachodzących podczas wprowadzania zmian w organizacji,
  • zastosować w praktyce wypracowaną strategię i taktykę przygotowania zespołów firmowych do planowanych zmian, 
  • stosować metody i techniki skutecznego komunikowania zmian w zespołach i całej organizacji,
  • lepiej radzić sobie ze zmniejszaniem oporu wobec zmian, zapobieganiem konfliktom oraz wzmacnianiem gotowości i otwartości pracowników i zespołów wobec zmian,
  • świadomie i skutecznie motywować siebie oraz swoich współpracowników i podwładnych do przyjęcia roli liderów zmian i agentów zmian,
  • profesjonalnie zarządzać zmianą na poziomie indywidualnym, zespołowym oraz organizacyjnym.
Kto powinien wziąć udział?

Kadra zarządzająca i menedżerowie wyższego oraz średniego szczebla.

Program szkolenia

Dzień I

  1. Wprowadzenie do szkolenia:
    • powitanie i przedstawienie uczestników i prowadzącego – cele szkolenia – zadanie zespołowe: ” Historia pana Konieczki”.
  2. Zmiana szansa czy dramat – co decyduje o naszym nastawieniu do zmian w procesie produkcji?
    • zmiana czyli…?
    • celowość zmian – kiedy zmiany mają sens? 
    • problemy potrzebą i motorem zmian,
    • rodzaje zmian,
    • etapy wdrażania zmiany,
    • reakcje na zmiany,
    • opór wobec zmiany,
    • działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami,
    • struktura organizacyjna w procesie zmian – czytelność funkcji i zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień,
    • strategia firmy jako wyznacznik zmian,
    • cele firmy, kadry zarządzającej i pracowników,
    • gra symulacyjna:  ”Czerwone – zielone” – podejmowane decyzje i ich wpływ na efektywność zmian.
  3. Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany:
    • zarządzać czy przewodzić w okresie zmiany?
    • zarządzanie zespołem  - rola lidera, brygadzisty, mistrza, kierownika..
    • motywacja lidera czyli jak motywować innych? – zacznij od siebie,
    • style zarządzania w procesie zmian,
    • indywidualny styl komunikacji z zespołem – Test Johari,
    • „Skomplikowana Konstrukcja” – gra symulacyjna.
  4. Komunikacja i współpraca jako podstawa efektywności w okresie zmian:
    • zasady efektywnej komunikacji w firmie produkcyjnej w okresie zmian,
    • komunikacja interpersonalna czyli jak się komunikować  aby unikać konfliktów,
    • precyzja w komunikacji – jak się komunikować aby unikać błędów i nieporozumień w okresie zmiany,
    • „Oryginał i kopia”- gra symulacyjna.

Dzień II

  1. Asertywność jako postawa i umiejętności liderów zmiany:
    • asertywność czy empatia w procesie zmiany?
    • techniki komunikacji asertywnej,
    • test asertywności,
    • asertywność w delegowaniu zadań, monitoringu i kontroli pracy – scenki sytuacyjne,
    • „Dramatyczny lot balonem”- gra symulacyjna.
  2. Konflikty jako początek zmian:
    • geneza konfliktów w okresie zmiany,
    • rodzaje konfliktów,
    • skuteczne formy rozwiązywania konfliktów,
    • studium przypadku w firmie „X”.
  3. „Fabryka pocztówek w okresie zmian”- gra symulacyjna:
    • „Fabryka pocztówek – cele i zadania” – runda I,
    • „Fabryka pocztówek – konieczność  wprowadzenia zmian w organizacji produkcji” – runda II,
    • „Fabryka pocztówek – konieczność dostosowania produkcji do zmiennego zapotrzebowani klienta” – runda III,
    • „Fabryka pocztówek – realizacja zamówienia” – runda IV,
    • podsumowanie przebiegu gry,
    • wnioski i spostrzeżenia do pracy,
    • ewaluacja szkolenia.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Cytat

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Gdzie i kiedy

Kraków 29 - 30 listopada 2021
Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 - 21 września 2021
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 28 - 29 czerwca 2021
Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 26 - 27 kwietnia 2021
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 stycznia 2021

Zapisz się

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1540 zł.
1340 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!